Ξάνθη: Έκθεση Πυρογραφίας και Ομοιωμάτων με θέμα το 1821 στο Δημοτικό Θέατρο

Ξάνθη: Έκθεση Πυρογραφίας και Ομοιωμάτων με θέμα το 1821 στο Δημοτικό Θέατρο

Μια πραγματικά ενδιαφέρουσα και εξαιρετικά σημαντική έκθεση πυρογραφίας και ομοιωμάτων, με θέμα την Ελληνική Επανάσταση του 1821 έχει την χαρά να απολαύσει το κοινό στ

Η έκθεση του Στράτου Μυλωνά και της Νίκης Δερμιτζόγλου φιλοξενείται στο φουαγιέ του Δημοτικού Αμφιθεάτρου Ξάνθης και τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν με κάθε επισημότητα το απόγευμα του Σαββάτου.
Ώρες λειτουργίας: 08.00-14.30 και 18.00-21.00
Λίγα λόγια για τον Στράτο Μυλωνά
Ο Ευστράτιος Μυλωνάς γεννήθηκε στην Ξάνθη. Κατάγεται από τη Θράκη και τον πόντο. Υπηρετεί στις τάξεις του ελληνικού στρατού από το 1997. Από μικρός γοητευμένος από τις ομορφιές του τόπου του, διάβασε για την τέχνη και την παράδοση. Η αγάπη του για τις εικαστικές εφαρμογές ήταν και το έναυσμα για να ασχοληθεί με την ζωγραφική και σιγά-σιγά τα πάντα έγιναν σχέδια παρουσιάσεις, χρώματα. Είναι αυτοδίδακτος με ανήσυχο πνεύμα αναζήτησης τεχνικών και υλικών.

Έτσι δημιούργησε ακουαρέλες, ελαιογραφίες, αγιογραφίες και απεικονίσεις σε τοιχογραφίες. Από το 2003 ασχολείται με την πυρογραφία σε ξύλο. Η τέχνη αυτή τον έχει συναρπάσει χρησιμοποιώντας αρχέγονα σχέδια της φύσης, το ξύλο, το δέρμα και την φωτιά, που οι ρίζες της βρίσκονται στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό ενώ συναντάται και στους αιγύπτιους, τους λαούς της Αφρικής και τους ευρωπαίους.

Χαράζει το ξύλο με την πληρωμένη μεταλλική λεπίδα. Η δική του τεχνική βασίζεται στην κλασική πυρογραφία με την διαφορά ότι προσθέτει χρώματα σε κάποια από τα έργα του χωρίς να επικαλείται το κάψιμο του ξύλου. Αυτό το χαΐδεμα της φωτιάς πάνω στο ξύλο, δίνει τη δυνατότητα φωτοσκιάσεων, έτσι ώστε να έχει σαν αποτέλεσμα το βάθος, την προοπτική, την έκφραση, όλα δηλαδή τα απαραίτητα στοιχεία που δημιουργούν ένα όμορφο καλλιτέχνημα. Χρήση του χρώματος προσδίδει στο έργο μία αίσθηση του πιο ζωντανό.

Έχει αποσπάσει ευνοϊκές κριτικές. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και σε επαγγελματικούς χώρους. Επίσης αναδείχτηκε και με την βραχογραφία της Παναγίας ζωγραφισμένη πάνω σε βράχο, το 2020 στο Καστελόριζο. Ακόμη πιο μεγάλη επιτυχία ήταν η πιο μεγαλύτερη ελληνική σημαία 15 επί 15 m του Αι Γιώργη ζωγραφισμένη πάνω σε καραβόπανο.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό