Δεν πέφτουν οι τιμές στα ράφια του μάρκετ– Έως και 43% ακριβότερα τα προϊόντα που δέχτηκαν πρόστιμα
«Τα πρόστιμα δεν ρίχνουν τις τιμές», αναφέρει στην Politic.gr η Γενική Γραμματέας του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών Ευαγγελία Κεκελέκη καθώς όπως τονίζει «οι επιχειρήσεις τα μετακυλίουν στους καταναλωτές».
Μετά τα πρόστιμα που “έριξε” η κυβέρνηση κατά των πολυεθνικών για φαινόμενα κερδοσκοπίας εις βάρος των πολιτών, όχι απλά δεν έπεσαν οι τιμές αλλά αυξήθηκαν. Το φαινόμενο αυτό εξηγεί στην Politic.gr και στο Χρ. Φιλιππουδη η Γενική Γραμματέας του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών Ευαγγελία Κεκελέκη.
Τα πρόστιμα δεν είναι ” μαμούθ” αλλά “χάδι” σε σχέση με τους τζίρους των πολυεθνικών
Τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης για την αποτελεσματικότητα των προστίμων που έχουν επιβληθεί στις πολυεθνικές για τα φαινόμενα αισχροκέρδειας εις βάρος των πολιτών διαψεύδει η κα Κεκελέκη λέγοντας πως όχι απλά τα πρόστιμα δεν είναι “μαμούθ” αλλά τα χαρακτήρισε “χάδι” σε σχέση με τους τζίρους των πολυεθνικών.
Η γενική γραμματέας του ΚΕΠΚΑ τονίζει ότι: «τα πρόστιμα για να είναι αποτρεπτικά πρέπει να είναι αναλογικά του τζίρου» και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: «ακούμε για πρόστιμα ένα εκατομμύριο και νομίζουμε είναι τετάστιο ποσό όταν στην πραγματικότητα μπροστά στα εκατοντάδες εκατομμύρια της πολυεθνικής είναι χάδι».
Η ακρίβεια συμφέρει γιατί έχει υπερέσοδα το κράτος και μετά μοιράζει κουπόνια στους ψηφοφόρους
«Το μόνο που φοβούνται οι επιχειρήσεις είναι να βγουν τα ονόματά τους και τα προϊόντα με τα οποία αισχροκερδούν» τονίζει η κα Κεκελέκη και επισημαίνει ότι οι αισχροκερδικές πρακτικές πρέπει να τιμωρούνται αυστηρά έπειτα από τους απαιτούμενους ελέγχους που όπως αναφέρει: «δυστυχώς ό,τι και να λέει ο υπουργός ανάπτυξης δε μας πείθει ότι διενεργούνται». Η πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ καταλήγει συμπεραίνοντας ότι: «το κράτος το συμφέρει η ακρίβεια γιατί έχει υπερέσοδα και μετά μοιράζει κουπόνια στους ψηφοφόρους».
Ακριβότερα έως και 43% τα προϊόντα των εταιριών που δέχτηκαν πρόστιμα
«Μέσα από τα στοιχεία ιστοσελίδων μεγάλων σούπερ μάρκετ και στα αντίστοιχα φυλλάδια προσφορών και εκπτώσεων τους, προκύπτει ότι όχι μόνο οι τιμές μετά τα πρόστιμα στις πολυεθνικές εταιρίες δεν έπεσαν αλλά αντιθέτως αυξήθηκαν ως και 43%», αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής Δωδεκανήσου και υπευθύνου Κ.Τ.Ε. Ανάπτυξης του ΠαΣοΚ Γιώργος Νικητιάδης, παραθέτοντας μάλιστα και τα αντίστοιχα στοιχεία.
Σύμφωνα με τον κ. Νικητιάδη: «Το αφήγημα της κυβέρνησης ότι τα «πρόστιμα ρίχνουν τις τιμές» των βασικών προϊόντων και ότι τα μέτρα κατά της ακρίβειας αποδίδουν, καταρρέει με το χειρότερο τρόπο, όπως προκύπτει από στοιχεία ιστοσελίδων μεγάλων σούπερ μάρκετ. Δυστυχώς οι Έλληνες με την χαμηλότερη αγοραστική δύναμη στην Ευρώπη συνεχίζουν να πληρώνουν ολοένα και ακριβότερα τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από τα στοιχεία ιστοσελίδων μεγάλων σούπερ μάρκετ και στα αντίστοιχα φυλλάδια προσφορών και εκπτώσεων τους, προκύπτει ότι όχι μόνο οι τιμές μετά τα πρόστιμα στις πολυεθνικές εταιρίες δεν έπεσαν αλλά αντιθέτως αυξήθηκαν ως και 43%. Η ακρίβεια συνεχίζει να μαστίζει τα ελληνικά νοικοκυριά και η κυβέρνηση παραμένει ανίκανη να την αντιμετωπίσει. Ειδικότερα σε 13 βασικά προϊόντα, όπως εμφανίζονται στις προαναφερθείσες ιστοσελίδες, η πραγματική τιμή που πληρώνει ο καταναλωτής, αυξήθηκε μέχρι και 43% όπως αναφέραμε παραπάνω. Όπως φαίνεται, η ονομαστική τιμή των προϊόντων αυτών έχει μεν μειωθεί, αλλά την ίδια ώρα μειώνεται ακόμη περισσότερο η «έκπτωση» που υπήρχε στον πελάτη με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να πληρώνει εκ των υστέρων ακριβότερα το ίδιο προϊόν. Ορισμένα μόνο προϊόντα και οι τιμές τους είναι ενδεικτικά της κατάστασης όπως έχει διαμορφωθεί.
Για παράδειγμα:
- Καφές φίλτρου 250 g πωλείται 8,3% ακριβότερα
- Μαγιονέζα 450 g πωλείται 19,9% ακριβότερα
- Μουστάρδα 500 g πωλείται 20% ακριβότερα
- Απορρυπαντικό πλυντηρίου ρούχων 40 μεζ. πωλείται 13% ακριβότερα
- Κάψουλες πλυντηρίου πιάτων 40 τεμ.+40 τεμ.(δώρο) πωλείται 16,9% ακριβότερα
- Μαλακτικό ρούχων 55 μεζ. πωλείται 2,3% ακριβότερα
- Βρεφική κρέμα 300 g πωλείται 33,2% ακριβότερα
- Αφρόλουτρο 1 lit πωλείται 41,88% ακριβότερα
- Υγρό Απορρυπαντικό Πιάτων 660ml πωλείται 1,1% ακριβότερα
- Υγρό απορρυπαντικό πιάτων 500 ml πωλείται 8,9% ακριβότερα
- Βρεφικό σαμπουάν 1 lit πωλείται 20% ακριβότερα
- Cappuccino Καφές Original 8×11,6 g πωλείται 43,10% ακριβότερα
- Μουστάρδα 500 g πωλείται 20% ακριβότερα
Τα παραπάνω προκύπτουν από τον επισυναπτόμενο πίνακα και το ακόμη πιο τραγικό είναι ότι τα περισσότερα από τα προϊόντα που ερευνήσαμε, βρίσκονται ή στο καλάθι του νοικοκυριού ή στο ταμπελάκι με μείωση τιμής μόνιμα τουλάχιστον 5%. Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση κοροϊδεύει τους καταναλωτές» καταλήγει η ανακοίνωση του κ. Νικητιάδη.
Πηγή: politic.gr