Δήμαρχος Κομοτηνής Ι. Γκαράνης: “Το κυκλοφοριακό πρόβλημα ξεκινά από τους πολίτες που κατεβαίνουν στο κέντρο της πόλης με τα αυτοκίνητά τους”

Δήμαρχος Κομοτηνής Ι. Γκαράνης: “Το κυκλοφοριακό πρόβλημα ξεκινά από τους πολίτες που κατεβαίνουν στο κέντρο της πόλης με τα αυτοκίνητά τους”

Στο ραδιοφωνικό σταθμό «WEB radio-TV erko.gr» μίλησε ο Δήμαρχος Κομοτηνής Ιωάννης Γκαράνης, σε μια πρώτη επαφή με τους ακροατές του νέου web ραδιοφωνικού σταθμού. Έκανε αναφορές για τα έργα ανάπλασης που βρίσκονται σε εξέλιξη στην πόλη της Κομοτηνής, αλλά και για το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει καθημερινά  ο πολίτης.

Συγκεκριμένα για τα έργα ανάδειξης του ιστορικού κέντρου Κομοτηνής, ο δήμαρχος ανέφερε: “Από το 2019 έχουμε κάνει ως δήμος ένα  master plun που αφορά τα έργα στην Κομοτηνή και τους οικισμους της. Ένας από τους κύριους στόχους μας είναι η ανάδειξη του ιστορικού κέντρου της πόλης και της παλιάς αγοράς,  γι αυτό και ήδη ξεκίνησαν κάποια έργα ανάπλασης, στην πλατεία Ηφαίστου, στην Οδό Κανάρη. Το έργο αυτό που εντάχθηκε από μας, φτάνει  περίπου το 1.500.000 ευρώ. Επίσης προχωρήσαμε στην ένταξη 22 δρόμων που αφορούν ουσιαστικά την περιοχή γύρω από το βυζαντινό μας τείχος, για την ανάδειξη του ιστορικού κομματιού της πόλης. Αυτό είναι ένα έργο που φτάνει τα 3.500.000 ευρώ. Και φυσικά προχωρήσαμε και στην ανάπλαση της περιοχής γύρω από τα κτίρια της παλιάς νομικής.

Όλα αυτά αποτελούν ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα που αφορά την ανάδειξη της πόλης, τόσο ιστορικά όσο και τουριστικά, γιατί μέχρι τώρα η Κομοτηνή δεν είχε ένα τουριστικό αποτύπωμα. Γνωρίζουμε όλοι πως εδώ  υπάρχουν 2 κοινότητες που συμβιώνουν αρμονικά, αλλά δεν μπορούσαμε να αναδείξουμε αυτό το τουριστικό κομμάτι γιατί δεν υπήρχαν οι ανάλογες δυνατότητες. Οι αναπλάσεις  λοιπόν έχουν και αυτό τον σκοπό, να είναι δηλαδή τα μέρη της πόλης προσβάσιμα, να μπορεί ο κόσμος να τα προσεγγίσει, οπότε να ανέβει έτσι και ο τουρισμός στην περιοχή, να έχει κάποιος ένα λόγο παραπάνω να επισκεφτεί την πόλη. Φυσικά έτσι εξυπηρετείται και η αγορά της, αφού  έχεις ένα κέντρο με μεγάλους και φωτεινούς δρόμους που αναδεικνύουν τα μαγαζιά και υπάρχει προσβασιμότητα  σ’ αυτά. 

Επίσης έτσι εξυπηρετούμε ακόμη περισσότερα τα άτομα ΑμΕΑ. Να σημειώσουμε βέβαια πως η πόλη της Κομοτηνής στο σύνολό της είναι προσβάσιμη γι αυτά τα άτομα, τώρα όμως μ’ αυτά τα έργα ανάπλασης η μετακίνησή τους στο κέντρο της πόλης θα γίνεται πιο εύκολα” σημείωσε ο Δήμαρχος Γιάννης Γκαράνης.

