Ε.Ε.Ε.Ε Κομοτηνής: «Η Φωνή μου, η Φωνή μας, οι Φωνές μας» -Πρώτη θέση στο 10ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό “Κύπρος-Ελλάδα-Ομογένεια”
Πρώτη θέση στο 10ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Κύπρος-Ελλάδα-Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες για το Ε.Ε.Ε.ΕΚ Κομοτηνής και τα συμμετέχοντα σχολεία με το έργο «η Φωνή μου, η Φωνή μας, οι Φωνές μας»
Ξεκινώντας κάπου το Δεκέμβρη οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί Πετρίδου Χαριτίνη και Κουτζαγιώτη Χαρίκλεια με κοινούς στόχους και συσχετισμούς βασισμένους στη δημιουργικότητα, στην αυτενέργεια, στην ευελιξία της σκέψης, στην εφευρετικότητα, στην καινοτομία, στην ανάπτυξη της φαντασίας και της ματαγνώσης τα συνεργαζόμενα σχολεία κατάφεραν να αποσπάσουν την 1 η θέση. Οι δημιουργίες δεν αλληλεπικαλύπτονταν αλλά αντίθετα συμπλήρωναν η μια την άλλη. Σε αυτό συνέβαλαν οι διαδικτυακές συναντήσεις αρκετών σχολείων με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων και ιδεών σχετικά με το τελικό αποτέλεσμα του κάθε σχολείου.
(φωτο: μαθητές του Ε.Ε.Ε.Ε.Κομοτηνής επί τω έργω και οι ζωγραφιές τους)
Η ιδέα, καθώς και ο τίτλος του, project μας Κυπριακό: η Φωνή μου, η Φωνή μας, οι Φωνές μας βασίστηκαν στο μουσικό έργο «Κυπριακό» της ερμηνεύτριας, μουσικοσυνθέτριας και κοινωνικής ακτιβίστριας Αλέξιας Βασιλείου. Ως κεντρική κατασκευαστική ιδέα επιλέχτηκε η δημιουργία χαρταετών θέλοντας με το τρόπο αυτό να δηλώσουμε α) την απελευθέρωση του ανθρώπινου πνεύματος, άρα και την απελευθέρωση της πολύπαθης κατεχόμενης Κύπρου από τους Τούρκους εισβολείς, β) τα θύματα και τους αγνοούμενους της Κυπριακής τραγωδίας καθώς το πέταγμα του χαρταετού συνδέεται με τη ψυχή του ανθρώπου όταν εγκαταλείπει το σώμα, και γ) τις όμορφες οικογενειακές στιγμές και την παιδική αθωότητα που μετά την τουρκική εισβολή για τους Κύπριους αδελφούς και ιδιαίτερα για τα παιδιά της Κύπρου σταμάτησαν να υπάρχουν.
Οι μαθητές κλήθηκαν να αποτυπώσουν σε ένα λευκό ρυζόχαρτο διαστάσεων (70 Χ 100cm), το κυπριακό πρόβλημα και την ανάγκη της Ειρηνικής συνύπαρξης των λαών ανακαλώντας από τη μνήμη τους εικόνες που τους δημιουργήθηκαν, σκηνές από τις συνέπειες ενός πολέμου, της καταστροφής, της προσφυγιάς, κ.λπ.
Τα δεκαοχτώ σχολεία δημιούργησαν είκοσι πέντε εικαστικά αριστουργήματα που ξεχειλίζουν από αγάπη και ευαισθησία. Αποτυπώθηκαν εικόνες -σύμβολα ειρήνης και αλληλεγγύης αλλά και προβληματισμού με έντονη τη διάθεση του θλίψης, της κραυγής, της διαμαρτυρίας, αλλά και της ειρήνης!
‘Όλα τα έργα στάλθηκαν στο ΕΕΕΕΚ Αγίου Νικολάου, όπου ο συνάδελφος Μαυρουειδής Γιώργος ανέλαβε την κατασκευή των χαρταετών με διαγώνιο 100 cm έως 120 cm. Το project ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία δύο video. Στο πρώτο το ποίημα χωρίστηκε σε παραγράφους, αντιστοιχίστηκε με τη θεματολογία ενός χαρταετού και επενδύθηκε μουσικά όσο αυτό ήταν εφικτό με το έργο:
«ΚΥΠΡΙΑΚΟ» | Αλέξια Βασιλείου-Στο πλαίσιο της Μνήμης των 50 χρόνων της τουρκικής εισβολής 1974-2024
Στο δεύτερο video αποτυπώθηκε η κατασκευαστική πορεία των έργων και η εικαστική – σημειολογική ανάλυση τους από τους μαθητές.
Οι με ιδιαίτερο συμβολισμό χαρταετοί που σχεδιάστηκαν στον Άγιο Νικόλαο, στη Νεάπολη, στην Κριτσά, στα Ηράκλειο, στα Χανιά, στην Αθήνα, στη Βέροια, στη Νάουσα, στη Θεσσαλονίκη, στην Κομοτηνή, στη Λεμεσό και στον Ξυλοφάγου υψώθηκαν την Καθαρή Δευτέρα στον ουρανό της Κρήτης. Στη συνέχεια ταξιδέουν σε όλες τις πόλεις των σχολείων που συμμετείχαν, έτσι ώστε να εκτεθούν στον χώρο τους και θα παρουσιαστούν στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στη Κύπρο στις 23 Απριλίου.
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί του προγράμματος