Ο βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Δημήτρης Χαρίτου απάντησε στις ερωτήσεις μαθητών του 2ου Λυκείου Κομοτηνής για τον «Ψηφιακό κόσμο και τη Δημοκρατία»
Ο βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Δημήτρης Χαρίτου δέχτηκε σήμερα στο γραφείο την επίσκεψη 13 μαθητών της πρώτης τάξης του 2ου Λυκείου Κομοτηνής με την καθηγήτριά τους, κοινωνιολόγο και υπεύθυνη του προγράμματος της «Βουλής των Εφήβων» Κωνσταντίνα Δαλακούρα, στο πλαίσιο της εκπόνησης εργασίας τους με θέμα «Ψηφιακός κόσμος και Δημοκρατία». Ο βουλευτής με χαρά αποδέχτηκε την πρόσκληση των μαθητών και απάντησε στις ερωτήσεις τους θέλοντας να συμβάλλει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα αποτελέσματα της εργασίας τους.
Σε μία ενδιαφέρουσα διαδραστική συζήτηση ο βουλευτής κλήθηκε να απαντήσει στις ενδιαφέρουσες ερωτήσεις που του έθεσαν οι μαθητές για τους τρόπους με τους οποίους ο σύγχρονος πολίτης μπορεί να έχει ενεργή συμμετοχή στα κοινά, την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, τη σύνδεση της ηλεκτρονικής δημοκρατίας με την ηλεκτρονική παιδεία, τη συμμετοχή των νέων στα κοινά την εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας, το αν η χρήση τεχνολογιών στον πολιτικό τομέα μπορεί να δημιουργήσει στοιχεία σύγχρονης ηλεκτρονικής δημοκρατίας, τις θετικές και αρνητικές πλευρές του σύγχρονου τρόπου ενημέρωσης των πολιτών κα.
Ο βουλευτής αφού ευχαρίστησε τους μαθητές για την επίσκεψή τους και την συζήτηση, τους ενημέρωσε για τον τρόπο λειτουργίας της Βουλής και της συμμετοχής του στις συνεδριάσεις εν μέσω πανδημίας με φυσική παρουσία αλλά και με ηλεκτρονικό τρόπο.
Αναφέρθηκε ότι παρά τα βήματα που έχουν γίνει η χώρα μας υστερεί σημαντικά σε σχέση με τις άλλες χώρες στην ψηφιακή μετάβαση. Χρειάζεται να προχωρήσουμε στον ψηφιακό μετασχηματισμό χωρίς να αφήσουμε κανέναν πίσω. Με την επιτάχυνση της ψηφιοποίησης του δημόσιου, του ψηφιακού μετασχηματισμού των μικρών ιδιαίτερα και νέων επιχειρήσεων. Προγράμματα για να αποκτήσουν δεξιότητες οι πολίτες για να αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες. Να διατεθούν ευρυζωνικές συνδέσεις νέας γενιάς με συνδεσιμότητα σε όλες τις περιοχές.
Έγινε συζήτηση για τη συμμέτοχη των μαθητών λόγω πανδημίας στην τηλεκπαίδευση και αναφέρθηκε ότι δε μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση, ενώ επισημάνθηκε η μη δυνατότητα πρόσβασης όλων των μαθητών στην τηλεκπαίδευση με κίνδυνο να ενισχυθούν οι ανισότητες. Συζητήθηκε η τηλεργασία στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα και οι κίνδυνοι για την ιδιωτικότητα του χώρου των εργαζομένων και τις σχέσεις εργασίας, θέματα που χρειάζεται να ρυθμιστούν. Συζητήθηκε ιδιαίτερα η ψηφιακή συμμέτοχη στις αποφάσεις που λαμβάνονται και το αν μπορούν αυτές να επηρεαστούν, με τον βουλευτή να επισημαίνει ότι δεν υπάρχει λόγος υπερβολικών προσδοκιών ότι μπορεί να αλλάξει η πολιτική ατζέντα ή οι βασικές αποφάσεις και ότι υπάρχει ο κίνδυνος να οδηγηθούμε σε νέες απογοητεύσεις. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι δεν είναι υπέρ του ηλεκτρονικού πολίτη, του πολίτη του πληκτρολογίου, αλλά υπέρ του ενεργού πολίτη που συμμετέχει σε συλλογικότητες, σε κινήσεις πολιτών κα.
Οι μαθητές έδειξαν ενδιαφέρον για τις παραπάνω πληροφορίες, ενώ άκουσαν, τέλος, τις απόψεις του βουλευτή σχετικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (ΜΚΔ). Ότι σήμερα έχουμε μία έκρηξη πληροφοριών, αμφίδρομης επικοινωνίας και τα πιο πλουραλιστικά σε σχέση με τα άλλα συμβατικά μέσα επικοινωνίας. Αν αξιοποιηθούν μπορούν να συμβάλλουν, με την ενεργοποίηση της κοινωνίας, να επηρεάσουν πολιτικές επιλογές, δεν μπορούν όμως να υποκαταστήσουν τους συμβατικούς τρόπους διαλόγου και αποφάσεων, αφού τα ΜΚΔ δεν αποτελούν χώρο συλλογικής διαδικασίας συζήτησης και αποφάσεων αλλά κατάθεσης μεμονωμένων απόψεων.