Ο Έλληνας τζαζίστας Βασίλης Παπαδόπουλος στην Θρακική Αγορά !

Ο Έλληνας τζαζίστας Βασίλης Παπαδόπουλος στην Θρακική Αγορά !

Ο Βασίλης Ν. Παπαδόπουλος γεννήθηκε στο Αγρίνιο. Άρχισε να μαθαίνει και να αγαπάει την μουσική από πολύ μικρός με την καθοδήγηση του πατέρα του Νίκου Παπαδόπουλου που ήταν στέλεχος και έπαιζε ο ίδιος στην φιλαρμονική του Μουσικού Συλλόγου Αγρινίου «ΟΡΦΕΥΣ». Σε ηλικία 10 ετών έπαιζε κορνέτα και έγινε μέλος της φιλαρμονικής του συλλόγου αυτού. Σε ηλικία 19 ετών κέρδισε υποτροφία και έφυγε από το Αγρίνιο για σπουδές στην Αγγλία. Αργότερα συνέχισε τις σπουδές του στη Γερμανία. Στη  Γερμανία, όπου τελικά εγκαταστάθηκε,  εργάστηκε με πλήρη απασχόληση ως μουσικός κρουστών οργάνων σε έργα όπερας και σε άλλα έργα κλασσικής μουσικής ως μέλος συμφωνικής ορχήστρας. Δίδαξε ως lectureship  σε Μουσική Ακαδημία (Musikhochschule) στην Γερμανία. Ταξίδεψε σε πολλές χώρες του κόσμου, παίζοντας σε μεγάλες αίθουσες μουσικής στις Η.Π.Α., στην Κίνα, την Ιαπωνία, την Νότια Αμερική και την Ευρώπη.

Παράλληλα και από πολύ νεαρός αναμίχτηκε ενεργά στην τζαζ. Σήμερα, εγκαταστημένος μόνιμα στο Αμβούργο του Γερμανίας και απαλλαγμένος από άλλες επαγγελματικές απασχολήσεις, επανήλθε στην μεγάλη του αγάπη. Στην Τζάζ. Όχι μόνο ως εκτελεστής αλλά και ως συνθέτης.

Βασίλη σε καλωσορίζουμε στην Θρακική Αγορά….

1.Πες μας λίγα λόγια για σένα , πώς ξεκίνησε η σχέση σου με την μουσική;

Γεννήθηκα στο Αγρίνιο. Το ενδιαφέρον μου για τη μουσική ξεκίνησε σχετικά νωρίς στη ζωή μου. Ο πατέρας μου εργαζόταν στη φιλαρμονική της πόλης του Αγρινίου. Μια μέρα – σε ηλικία δέκα ετών – τον επισκέφτηκα εκεί και επειδή ήταν πολύ απασχολημένος μου έδειξε τα όργανα της μπάντας και μου επέτρεψε να διαλέξω ένα όργανο πού με ενδιέφερε περισσότερο. Ήταν η τρομπέτα – και μετά ένα χρονικό διάστημα έπαιζα μαζί με την μπάντα σε διάφορες εκδηλώσεις.

Αργότερα συνέχισα τις μουσικές μου σπουδές στην Αθήνα, στο Ωδείο Αθηνών.

Στα 19 μου κέρδισα μια υποτροφία για σπουδές στην Αγγλία και πήγα στο Manchester στο Royal College of Music.

Αργότερα συνέχισα τις σπουδές μου στη Γερμανία, στα κρουστά, θεωρία μουσικής και πιάνο.

 

2.Πες μας για τα νέα σου Project ” Different mood”, “Salty water “, “Amaryllis “.

Εργάστηκα ως Κρουστός πλήρους απασχόλησης σε όπερες στη Γερμανία (Lübeck και Mannheim) και σε κορυφαίες συμφωνικές ορχήστρες όπως η Συμφωνική Ορχήστρα NDR στο Αμβούργο (Solo Percussionist). Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ταξιδέψαμε εκτενώς στην Ευρώπη, την Ιαπωνία, τις ΗΠΑ, τη Νότια Αμερική και την Κίνα.

