Αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης: Ένα από τα 22 αεροδρόμια που μπαίνουν σε τροχιά παραχώρησης σε ιδιώτες
Εξελίξεις και μάλιστα σύντομα αναμένονται για τον νέο διαγωνισμό παραχώρησης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας από το Υπερταμείο.
Οι διαδικασίες ξεκινούν από το αεροδρόμιο του Αράξου.
Σύμφωνα με πηγές, κοντά στον διαγωνισμό αυτή την περίοδο διαμορφώνεται το κείμενο της προκήρυξης από τον σύμβουλο που έχει προσλάβει το Υπερταμείο.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, θα ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για να μπορέσει να βγει στον αέρα η προκήρυξη του έργου και, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στόχος είναι μέχρι το καλοκαίρι να μπορέσει ξεκινήσει με την εκδήλωση ενδιαφέροντος.
Αυτό που έχει ξεκαθαρίσει είναι πως τα 22 αεροδρόμια θα μπουν σε ένα cluster και δεν θα έχουμε διαχωρισμό σε δύο ή τρεις ομάδες όπως έγινε με τα 14 αεροδρόμια που ανέλαβε τελικά η Fraport Greece.
Τα 22 αεροδρόμια που μπαίνουν σε τροχιά παραχώρησης είναι τα εξής:
Χίος, Αλεξανδρούπολη, Αραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη.
Πρόκειται στην πλειοψηφία τους για μικρά αεροδρόμια που δεν έχουν σημαντικό εμπορικό ενδιαφέρον, έχουν όμως σημαντικό κοινωνικό αντίκτυπο στην ζωή των κατοίκων των περιοχών που λειτουργούν.
Επίσης, για τους 22 μικρούς περιφερειακούς αερολιμένες ο σύμβουλος, που ενεργεί για λογαριασμό του Υπερταμείου, αναμένεται να έχει ολοκληρώσει τη μελέτη του, που θα περιλαμβάνει την αποτύπωση της παρούσας κατάστασης των υποδομών, τις αναγκαίες επενδύσεις, τη δυνατότητα επέκτασης των διαδρόμων και των τερματικών σταθμών, και τις αναγκαίες εργασίες αναβάθμισης.
Θα ακολουθήσει η κατάρτιση του επιχειρηματικού μοντέλου επί του οποίου θα στηριχθεί η μορφή της παραχώρησης (σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, σύμβαση παραχώρησης κ.τ.λ.), ώστε μέσα στο 2024 να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση των 22 αερολιμένων ως σύνολο.
Μετά την ανάληψη από ιδιώτες της διαχείρισης, υπολογίζεται πως, βάσει του μετριοπαθούς σεναρίου, η επιβατική κίνηση αυτών θα ενισχυθεί σε ποσοστό 43% μέχρι το 2030.
Στο μεταξύ, με χρονικό ορίζοντα τα τέλη Ιουνίου αναμένεται να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό έχουν εκδηλώσει τέσσερα σχήματα (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR Airports, όμιλος Μυτιληναίος – CAAP, Egis Airport Operation – Aκτωρ Παραχωρήσεις – Aéroports de la Cote d’Azur, Fraport – Delta Airport Investments – Πηλέας).
Πηγή: inevros.gr