ΚΟΚ-Γίνεται πιο αυστηρός- Πότε θα υπάρχει οριστική αφαίρεση του διπλώματος
λλαγές στο θέμα της οδικής ασφάλειας ετοιμάζει η κυβέρνηση με αυστηροποιημένο πλαίσιο σε ό,τι αφορά τις παραβιάσεις του Κ.Ο.Κ. Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Γιάννης Οικονόμου αποκάλυψε με ποιον τρόπου θα αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια και ποιες παραβιάσεις θα τιμωρούνται σκληρά.
Μιλώντας στο ραδιόφωνο του Σκάι, ο κ. Γιάννης Οικονόμου αποκάλυψε ότι έρχονται δραστικές παρεμβάσεις για τις παραβάσεις του ΚΟΚ και προανήγγειλε αφαίρεση της άδειας οδήγησης πολύμηνη στην αρχή, πολυετής μετά, ενώ στην τρίτη φάση θα υπάρχει καθολική της αφαίρεση σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι ο παραβάτης οδηγός είναι υπότροπος στις ίδιες παραβάσεις.
Μιλώντας στο ραδιόφωνο του Σκάι, ο κ. Γιάννης Οικονόμου αποκάλυψε ότι έρχονται δραστικές παρεμβάσεις για τις παραβάσεις του ΚΟΚ και προανήγγειλε αφαίρεση της άδειας οδήγησης πολύμηνη στην αρχή, πολυετής μετά, ενώ στην τρίτη φάση θα υπάρχει καθολική της αφαίρεση σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι ο παραβάτης οδηγός είναι υπότροπος στις ίδιες παραβάσεις.
Μεταξύ των πραβάσεων που θα επισύρουν βαρύτερες ποινές περιλαμβάνεται η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, η παραβίαση του στοπ, η εποθετική οδήγηση, η χρήση κινητού κατά την οδήγηση και η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ.
Ο κ. Οικονόμου ανέφερε χαρακτηριστικά: «Πρέπει να εμπεδώσουμε όλοι και βάζω το πολιτικό σύστημα πρώτο, βάζω τον εαυτό μου μπροστά, γιατί είπαμε ότι πρέπει να λέμε αλήθειες. Είμαστε στην αρχή μιας καινούργιας τετραετίας και οφείλουμε να διορθώνουμε πράγματα, τα οποία θα έχουν αντανάκλαση γενικότερα στους Έλληνες. Ένα ζήτημα είναι τι ποινές έχουμε και πού χρειάζονται αυτές οι ποινές, αυστηροποίηση εάν χρειάζονται, είτε είναι διοικητικά πρόστιμα είτε είναι άλλου τύπου ποινές. Ένα δεύτερο ζήτημα μιλώ γενικά τώρα, θα έρθω στην Τροχαία και την οδική ασφάλεια. Ένα δεύτερο ζήτημα είναι να εφαρμόζονται οι ποινές, μικρές ή μεγάλες. Να δούμε τι γίνεται με την αναστολή εκτέλεσης των ποινών, που δημιουργεί μια σειρά από τεράστια ζητήματα σε ό,τι αφορά το κράτος Δικαίου, την εφαρμογή του νόμου, τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι διωκτικές αρχές το έγκλημα, μικρό, μεσαίο ή μεγάλο.
Έγιναν πολύ σημαντικά βήματα, πολύ σημαντικές συζητήσεις στο υπουργικό συμβούλιο την περασμένη εβδομάδα. Φαντάζομαι θα έχετε την δυνατότητα με τον κ. Φλωρίδη, που είναι ο καθ’ ύλην αρμόδιος και ετοιμάζει μια σπουδαία παρέμβαση στο κομμάτι αυτό, να σας το εξηγήσει. Τώρα κοιτάξτε τι γίνεται εδώ. Έχουμε και διοικητικά πρόστιμα, δεν είναι μικρά τα διοικητικά πρόστιμα. Εδώ φαίνεται όμως ότι υπάρχει ένας κόσμος που, παρά το γεγονός ότι του βάζεις διοικητικό πρόστιμο, φαίνεται να το αντέχει, φαίνεται να κάνει χρήση του νόμου που λέει ότι εν πάση περιπτώσει θα το πληρώσω με κάποιον τρόπο. Πρέπει να πας, κατά την γνώμη μου, σε πιο δραστικά ζητήματα. Και τι είναι το πιο δραστικό ζήτημα;
Το πιο δραστικό ζήτημα είναι η αφαίρεση της άδειας οδήγησης. Αφαίρεση της άδειας οδήγησης πολύμηνη στην αρχή, πολυετής μετά, καθολική αφαίρεση σε μια τρίτη φάση, εάν κανείς δει ότι πρόκειται για υπότροπο στις ίδιες ή άλλες παραβάσεις. Γιατί το λέω αυτό; Γιατί οφείλεις όταν η κατάσταση ξεφεύγει, και εδώ υπάρχει μια ενότητα τροχαίων παραβάσεων που όντως η κατάσταση έχει ξεφύγει. Το κόκκινο, η παραβίαση του στοπ, η επιθετική οδήγηση γενικά, η χρήση κινητού, τα οποία αυτά έτσι και αλλιώς η χρήση αλκοόλ επισύρουν βαριές ποινές. Όλα αυτά που τι είναι; Δεν είναι το θέμα μόνο ότι κάνεις κάτι, παραβιάζεις τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και τις διατάξεις. Εγκυμονούνται σοβαροί κίνδυνοι για ανθρώπινες απώλειες και το έχουμε δει πολλές φορές. Εκεί λοιπόν δεν είναι το θέμα του διοικητικού προστίμου μόνο, εκεί πρέπει να σκεφτείς σοβαρά πλέον την αφαίρεση διπλώματος, όπως σας τα είπα. Στην αρχή πολύμηνη, στην συνέχεια πολυετής και μετά καθολική».
Πηγή: newsbeast.gr