Ως μακροχρόνιος Λέκτορας στο “Musikhochschule” (Ακαδημία Μουσικής) στη Χαϊδελβέργη/Mannheim δημιούργησα ένα μουσικό συγκρότημα με τους μαθητές μου στα κρουστά. Μέ τό συγκρότημα αυτό παίξαμε πολλές συναυλίες σε διάφορες πόλεις της Γερμανίας, συμπεριλαμβανομένων σε χώρους όπως η “Alte Oper” στη Φρανκφούρτη.

Από μικρός πάντα με ενδιέφερε πολύ η Jazz και έτσι – μετά από μια μακρά και επιτυχημένη πορεία στην Κλασική μουσική – επέστρεψα όλη μου την προσοχή στην πρώτη μου αγάπη… Jazz.

Άρχισα να συνθέτω και να γράφω μουσική και το 2011 έκανα την παραγωγή του άλμπουμ AMARYLLIS ακολούθησε SALTY WATER το 2014 και το νέο μου άλμπουμ, DIFFERENT MOODS, κυκλοφόρησε τον Μάιο του 2023.

AMARYLLIS και SALTY WATER ηχογραφήθηκαν στη Νέα Υόρκη.

DIFFERENT MOODS ηχογραφήθηκε στη Νέα Υόρκη και τη Γερμανία. Αυτό το CD δεν είναι μόνο Jazz, αλλά είναι η μουσική μου βιογραφία χωρίς λόγια: Το πρώτο τραγούδι είναι ένα κουιντέτο κρουστών με σόλο – ντραμσετ – δούλευα ως κρουστός για πολλά χρόνια όπως ήδη ανέφερα. Το δεύτερο τραγούδι είναι ένας ελληνικός χορός, Καλαματιανός – Γεννήθηκα στην Ελλάδα. Το νούμερο 3 και 4 συνδέονται με την αγάπη μου για την κλασική μουσική, 5 και 6 περιγράφουν την αγάπη μου για την Jazz, ειδικά ως τρομπετίστας και το τελευταίο τραγούδι – Walls – αντιπροσωπεύει την αγάπη μου για τη λογοτεχνία, καθώς περιέχει ένα ποίημα του Καβάφη.

 

3.Τι δεν έχεις κάνει ακόμα ως μουσικός που θέλεις να το κάνεις το συντομότερο δυνατό;

Προς το παρόν δουλεύω κυρίως στο νέο μου άλμπουμ.

Αλλά φυσικά είμαι επίσης ενεργός στο να γράφω νέα μουσική και να προσπαθώ να πραγματοποιήσω νέα μουσικά έργα στο μέλλον.

 

4.Ένα νέο παιδί που θα ήθελε να ασχοληθεί επαγγελματικά με τη Jazz στην Ελλάδα, θα μπορούσε να ζήσει από αυτό;

Καθώς δεν μένω μόνιμα στην Ελλάδα, είναι δύσκολο για μένα να πω, πώς οι νέοι εδώ μπορούν να προχωρήσουν καλύτερα – αλλά φυσικά είναι πάντα καλό να μελετά αρκετές ώρες τήν ημέρα και να εμμένει στους στόχους του.

 

5.Το αύριο, της Ελληνικής τζαζ, θα είναι καλύτερο από το σήμερα αν…

Πιστεύω ότι η ελληνική τζαζ – όπως όλοι οι τομείς – θα συνεχίσει να αναπτύσσεται.

6.Η σχέση των Ελλήνων με τη τζαζ μουσική είναι…

Φυσικά, μετά από πολύ μελέτη, εξάσκηση και εμμονή, αφού φτάσεις σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο, είναι δυνατόν να παίζεται παντού η ελληνική τζαζ.

 

7.Η Ελληνική τζαζ σκηνή θα μπορούσε να είναι εξαγώγιμο πολιτιστικό αγαθό σήμερα;

Όπως το βλέπω εγώ, υπάρχει πλέον μια μεγάλη, αναπτυσσόμενη σκηνή της τζαζ στην Ελλάδα.

Επιμέλεια : Ελεονόρα Καραμιχάλη

Official Social Media

youtube.com/@Vassilis_Papadopoulos_Music

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό