ΠΟΦΕΕ: Ενημέρωση για απάτες εις βάρος πελατών λογιστικών γραφείων
Ενημέρωση για απάτες εις βάρος πελατών λογιστικών γραφείων από την ΠΟΦΕΕ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών)
Η Ομοσπονδία μας, ενημερώνει το κοινό για σειρά απατών που συμβαίνουν εις βάρος πελατών λογιστικών γραφείων. Συγκεκριμένα, επιτήδειοι καλούν τους πελάτες των λογιστικών γραφείων παριστάνοντας ότι καλούν εκ μέρους του λογιστικού γραφείου με το οποίο συνεργάζονται και τους ζητούν στοιχεία όπως αριθμούς τραπεζικών καρτών ή κωδικούς e-banking, υποκρινόμενοι ότι αυτές οι πληροφορίες απαιτούνται για την διεκπεραίωση διάφορων αιτήσεων (π.χ. Market Pass ή αποζημιώσεις, κ.α.) ή επεξεργασία φορολογικών θεμάτων.
Μόλις πείσουν τα θύματα να τους δώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία, χρησιμοποιούν αυτά τα στοιχεία για να αφαιρέσουν χρήματα από τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.
Θέλουμε να τονίσουμε ότι οι επαγγελματίες λογιστές δεν θα ζητήσουν ποτέ τέτοιες ευαίσθητες πληροφορίες μέσω τηλεφώνου, email ή μηνυμάτων, και οποιαδήποτε προσπάθεια από άτομα που παρουσιάζονται ως λογιστές να απαιτήσουν τέτοιες πληροφορίες πρέπει να θεωρηθεί ύποπτη και να αναφέρεται στις αρμόδιες αρχές.
Η ΠΟΦΕΕ προειδοποιεί τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σε τέτοιες περιπτώσεις και να μην δίνουν ποτέ τα προσωπικά τους στοιχεία σε άγνωστους.
Προκειμένου να προστατευθείτε από τέτοιου είδους απάτες, η Π.Ο.Φ.Ε.Ε. προτρέπει το κοινό να τηρεί τις εξής οδηγίες:
- Ποτέ μην αποκαλύπτετε προσωπικές πληροφορίες, όπως αριθμούς τραπεζικών καρτών, κωδικούς e-banking, κωδικούς taxisnet ή άλλα ευαίσθητα δεδομένα μέσω τηλεφώνου αλλά ούτε μέσω email ή γραπτών μηνυμάτων (SMS, Viber, Messenger, WhatsApp, κ.α.).
- Να ζητάτε πάντα να μιλήσετε με τον λογιστή σας απευθείας, αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να κλείσετε το τηλέφωνο και να επικοινωνήστε ΕΣΕΙΣ απευθείας με το λογιστικό γραφείο και τον λογιστή που συνεργάζεστε, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία επικοινωνίας που έχετε.
- Να μην ανοίγετε συνδέσμους ή να κάνετε κλικ σε αρχεία που σας στέλνουν άγνωστοι μέσω email ή γραπτών μηνυμάτων (SMS, Viber, Messenger, WhatsApp, κ.α.).
- Μην αποκαλύπτετε ποτέ κωδικούς μίας χρήσης (ή κωδικούς ασφαλείας) που λαμβάνετε από τράπεζες ή δημόσιες υπηρεσίες σε τρίτους!
- Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί για την ταυτότητα του καλούντος όταν λαμβάνετε κλήσεις από αριθμούς που δεν γνωρίζετε.
Εάν πιστεύετε ότι έχετε πέσει θύμα απάτης, επικοινωνήστε αμέσως με την τράπεζά σας και την αστυνομία.
Είναι απαραίτητο να είμαστε προσεκτικοί και να προστατεύουμε τις προσωπικές μας πληροφορίες από απατεώνες που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την εμπιστοσύνη μας.