
Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας: Ανασκόπηση Βασικών Δράσεων
Με την ολοκλήρωση ενός έτους από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας διοίκησης, παρατίθεται
συνοπτικός απολογισμός των 15 σημαντικότερων δράσεων και παρεμβάσεων που υλοποιήθηκαν κατά
το τελευταίο δωδεκάμηνο, οι οποίες καθόρισαν την πορεία του πρώτου αυτού έτους, αναδεικνύοντας
τις πρωταρχικές προτεραιότητες και σκιαγραφώντας το όραμα και τη στρατηγική κατεύθυνση για το
μέλλον.
Μέσα από πλήθος επιχειρησιακών και τεχνολογικών προκλήσεων, η διοίκηση και το προσωπικό της
Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) εργάστηκαν με συνέπεια και προσανατολισμό στην υλοποίηση
των στρατηγικών στόχων που είχαν τεθεί. Η χρονιά σηματοδοτήθηκε από αξιοσημείωτη αύξηση στην
επιβατική κίνηση κατά 8%, στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της ΥΠΑ, και κατά 7,6% στον αριθμό των
εξυπηρετούμενων πτήσεων, σε σύγκριση με το 2023.
Οργάνωση
1. Υποβλήθηκε, και είναι στην τελική φάση επεξεργασίας στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών,
το νέο νομοσχέδιο της ΥΠΑ, ύστερα από μια πολύμηνη επεξεργασία από τρεις εξειδικευμένες
Ομάδες Εργασίας, και τη συμμετοχή εξωτερικού Συμβούλου. Το νομοσχέδιο μετασχηματίζει την
Υπηρεσία σε ΝΠΔΔ, μετατρέποντάς την σε ένα σύγχρονο, πιο ευέλικτο, λιτό και αποτελεσματικό
οργανισμό, του οποίου η νέα οργανωτική δομή θα είναι μειωμένη κατά το 1/3 σε σχέση με το
υφιστάμενο σχήμα. Ταυτόχρονα, επιτυγχάνει: (α) αποδοτικότερο έλεγχο και διαχείριση, (β) πλήρη
συμμόρφωση με τo υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο της EASA, συμπεριλαμβάνοντας μελλοντικές
εν δυνάμει αλλαγές, και (γ) ενίσχυση εσόδων και οικονομικής βιωσιμότητας, παράλληλα με ένα
απλούστερο και δικαιότερο μοντέλο εξορθολογισμού της κατανομής των ειδικών αποζημιώσεων.
Προσωπικό
2. Υλοποιώντας μια διαχρονική επιδίωξη, με συστηματική δουλειά και σε αγαστή συνεργασία με το
ΑΣΕΠ, θεσπίστηκε το Άρθρο 62 του νέου νόμου 5149/2024, που υιοθετεί για πρώτη φορά στην
ιστορία της ΥΠΑ την πιο σύγχρονη διαγωνιστική διαδικασία στην επιλογή Ελεγκτών Εναερίου
Κυκλοφορίας (ΕΕΚ) βάσει του προγράμματος FEAST του EUROCONTROL, το οποίο εμπεριέχει δύο
εξεταστικά στάδια.
(i) Η διαδικασία αυτή:
Διασφαλίζει ταχύτητα, ποιότητα επιλογής υποψηφίων με τις καταλληλότερες δεξιότητες,
και αξιοπιστία.
Δημιουργεί μια δεξαμενή επιτυχόντων, για τη συνεχή ροή νέων ΕΕΚ για τρία έτη, από την
ημερομηνία ολοκλήρωσής της, εξασφαλίζοντας την κάλυψη υφιστάμενων κενών
οργανικών θέσεων ΕΕΚ, καθώς και μελλοντικών αναγκών λόγω αποχωρήσεων.
(ii) O πρώτος διαγωνισμός με αυτή τη μέθοδο, για την πρόσληψη 97 ΕΕΚ, ολοκληρώθηκε στις 4
Απριλίου 2025, και υποβλήθηκαν 1732 αρχικές υποψηφιότητες. Το πρώτο στάδιο του
διαγωνισμού (FEAST I) έδωσε εντυπωσιακά αποτελέσματα, κατά το EUROCONTROL,
επιτυγχάνοντας ποσοστά επιτυχίας 51% σε σύγκριση με το 35% που είναι ο μέσος όρος
επιτυχίας παγκοσμίως. Ο τελικός αριθμός επιτυχόντων, μετά το δεύτερο στάδιο του
διαγωνισμού (FEAST II), ήταν 281 υποψήφιοι, από τους οποίους θα επιλεγούν οι 97 πρώτοι
μετά από εξέταση ορθοφωνίας.
(iii) Για το 2026 προβλέπεται η πρόσληψη άλλων 73 ΕΕΚ, οι οποίοι θα αντληθούν κατευθείαν από
τη δεξαμενή που δημιουργείται από τον παραπάνω διαγωνισμό, επιλύοντας ένα χρόνιο ζήτημα
στελέχωσης των ΕΕΚ.
3. Τον τελευταίο χρόνο, για την ενίσχυση υποστελεχωμένων, κατά την τελευταία 15-ετία, υπηρεσιών:
(i) Πραγματοποιήθηκαν 27 στοχευμένες «εξωτερικές» μετατάξεις από άλλους φορείς του
Δημοσίου, ενώ βρίσκονται υπό επεξεργασία άλλες 57 σε διάφορες ειδικότητες. Παράλληλα,
ολοκληρώθηκαν 14 «εσωτερικές» μετατάξεις για ενίσχυση κλάδων, που είχε ανάγκη η
Υπηρεσία, και δρομολογήθηκαν άλλες 15.
(ii) Στον κλάδο των AFISO, ολοκληρώθηκαν 8 προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ και συνολικά 15 μετατάξεις,
ενώ είναι εν εξελίξει άλλες 26 (εξωτερικές και εσωτερικές).
(iii) Είναι στο τελικό στάδιο υλοποίησης από το ΑΣΕΠ η πρόσληψη 43 νέων επιστημόνων στον
κλάδο Ηλεκτρονικών ATSEP σε θέσεις ΠΕ για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της Υπηρεσίας,
αποσκοπώντας στην ενίσχυση του προσωπικού Αεροναυτιλίας με την προσέλκυση
επαγγελματιών με σύγχρονες γνώσεις.
(iv) Βάσει του νέου σχεδίου οργανογράμματος, προσδιορίστηκαν οι ανάγκες των βασικών κλάδων
και ειδικοτήτων, προκειμένου να ενισχυθούν ολοκληρωτικά οι υποστελεχωμένες υπηρεσίες σε
όλη την επικράτεια, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο μέσος όρος ηλικίας των στελεχών της Υπηρεσίας
είναι περίπου 57 ετών. Ο βραχυ-μεσοπρόθεσμος σχεδιασμός ενίσχυσης του προσωπικού
περιλαμβάνει 331 άτομα διαφόρων κλάδων, ειδικοτήτων και κατηγοριών, όπως Ηλεκτρονικών
(ATSEP), Πληροφοριών Πτήσης (AFISO), Μηχανικών διαφόρων ειδικοτήτων (αρχιτεκτόνων,
ηλεκτρολόγων, μηχανολόγων, πολιτικών μηχανικών, τοπογράφων), Τεχνικών (ηλεκτρολόγων,
ψυκτικών), Διοικητικού-Οικονομικού (με πτυχία οικονομικών σπουδών ή νομικής), και
Διοικητικού-Λογιστικού.
(v) Προώθηση της σύνδεσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με τον αεροπορικό χώρο, την
καινοτομία και την έρευνα μέσω ανοιχτής πρόσκλησης στους φοιτητές των Πολυτεχνικών και
Οικονομικών σχολών της χώρας για την πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης, εκπόνησης
πτυχιακής εργασίας ή διδακτορικής διατριβής. Έτσι, ενισχύεται η δυνατότητα σε νέα μυαλά να
εργαστούν και να συνεισφέρουν σε ένα χώρο υψηλής τεχνολογίας, χτίζοντας ένα δυνατό
βιογραφικό που θα κεφαλαιοποιήσουν στο επαγγελματικό τους μέλλον.
4. Για πρώτη φορά, η ΥΠΑ υλοποίησε αποκλειστική Προκήρυξη για 75 θέσεις ειδικότητας Οδηγών-
Πυροσβεστών μέσω μετατάξεων από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, για την κάλυψη
επιχειρησιακών αναγκών στα αεροδρόμια διαχείρισής της, τα αποτελέσματα της οποίας
οριστικοποιούνται.
Αεροναυτιλία
5. Απεμπλοκή και υλοποίηση 10 κομβικών έργων που παρουσίαζαν σημαντικές καθυστερήσεις, και τα
οποία αποτελούν μέρος του συνολικού επενδυτικού πλάνου της ΥΠΑ για τον εκσυγχρονισμό της
αεροναυτιλίας προϋπολογισμού €313 εκατομμυρίων, και καλύπτουν την 4 η Περίοδο Αναφοράς
2025-2029. Πιο συγκεκριμένα:
(i) 19 Συστήματα Τηλεπικοινωνιών VCRS: Τροποποιήθηκε η Σύμβαση και εκτελείται πλέον η
προμήθεια και εγκατάσταση 19 συστημάτων Voice Communication and Recording Systems
(VCRS) για τα μεγαλύτερα σε κίνηση περιφερειακά Αεροδρόμια της χώρας. Πρόκειται για ένα
έργο, το οποίο παρουσίαζε καθυστερήσεις από το 2018. Το έργο εντάχθηκε στο πρόγραμμα
«Μεταφορές 2021-27», ενώ εξετάζεται η επέκταση της σύμβασης για την απόκτηση επιπλέον
3 συστημάτων VCRS για τον αντίστοιχο αριθμό αεροδρομίων στα οποία εκτελούνται έργα
βελτίωσης στους Πύργους Ελέγχου.
(ii) 29 Νέα Ραδιοβοηθήματα: Είναι σε εξέλιξη η τροποποιημένη Σύμβαση για την εγκατάσταση
29 ραδιοβοηθημάτων, και συγκεκριμένα 10 DVOR, 13 DME and 6 ILS, σε αεροδρόμια και
σημεία ορισμού αεροδιαδρόμων. Η Σύμβαση είχε εκκινήσει το 2021, παρουσιάζοντας
σημαντικές καθυστερήσεις. Τα προβλήματα αντιμετωπίστηκαν το τελευταίο έτος, με έμφαση
στα συστήματα ILS του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), καθώς και στα ραδιοβοηθήματα
Ζακύνθου, Χίου και Πάρου, τα οποία έχουν τεθεί ως προτεραιότητα.
(iii) Σύστημα Διασύνδεσης Δεδομένων DLS: Εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο ο
προσυμβατικός έλεγχος για την προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος παροχής Data Link
Services (DLS), ένα έργο το οποίο θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από το 2018, με
αποτέλεσμα η Ελλάδα να παραπεμφθεί και να καταδικαστεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Η
Σύμβαση δύναται να ολοκληρωθεί εντός του 2025. Ταυτόχρονα η ΥΠΑ προωθεί την ανάθεση
υπηρεσιών DLS σε εναλλακτικό διεθνή πάροχο (outsourcing), για την άμεση διαθεσιμότητα
σύγχρονων υπηρεσιών επικοινωνίας δεδομένων.
(iv) 7 Συστήματα D-ATIS/1 D-VOLMET: Εκκίνησε και εκτελείται απρόσκοπτα η Σύμβαση για την
προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων Αυτόματης Εκπομπής Πληροφοριών Τερματικής
Περιοχής Αεροδρομίου (Voice/Data Link-ATIS) στα αεροδρόμια της Αθήνας, Θεσσαλονίκης,
Ηρακλείου, Ρόδου, Κέρκυρας, Κω, και Χανίων, και ένα Σύστημα Αυτόματης Εκπομπής
Μετεωρολογικών Πληροφοριών (Voice/Data Link VOLMET) για το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής. Η
Σύμβαση θα ολοκληρωθεί εντός του 2025, ενώ εξετάζεται συμπληρωματικά η επιχειρησιακή
εκμετάλλευση των εν λόγω συστημάτων και μέσω εναλλακτικού παρόχου υπηρεσιών DLS.
(v) Ψηφιακοί Πομποδέκτες VHF: Εισήχθη για προσυμβατικό έλεγχο, στο Ελεγκτικό Συνέδριο, η
Σύμβαση προμήθειας 495 VHF VoIP πομποδεκτών, ένα έργο του οποίου η υλοποίηση
κωλυόταν σε διάφορα στάδια από το 2016. Το έργο θα προσφέρει σε όλη την επικράτεια
σύγχρονο εξοπλισμό επικοινωνιών φωνής και σύνδεση με αξιόπιστο και σύγχρονο δίκτυο,
καθώς και κανονιστική συμμόρφωση με τις απαιτήσεις διαυλοποίησης 8.33kHz. Η Σύμβαση
δύναται και επιδιώκεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025, και να ενταχθεί σε χρηματοδότηση
μέσω του προγράμματος «Μεταφορές 2021-27».
(vi) Μετεγκατάσταση Προσέγγισης Αθηνών: Εισήχθη σε προσυμβατικό έλεγχο, στην ΕΥΔ
Μεταφορές, το έργο της μετεγκατάστασης της Προσέγγισης Αθηνών από το Ελληνικό στον
ΔΑΑ. Το έργο περιλαμβάνει την προμήθεια νέου συστήματος VCRS και 14 θέσεων εργασίας,
και θα χρηματοδοτηθεί επίσης από το πρόγραμμα «Μεταφορές 2021-27». Η εκτέλεση της
Σύμβασης θα αναβαθμίσει τις επιχειρησιακές δυνατότητες της Προσέγγισης της Τερματικής
Περιοχής Αθηνών.
(vii) VCS/RCS για το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθήνας-Μακεδονίας: Επανεκκίνησε και
τροποποιείται η Σύμβαση για τα συστήματα VCS/RCS του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής, κατόπιν
της αναθεώρησης των λεπτομερών λειτουργικών προδιαγραφών και στοιχείων της Σύμβασης,
με την κατασκευάστρια εταιρία Frequentis και την Ανάδοχο Space Hellas, με σκοπό τη
βέλτιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του νέου συστήματος και την επίλυση τεχνικών
ζητημάτων, που είχαν οδηγήσει σε αναστολή την εκτέλεση της Σύμβασης επί σειρά ετών.
(viii) Διαδικασίες Performance-Based Navigation (PBN): Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την
εκπόνηση διαδικασιών PBN για 31 αεροδρόμια, και βρίσκεται στο στάδιο της κατακύρωσης.
Επιπρόσθετα, η ΥΠΑ δημοσίευσε εντός του 2024 τo πρώτο στάδιο διαδικασιών PΒΝ για την
Τερματική Περιοχή Αθηνών, και ολοκλήρωσε το τελευταίο έτος την εκπόνηση άλλων 73 PBN
διαδικασιών.
(ix) Κεντρικό Σύστημα Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας: Ολοκληρώθηκε ο προσδιορισμός του
πλαισίου τεχνοοικονομικών παραμέτρων με την THALES LAS France για την αναβάθμιση του
συστήματος Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας DPS (Pallas 3G), και επτά (7) συστημάτων
επιτήρησης (Radar) με δυνατότητα Mode-S, το πιο εμβληματικό πρόγραμμα της Υπηρεσίας, το
οποίο είχε εκκινήσει το 2016 και έκτοτε η υλοποίησή του εκκρεμούσε. Στο τελευταίο στάδιο
της διαβούλευσης η THALES LAS France διαμόρφωσε νέα πρόταση προμήθειας του
συστήματος Top Sky ATC One, για πλήρη συμμόρφωση με τον ευρωπαϊκό κανονισμό EU
2021/116 (CP1). Tο σύστημα, είναι το πλέον σύγχρονο σύστημα της κατασκευάστριας, και ένα
από τα κορυφαία συστήματα στην κατηγορία του παγκοσμίως. Ήδη, η πρώτη μεικτή ομάδα
Ελεγκτών ΕΚ και Ηλεκτρονικών βρίσκεται στις εγκαταστάσεις της εταιρίας στο Παρίσι για
πλήρη ενημέρωση και εξοικείωση με το σύστημα.
Ταυτόχρονα, η ΥΠΑ υιοθετεί νέα μακροπρόθεσμη στρατηγική μέσω της επιλογής πρόσθετης
συνδρομητικής υπηρεσίας, η οποία θα καλύπτει «αυτόματα» τις συνεχείς αναβαθμίσεις του
συστήματος, αντί της «άπαξ» προμήθειας, ώστε να αποφευχθούν οι παθογένειες και
καθυστερήσεις του παρελθόντος, συνυφασμένες με μακροσκελείς και ατελέσφορες
διαδικασίες αναβαθμίσεων.
Εφόσον αποφανθούν θετικά η ΕΑΔΗΣΥ και το Ελεγκτικό Συνέδριο, αναμένεται να αρχίσει η
εγκατάσταση των εν λόγω συστημάτων εντός του έτους, και να τεθούν σταδιακά σε πλήρη
λειτουργία εντός 36 μηνών από την υπογραφή της Σύμβασης, με ταυτόχρονη υποστήριξη του
υπάρχοντος συστήματος DPS από την κατασκευάστρια εταιρία.
(x) 8 Νέα Συστήματα Radar: Ύστερα από τον διαγωνισμό που ματαιώθηκε με τις αποφάσεις του
Συμβουλίου της Επικρατείας, η Υπηρεσία επαναπροκηρύσσει νέο ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό
για την προμήθεια και εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων επιτήρησης (Radar) σε οκτώ
τοποθεσίες, με δυνατότητα Mode-S και επικαιροποιημένες προδιαγραφές, σύμφωνες με το
ισχύον κανονιστικό πλαίσιο. Η ολοκλήρωση του έργου δύναται να επιτευχθεί εντός διετίας
από τη συμβασιοποίηση, η οποία θα γίνει εντός του 2025.
Πέραν των ανωτέρω, η υλοποίηση του δεύτερου σταδίου εκπόνησης Διαδικασιών PBN και η
αναδιοργάνωση της Τερματικής Περιοχής Αθηνών εξελίσσεται απρόσκοπτα, βάσει
χρονοδιαγράμματος, ενώ έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων SMR/A-
SMGCS/MLat στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
6. Ενίσχυση εξωστρέφειας με σύναψη διεθνών Συμφωνιών με σημαντικούς Οργανισμούς, όπως:
(i) Το EUROCONTROL, για τη διεξαγωγή των διαγωνισμών επιλογής Ελεγκτών Εναέριας
Κυκλοφορίας (ΕΕΚ) της ΥΠΑ.
(ii) Τον Ιταλικό Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας ENAV S.p.A. για την ανταλλαγή
δεδομένων Radar στους τομείς κοινής κάλυψης μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας, που θα
λειτουργήσει υποστηρικτικά, με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση της Εναέριας Κυκλοφορίας
με την έμμεση αύξηση της εμβελείας των Radar και τη βελτίωση της ακρίβειας λόγω
πολλαπλής κάλυψης από διαφορετικές πηγές εικόνας, καθώς και την ενίσχυση της
διαθεσιμότητας των συστημάτων Εναέριας Κυκλοφορίας.
(iii) Τον όμιλο DFS (η Γερμανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας), έναν από τους μεγαλύτερους
παρόχους υπηρεσιών αεροναυτιλίας στον κόσμο, επικεντρώνοντας σε θέματα συνεργατικής
ανάπτυξης ή υλοποίησης κοινών έργων, ανταλλαγής γνώσεων και εμπειριών σχετικά με
δραστηριότητες, με έμφαση στην εκπαίδευση, και την προώθηση βέλτιστων πρακτικών και
καινοτομίας στη Διαχείριση Εναέριας Κυκλοφορίας.
Αεροδρόμια
7. Επίτευξη πιστοποίησης κατά EASA της ΥΠΑ, ως Φορέα Λειτουργίας Αεροδρομίων, από την Αρχή
Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), μια διαδικασία που εκκρεμούσε από τον Δεκέμβριο 2017.
8. Επίτευξη πιστοποίησης κατά EASA από την ΑΠΑ δέκα (10) Αεροδρομίων διαχείρισης ΥΠΑ, σύμφωνα
με τις απαιτήσεις των Κανονισμών ΕΕ 2018/1139 και ΕΕ 139/2014, μια διαδικασία που ήταν
εκπρόθεσμη από τον Δεκέμβριο 2017. Στο πλαίσιο της εν λόγω πιστοποίησης, ολοκληρώθηκαν και
υποβλήθηκαν 151 ειδικές μελέτες ασφαλείας (safety assessments) σε ό,τι αφορά στα τεχνικά
χαρακτηριστικά και τις εφαρμοστέες προδιαγραφές πιστοποίησης (Certification Specifications),
εκπονήθηκαν και εγκρίθηκαν 419 σχέδια διορθωτικών ενεργειών (Deviation Acceptance & Action
Documents/DAADs) και έγιναν αποδεκτές 58 συνθήκες αποκλίσεων, με λήψη συνοδευτικών μέτρων
απομείωσης κινδύνου. Επίσης, επικαιροποιήθηκαν ή συντάχθηκαν εκ νέου και καθιερώθηκαν 26
επιχειρησιακές διαδικασίες (SOPs), τα εγχειρίδια αεροδρομίων, και τα σχέδια αντιμετώπισης
έκτακτης ανάγκης.
9. Για πρώτη φορά, η ΥΠΑ υιοθετεί μια ολιστική προσέγγιση στη συντήρηση και υποστήριξη των
αερολιμενικών υποδομών, εφαρμόζοντας έναν μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό που
καλύπτει και τα 25 αεροδρόμια υπό τη διαχείρισή της. Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού,
προβλέπεται η ανάθεση υπηρεσιών Διαχείρισης Υποδομών (Facility Management), οι οποίες
περιλαμβάνουν τη διενέργεια συγκεντρωτικών επισκευών και την εκτέλεση επειγουσών
παρεμβάσεων, όταν απαιτείται, μέσω Συμφωνίας Πλαίσιο (Framework Agreement), καθώς και στην
υλοποίηση προγραμματισμένης προληπτικής συντήρησης (Preventive Maintenance) σε τομείς που
δεν καλύπτονται από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της ΥΠΑ. Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη η
προετοιμασία ενιαίας διακήρυξης για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας σε όλα τα κρατικά
αεροδρόμια, με βάση σύγχρονες και αποδοτικότερες προδιαγραφές.
Η συνολική αυτή προσέγγιση αναμένεται να βελτιώσει σταδιακά την εικόνα των κρατικών
αερολιμένων, οι οποίοι διαχρονικά αντιμετωπίζουν προβλήματα λειτουργικότητας και πλημμελούς
συντήρησης των εγκαταστάσεων.
10. Εφαρμογή μοντέλου τακτικής παρακολούθησης της λειτουργίας των αερολιμένων και των
εκκρεμοτήτων τους, με έμφαση στη διαρκή καταγραφή, την αδιάλειπτη επικοινωνία και τον
συντονισμό των αρμόδιων κεντρικών Διευθύνσεων με τα περιφερειακά αεροδρόμια, συστηματικές
τηλεδιασκέψεις, τακτικές επισκέψεις, και εξασφάλιση πιστώσεων ή χορηγιών. Το μοντέλο αυτό
επιτρέπει την ταχύτερη επίλυση προβλημάτων και την υλοποίηση τεχνικών και αισθητικών
βελτιώσεων που αφορούν στην ταξιδιωτική εμπειρία, όπως ενδεικτικά στον Κρατικό Αερολιμένα
Νάξου.
11. Καθιέρωση και υλοποίηση, για πρώτη φορά, δια ζώσης εκπαιδευτικού προγράμματος (crash
course) για τους Αερολιμενάρχες της ΥΠΑ, με τη συνδρομή επιθεωρητών/εκπαιδευτών της ΑΠΑ. Το
πρόγραμμα στοχεύει, μέσα από workshops, στην ενημέρωση και εξοικείωσή τους με τις ισχύουσες
κανονιστικές απαιτήσεις, τις επιχειρησιακές διαδικασίες, και την απόκτηση βασικών δεξιοτήτων και
τεχνογνωσίας σε βέλτιστες πρακτικές.
12. Έναρξη διαδικασίας αναθεώρησης του Masterplan της Μονάδας Εξυπηρέτησης Αεροσκαφών
Γενικής Αεροπορίας Πάχης (ΜΕΓΑΠ), στο αεροδρόμιο Μεγάρων, με στόχο την αύξηση της
χωρητικότητας του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, τον εκσυγχρονισμό των υποδομών, την
αποδοτικότερη αξιοποίηση των χώρων και την καλύτερη εξυπηρέτηση τόσο των υφιστάμενων όσο
και νέων χρηστών του αεροδρομίου.
13. Ανανέωση στόλου οχημάτων αεροδρομίων και αεροναυτιλίας με αγορά 35 SUVs 4×4, προς
αντικατάσταση παλαιών οχημάτων.
14. Προετοιμασία Διαγωνισμού ανανέωσης στόλου 18 Πυροσβεστικών Οχημάτων, με τις πιο σύγχρονες
τεχνικές προδιαγραφές, προς αντικατάσταση παλαιών οχημάτων 25-30 ετών.
15. Προετοιμασία Διαγωνισμού για τον εκσυγχρονισμό ακτινοσκοπικών συσκευών στα αεροδρόμια
διαχείρισης της ΥΠΑ, για την έγκαιρη συμμόρφωση με τις νέες προδιαγραφές της ΕΕ.
Με αφορμή τη συμπλήρωση ενός χρόνου από την ανάληψη καθηκόντων της νέας διοίκησης, ο
Διοικητής της ΥΠΑ, κ. Γιώργος Σαουνάτσος, σημείωσε:
«Τον τελευταίο χρόνο τέθηκαν οι βάσεις για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό ενός
οργανισμού αιχμής, που διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην εθνική οικονομία και κυριαρχία. Με
ρυθμούς αλλαγών πρωτοφανείς για την Υπηρεσία, προχωρούμε συστηματικά με ταχύτητα και
αποτελεσματικότητα, λίγα λόγια και πολλή δουλειά. Η προσπάθεια για την ανάταξη της Υπηρεσίας
είναι αδιάκοπη με στόχο τη σταδιακή επαναφορά της στην πλήρη κανονικότητα έως το 2027, την
αύξηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων της, τη βελτίωση της λειτουργίας της, και την καταξίωσή
της μέσα από την καλλιέργεια μιας συνεργατικής και πελατοκεντρικής κουλτούρας. Αυτό αξίζει στην
Υπηρεσία αλλά και στη Χώρα μας».