Στην ερώτηση γιατί υπάρχουν καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση αυτού του τεχνικού προγράμματος  που φτάνει γύρω στα 72,5 ευρώ, αλλά και στις κατηγορίες για αργοπορία και δυσχέρειες από την πλευρά της αντιπολίτευσης, ο δήμαρχος Κομοτηναίων απάντησε: “Από το 2019 που αναλάβαμε την δημαρχεία μεσολάβησαν 3 έτη στασιμότητας λόγω covid 19, οπότε ήταν λογικές οι καθυστερήσεις που σημειώθηκαν, όχι μόνο στο δήμο, αλλά και στις διαχειριστικές και στα υπουργεία που είχαν τον έλεγχο του προγράμματος. Εμείς θεωρούμε πως ό,τι μπορέσαμε να κάνουμε από το 2019, το κάναμε με τον καλύτερο τρόπο. Στην ουσία εμείς ξεκινήσαμε να “τρέχουμε” τα έργα από το 2023 και μετά. Για πιο πριν δεν ευθυνόμαστε εμείς για τις καθυστερήσεις. Τα έργα εξελίσσονται κανονικά, να έχουμε όμως υπόψη μας σε ό,τι αφορά τις αναπλάσεις του ιστορικού κέντρου, ότι εκεί εμπλέκονται η αρχαιολογική υπηρεσία και η υπηρεσία ανωτέρων μνημείων που πρέπει να ελέγχει το κάθε βήμα, πώς εξελίσσονται οι εργασίες και  αν αυτές γίνονται με τους όρους, συν το γεγονός ότι όλοι αυτοί οι δρόμοι στρώνονται με πετρόλιθους, είναι πολύ λογικό να υπάρχουν καθυστερήσεις. Εμείς δεν καθυστερήσαμε ως Διοίκηση ούτε μία μέρα, υπό την έννοια ότι βγήκαν οι προσκλήσεις, εντάχθηκαν τα έργα και  λειτουργήσαμε άμεσα. Αυτά είναι βαριά έργα σίγουρα θα έχουν και κάποιες αργοπορίες λόγω γραφειοκρατίας”

Για το θέμα της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην πόλη, που σε συνδυασμό με το πρόβλημα του πάρκινγκ δημιουργεί δυσφορία στους πολίτες, ο Γιάννης Γκαράνης τόνισε πως: “η Κομοτηνή είναι μια πόλυ επίπεδη και μικρή στην έκτασή της. Το κυρίως πρόβλημα ξεκινά από τους πολίτες που παίρνουν το αυτοκίνητο για να κατέβουν στο κέντρο. Η μεγαλύτερη απόσταση μέσα στην πόλη είναι κοντά στο 1,5 χλμ. Κάποιοι μπορούν να περπαρτήσουν, άλλοι να χρησιμοποιήσουν τον ποδηλατόδρομο και άλλοι την αστική συγκοινωνία. Να σημειώσουμε πως ο Δήμος επιδοτεί το εισιτήριο για να κυκλοφορεί κάποιος με πολύ μικρό κόστος. Άρα αντιλαμβανόμαστε πόσο λάθος είναι σε μια τέτοια πόλη να κατεβάζουμε καθημερινά το αυτοκίνητό μας στο κέντρο.   

Γι αυτό υπάρχει κυκλοφοριακό πρόβλημα στα φανάρια κάποιες συγκεκριμένες ώρες, όπως πρωί και απογευματάκι. Οι καθυστερήσεις βέβαια δεν είναι μεγάλες σε σύγκριση με άλλες πόλεις της χώρας. Να σας πω όμως, πως ενώ στο ιστορικό κέντρο με τα έργα ανάπλασης που κάνουμε θα καταργηθούν κάποιες θέσεις πάρκινγκ, στο χώρο της Παλιάς Νομικής θα δημιουργηθούν περίπου 140 θέσεις καινούργιες, περιμετρικά του κέντρου δηλαδή υπάρχουν ήδη θέσεις και θα γίνουν κι άλλες. Απλώς οι συμπολίτες μας θέλουν  να έχουν το αυτοκίνητο ακριβώς μπροστά τους στο κέντρο της πόλης”.

Καταλήγοντας ο δήμαρχος Κομοτηναίων σημείωσε πως “στο πλάνο μας είναι να δημιουργήσουμε και 3 κυκλικούς κόμβους. Εμείς  θα κάνουμε μία μέτρηση των αυτοκινήτων της πόλης και των καθυστερήσεων στα φανάρια, έτσι θα δούμε αν πραγματικά θα βοηθήσουν οι κόμβοι στο κυκλοφοριακό (γιατί μπορεί και να μην βοηθάνε) και από κει και πέρα θα προχωρήσουμε στο ανάλογο έργο”.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό