7 χρόνια…υπομονή για την γέφυρα Κομψάτου! (φωτος)

7 χρόνια…υπομονή για την γέφυρα Κομψάτου! (φωτος)

ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΑΡΓΗΣΕ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ
Σε εξέλιξη το έργο το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι τέλος του τρέχοντος έτους, αλλά δεν αποκλείεται να δοθεί και άλλη παράταση

Εφτά χρόνια φαγούρα…Η φράση αυτή ταιριάζει απόλυτα στην περίπτωση της γέφυρας Κομψάτου που (κατέρρευσε το βράδυ της 9 ης προς 10 ης Σεπτεμβρίου 2017), συμπληρώνει εφτά χρόνια από την στιγμή της κατάρρευσής της. Ήταν Σεπτέμβριος του 2017 όταν η γέφυρα στον ποταμό Κομψάτο, μεταξύ Ιάσμου και Πολυάνθου στη Ροδόπη, έπεσε σαν
τραπουλόχαρτο, χωρίς ευτυχώς να συμπαρασύρει μαζί της ανθρώπινες ζωές. Η κατάρρευσή της έγινε βραδινές ώρες, γεγονός που συνέβαλε ώστε να μην διέρχονται οχήματα την στιγμή της πτώσης της. Η προσωρινή λύση για την κυκλοφορία οχημάτων αλλά με περιορισμούς δόθηκε με την χρήση της παλιάς γέφυρας Κομψάτου, η οποία τελικά
αποδείχθηκε ανθεκτικότερη της νέας γέφυρας.

Παράλληλα η κατάρρευση της γέφυρας Κομψάτου έφερε στην επιφάνεια μία καίρια συζήτηση σχετικά με την ελλιπή συντήρηση βασικών υποδομών, η οποία δυστυχώς επιβεβαιώθηκε όταν λίγο καιρό μετά και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2018, τμήμα γέφυρας του κεντρικότερου οδικού άξονα της Καβάλας κατέρρευσε, οδηγώντας στον εγκλωβισμό, χωρίς ευτυχώς να υπάρξουν ανθρώπινες απώλειες, ενός επιβατικού οχήματος και ενός γερανοφόρου.
Στην περίπτωση της γέφυρας Κομψάτου χρειάστηκε να παρέλθουν πέντε χρόνια για να υπογραφεί τον Μάιο του 2022 από τον τότε περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστο Μέτιο και τον πρόεδρο της εταιρείας ΕΡΓΟΜΠΕΤΟΝ ΑΒΕΤΕΘ Σπύρο Γαλόπουλο η σύμβαση για την κατασκευή της νέας γέφυρας. Το έργο προϋπολογισμού 4,1 εκατομμυρίων ευρώ είχε συμβατικό χρόνο κατασκευής 20 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή έως τις 18-1-2024. Ο συμβατικός χρόνος κρίθηκε μη επαρκής από την ανάδοχο εταιρεία, η οποία ζήτησε την χορήγηση παράτασης επικαλούμενη ιδιομορφίες της κατασκευής του έργου.

Η Διευθύνουσα Υπηρεσία του έργου, αναγνώρισε τις ιδιομορφίες κατασκευής του έργου, καθώς πολλές εργασίες που αφορούν τις θεμελιώσεις, την κατασκευή των φρεατοπασσάλων και γενικότερα τις κατασκευές των βάθρων, δεν κατέστη δυνατό να εκτελεστούν, λόγω της συνεχούς ροής του ποταμού αλλά και του υψηλού υδροφόρου ορίζοντα. Χορήγησε παράταση, η οποία ήδη τρέχει και προβλέπει την ολοκλήρωση της κατασκευής της νέας γέφυρας μέχρι τέλος του τρέχοντος έτους. Η νέα γέφυρα θα έχει συνολικό μήκος 114 μέτρα ενώ το πλάτος του οδοστρώματος για την κυκλοφορία των οχημάτων θα είναι 11 μέτρα. Θα περιλαμβάνει σύστημα απομάκρυνσης όμβριων υδάτων, πεζοδρόμιο και ηλεκτροφωτισμό.
Προφανώς η κατασκευή νέας γέφυρας είναι ζήτημα κρίσιμης σημασίας και πλέον είναι θέμα χρόνου να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί σε χρήση, ακόμη και αν χρειαστεί να λάβει κι άλλη παράταση. Όμως εξίσου κρίσιμο είναι να γίνουν γνωστά τα ακριβή αίτια που οδήγησαν στην κατάρρευση της γέφυρας Κομψάτου. Είναι άλλωστε κάτι που είχε ζητήσει και ο σημερινός περιφερειάρχης ΑΜΘ Χριστόδουλος Τοψίδης από τον προκάτοχό του Xρήστο Μέτιο, όταν ο πρώτος ακόμη ήταν στην αντιπολίτευση της Περιφέρειας ΑΜΘ.
Πλέον ο κος Τοψίδης έχει τα ηνία της διοίκησης της Περιφέρειας ΑΜΘ και έχει στα χέρια του και την «καυτή» πατάτα της απόδοσης ευθυνών για την κατάρρευση της γέφυρας Κομψάτου. Ταυτόχρονα όμως οφείλει να αναλάβει δράση, αν δεν το έχει κάνει ακόμη, για τον έλεγχο και την συντήρηση όλων των υποδομών της Περιφέρειας ΑΜΘ, ειδικά των γεφυρών, αφού οι δύο πτώσεις γεφυρών σε Κομψάτο και Καβάλα, δεν είναι απλά ένα καμπανάκι κινδύνου.

Φωτος απο τις εργασίες κατασκευής της γέφυρας Κομψάτου:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό