Συνεχίζεται, άγνωστο για πόσο, ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Θράκης
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΣΦΥΡΙΞΕΙ ΤΟ ΤΡΕΝΟ
Που αποδίδει τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό της περιοχής μας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Άγνωστο συνεχίζει να παραμένει πότε θα σταματήσει ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Θράκης. Απάντηση στο γιατί δεν επιστρέφει το τρένο, έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ερωτώμενος σχετικά στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε το μεσημέρι του Σαββάτου 11 Μαΐου στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης.
Στην ελλιπή χρηματοδότηση που έλαβε η Ελλάδα από την Ευρωπαϊκή Ένωση για έργα σιδηροδρόμου καθώς και στις φυσικές καταστροφές που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel στη Θεσσαλία, απέδωσε την προβληματική κατάσταση που βιώνει η περιοχή μας και εξήγησε πως πρόκειται για γεγονότα που, όπως είπε, «συντελούν στο να είναι οι πόροι περιορισμένοι και γι’ αυτό προσπαθούμε να τους
χρησιμοποιήσουμε κατά το βέλτιστο δυνατό τρόπο».
Αναλυτικά ο κος Σταϊκούρας ανέφερε ότι «η κυβέρνηση της ΝΔ υπό την ηγεσία του Κώστα Καραμανλή στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στην υποβολή πρότασης τον Ιανουάριο του 2023 για τη Σιδηροδρομική Εγνατία ύψους 1,7 δις ευρώ και για μία διπλή γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο ύψους 1,1 δις ευρώ. Η πρόταση αξιολογήθηκε από την Ευρώπη και έγινε δεκτή μόνο η
χρηματοδότηση ύψους 212 εκ. ευρώ για το τμήμα Τοξότες – Καρβάλη. Δηλαδή από το ποσό των 2,8 δισ. ευρώ που είχαμε ζητήσει, η Ευρώπη ενέκρινε 212 εκ. ευρώ.
Μεταγενέστερα προέκυψαν και τα προβλήματα με τις φυσικές καταστροφές, κάτι που σημαίνει ότι χρειαζόμαστε επιπρόσθετους πόρους μόνο για το σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας, ύψους 363 εκ. ευρώ. Συνολικά, το Υπουργείο Υποδομών χρειάζεται να κάνει παρεμβάσεις ύψους 1,5 δισ. ευρώ στην περιοχή.
Αντιλαμβάνεστε ότι οι πόροι είναι συγκεκριμένοι και αυτούς προσπαθούμε να τους χρησιμοποιήσουμε κατά το βέλτιστο δυνατό τρόπο.
Άρα, πρώτη προτεραιότητα είναι να αξιοποιήσουμε τα 212 εκ. στον άξονα Τοξότες – Καρβάλη, δεύτερον, μέχρι το τέλος του 2025 να βελτιώσουμε την κατάσταση στο δίκτυο Θεσσαλονίκη – Δράμα, τρίτον, να πάρουμε τη χρηματοδότηση που έχουμε ζητήσει με νέα πρόταση που καταθέσαμε τον Ιανουάριο του 2024 με πρόβλεψη για διπλή γραμμή στο σιδηροδρομικό άξονα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και τέταρτον, να κάνουμε παρεμβάσεις όπως την παραλλαγή της χάραξης Ιάσμου – Πολύανθου».
Ειδικά για το έργο της παραλλαγής της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Ιάσμου και Πολύανθου, ο υπουργός έκανε γνωστό ότι «η εκπόνηση των μελετών και των τευχών δημοπράτησης έχει λάβει χρηματοδότηση από την Ευρώπη, ο διαγωνισμός για την ανάθεση των μελετών ολοκληρώθηκε και η συμβασιοποίησή τους υπεγράφη πολύ πρόσφατα. Στόχος μας είναι να βελτιώσουμε τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, να κατασκευάσουμε ανισόπεδες διαβάσεις, να αντικαταστήσουμε τη γέφυρα Κομψάτου και μια σειρά από άλλα ζητήματα».
25 ΕΚ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΙΣΟΠΕΔΩΝ ΔΙΑΒΑΣΕΩΝ-ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗ Β.ΕΛΛΑΔΑ
Τέλος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στην έκτακτη χρηματοδότηση του υπουργείο προς τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ Α.Ε.) με ποσό ύψους 25 εκατ. ευρώ για τα έτη 2024 (7 εκ. ευρώ) και 2025 (18 εκ. ευρώ) και σκοπό τη ριζική ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ). Η χρηματοδότηση παρέχει τη δυνατότητα
στον ΟΣΕ να προχωρήσει σε ριζική ανανέωση και εκσυγχρονισμό των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων, κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, όπου εντοπίζονται τα μεγαλύτερα ζητήματα, αλλά και όχι μόνο.