Τέλος τα κινητά στο αυτοκίνητο

Τέλος τα κινητά στο αυτοκίνητο

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σκοπεύει να εξαλείψει μία από τις πιο επικίνδυνες συνήθειες των οδηγών τα τελευταία χρόνια, η οποία γίνεται υπεύθυνη για ολοένα και περισσότερα ατυχήματα.

Από το περασμένο καλοκαίρι, πολλά οχήματα είναι εξοπλισμένα με μία κάμερα ασφαλείας μέσα στην καμπίνα που είναι στραμμένη προς το κεφάλι του οδηγού, ενώ σύντομα η εγκατάστασή της θα είναι υποχρεωτική σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η συγκεκριμένη τεχνολογική προσθήκη συμβαδίζει με τον στόχο που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για μηδενικούς θανάτους στον δρόμο ως το 2050, μέσω της σταδιακής υλοποίησης του προγράμματος που αποκαλείται «Vision Zero». Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλλει ήδη από τις 7 Ιουλίου του 2024 την εξόπλιση των νέων οχημάτων που κυκλοφορούν στα κράτη-μέλη της με καινούργια συστήματα ασφαλείας.

Έτσι, σύμφωνα με τον νέο γενικό κανονισμό ασφαλείας GSR2, όλα τα νέα μοντέλα που εγκρίνονται προς κυκλοφορία εντός Ευρώπης πρέπει να είναι εξοπλισμένα με συστήματα ανίχνευσης της κατάστασης του οδηγού, ώστε να γίνεται φανερό πότε φαίνεται κουρασμένος (βάσει της οδηγικής συμπεριφοράς του) ή πότε αποσπάται η προσοχή του.

Πιο συγκεκριμένα, η κάμερα θα είναι στραμμένη ακριβώς πάνω στο πρόσωπο του οδηγού, ανιχνεύοντας πιθανές παρεκκλίσεις του βλέμματός του από τον δρόμο, όπως για παράδειγμα μία επίμονη ματιά στην οθόνη του infotainment, στον συνοδηγό ή ακόμα και στο κινητό του τηλέφωνο.

Η χρήση κινητού τηλεφώνου την ώρα της οδήγησης αποτελεί φαινόμενο που εξελίσσεται σε μάστιγα τα τελευταία χρόνια, και σίγουρα θέτει σε κίνδυνο τη ζωή τόσο του οδηγού και των επιβατών του οχήματος, όσο και των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου.

Αυτό το νέο σύστημα ασφαλείας αναμένεται σύντομα να αποτελεί τμήμα του υποχρεωτικού εξοπλισμού κάθε νέου αυτοκινήτου που κυκλοφορεί επί ευρωπαϊκού εδάφους. Αν η προσοχή του οδηγού αποσπάται για περισσότερα από 6 δευτερόλεπτα ενώ αυτός κινείται με ταχύτητα μεταξύ 20 και 50 χλμ./ώρα, θα ενεργοποιείται ένα ηχητικό σήμα που σκοπό έχει να επαναφέρει το βλέμμα του στον δρόμο. Αν ωστόσο κινείται με ταχύτητα που υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα, τότε το σήμα θα ηχεί έπειτα από 3,5 δευτερόλεπτα απόσπασης της προσοχής του.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι από τον Ιούλιο του 2022, τα νέα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με σύστημα αναγνώρισης και προειδοποίησης κόπωσης οδηγού, το οποίο παρακολουθεί τις κινήσεις του στο τιμόνι και τις αποκλίσεις από την ορθή πορεία του οχήματος για να ειδοποιήσει τον οδηγό ότι είναι πιθανό να χρειάζεται ξεκούραση. Τώρα η προσθήκη μιας κάμερας έχει σκοπό να παρέχει ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας.

Μεταξύ των προτάσεων που εξετάστηκαν, η εγκατάσταση μιας κάμερας υπερύθρων ξεχώρισε ως μία από τις πιο αποτελεσματικές λύσεις για τη δραστική μείωση των ατυχημάτων. Σύμφωνα με την Ayla Vanden Driessche, διευθύντρια επιχειρηματικής ανάπτυξης των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού της εταιρείας Forvia, «η υπέρυθρη κάμερα θα μπορεί να εντοπίζει αλλαγές στη θέση του κεφαλιού, τον προσανατολισμό του, αλλά κυρίως στην κατεύθυνση του βλέμματος».

CAR & MOTOR TEAM 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό