Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη εμπειρία

Αν δεν αλλάξετε τις ρυθμίσεις του προγράμματος περιήγησης, συμφωνείτε με αυτό.

Αποδέχομαι
elbgentr

gazon

20187312 10155133937199340 1452719040 o

Τρίτη, 21 Ιανουάριος 2020 07:01

Απαντήσεις και ...αποσιωπητικά της Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης για τους Κτηνοτρόφους της Θράκης

Απαντήσεις και ...αποσιωπητικά της Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης για τους Κτηνοτρόφους της Θράκης

- Να καταργηθεί το πλαφόν τους ορεινούς και ημιορεινούς κτηνοτρόφους της Θράκης για την λήψη συνδεδεμένης ενίσχυσης

- Να δίνονται deminimis στους Κτηνοτρόφους της Θράκης ανά ζωϊκό κεφάλαιο και ισότιμα με τους συναδέλφους τους της Κρήτης και της Λάρισας

-  Υπογραφή της Συμφωνίας μεταξύ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων για τη σύσταση του Ταμείου Εγγυήσεων Αγροτικής Ανάπτυξης που θα ενεργοποιηθεί μέσα στον Ιανουάριο, σύμφωνα με την κυβέρνηση  

Καλησπέρα,

Εκτεταμένες απαντήσεις από την υφυπουργό  Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Φωτεινή Αραμπατζή, όπου περιγράφεται η αγροτική πολιτική της κυβέρνησης στον τομέα των αγροτικών εκμεταλλεύσεων και της κτηνοτροφικής παραγωγής, αποσπά για μία ακόμη φορά με ερώτησή του ο βουλευτής Ροδόπης του Κινήματος Αλλαγής, Ιλχάν Αχμέτ. Πρόκειται για την ερώτηση 2040-21-11-2019 με γενικό τίτλο "ΟΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ ΕΚΠΕΜΠΟΥΝ ΣΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΛΕΛΜΑΤΟΣ ΤΟΥΣ".

Όμως, η υφυπουργός δεν απαντάει σε πολλά κρίσιμα ερωτήματα της ερώτησης τα οποία παραθέτουμε αναλυτικά:

α) Για την συνδεδεμένη ενίσχυση γάλακτος των ορεινών κι ημιορεινών περιοχών της Θράκης, φαίνεται να αγνοεί η κ. Φωτεινή Αραμπατζή  ότι δεν υπάρχουν έμποροι για να συλλέξουν το γάλα από τους εκεί παραγωγούς, οι οποίοι λόγω της ύπαρξης ακριβώς του πλαφόν 100:1  στην αναλογία του αριθμού επιλέξιμων προβατίνων ή/και αιγών προς την ποσότητα γάλακτος, δεν μπορούν να λάβουν την ενίσχυση. Αίτημα μας είναι να καταργηθεί το πλαφόν γι αυτή την κατηγορία των κτηνοτρόφων.

β) Οι ενισχύσεις ήσσονος σημασίας "de minimis" για τους κτηνοτρόφους της Θράκης να χορηγούνται ανά ζωϊκό κεφάλαιο και να μοιράζονται ισότιμα σε σχέση με τους συναδέλφους τους της Κρήτης και της Λάρισας που έλαβαν από τον προηγούμενο υπουργό κ Αραχωβίτη 35 ευρώ, ενώ οι κτηνοτρόφοι της Θράκης 5 ευρώ! Πόσα διαφορετικά μέτρα και σταθμά ακόμα στην αντιμετώπισή της από το κεντρικό κράτος να αντέξει η Θράκη;

γ) Η κ. Αραμπατζή δεν απαντά για την αύξηση του ακατάσχετου των τραπεζικών λογαριασμών των κτηνοτρόφων.

δ) δεν απαντά για τον αν θα ενταχθούν οι μετακλητοί ποιμένες στο εργόσημο

ε) παραπέμπει αυτές τις απαντήσεις στα υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας λες και η χάραξη της αγροτικής πολιτικής και σε ειδικά οικονομικά αιτήματα των παραγωγών δεν αποτελεί συνευθύνη και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Κατά τα λοιπά εκείνο που κρατούμε από την απάντηση της κ. υφυπουργού ως είδηση για τους κτηνοτρόφους μας είναι ότι "με την υπογραφή της Συμφωνίας μεταξύ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων για τη σύσταση του Ταμείου Εγγυήσεων Αγροτικής Ανάπτυξης, το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ 2014-2020) θα συνεισφέρει στο εργαλείο αυτό, 80 εκατομμύρια ευρώ ως παροχή εγγυήσεων, για κάλυψη νέων δανείων από 10.000 έως και 5.000.000 ευρώ. Έτσι αναμένεται ότι το συνολικό ύψος των κεφαλαίων, τα οποία θα διατεθούν μέσα από τη μόχλευση, να ανέλθουν στα 400 εκατομμύρια ευρώ".   

Το υπουργείο αναφέρει ότι : " εκτιμάται ότι τον προσεχή Ιανουάριο 2020 θα υπάρχει πρόσβαση στο ποσό αυτό από τους παραγωγούς, με στόχο να μην υπάρξει η παραμικρή καθυστέρηση". Συνεπώς αναμένουμε την ενεργοποίησή του..

Oι απαντήσεις της υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.       

Απαντώντας στην παραπάνω Ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Ιλχάν

Αχμέτ, για τα θέματα της αρμοδιότητάς μας, σας πληροφορούμε τα εξής:

Για την ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η στήριξη

του αγροδιατροφικού τομέα και ειδικά της κτηνοτροφίας αποτελεί στρατηγική

επιλογή, που στοχεύει στον εκσυγχρονισμό του παραγωγικού μοντέλου της

χώρας, στην ενίσχυση της καινοτομίας και της εξωστρέφειας, στην ανάληψη

πρωτοβουλιών προστιθέμενης αξίας και στην προαγωγή της αγροτικής

επιχειρηματικότητας.

Στόχος είναι να κερδηθεί το στοίχημα της χαμένης ανταγωνιστικότητας μέσα

από τη μείωση του κόστους παραγωγής.

Πρώτο βήμα αποτελούν οι νέες ρυθμίσεις στο νόμο 4646/2019(ΦΕΚ Α ́201) με

τίτλο «Φορολογική μεταρρύθμιση με αναπτυξιακή διάσταση για την Ελλάδα του

αύριο» όπου:

-Μειώνεται ο συντελεστής φορολόγησης των αγροτών και των κτηνοτρόφων από

το 22% στο 9%, από το όριο του αφορολογήτου (8.636 ευρώ) που διατηρείται

έως τις 10.000 ευρώ συν 1.000 ευρώ αφορολόγητο για κάθε παιδί.

-Μειώνεται η φορολογία των συλλογικών σχημάτων από το 13% στο 10%,

προσφέροντας έτσι γενναία φορολογικά κίνητρα για το χτίσιμο συλλογικοτήτων.

Με τη σύσταση συλλογικών σχημάτων, οι παραγωγοί μπορούν να πετύχουν

οικονομίες κλίμακος, υψηλότερη τιμή στο προϊόν, μειωμένες τιμές στις εισροές.

Μπορούν να αποκτήσουν καλύτερες συμβουλευτικές υπηρεσίες και να

κλείσουν συμφέρουσες συμβάσεις με τους προμηθευτές.

Αποτελεί εξάλλου πεποίθηση της Κυβέρνησης ότι χωρίς τη συγκέντρωση της

παραγωγής, που εξασφαλίζει μέγεθος, προγραμματισμό και οικονομίες

κλίμακος, δεν υπάρχει σοβαρό μέλλον στις εξαγωγές.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που

βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με τους εκπροσώπους των Διεπαγγελματικών

Οργανώσεων προκειμένου να στηρίξει τις Οργανώσεις ώστε να χαράξουν

αναπτυξιακές στρατηγικές για τα αγροτικά προϊόντα που καλύπτουν, υπό την

προφανή προϋπόθεση να είναι λειτουργικές και αποτελεσματικές προς όφελος

της ελληνικής αγροτικής οικονομίας, των παραγωγών και των επιχειρήσεων.

Προχώρησε λοιπόν, στη δημιουργία νέου θεσμικού πλαισίου για τις

διεπαγγελματικές οργανώσεις που διευκολύνει την αναγνώρισή τους, με

τροπολογία που κατατέθηκε και ψηφίστηκε στο νόμο 4647/2019 (ΦΕΚ Α ́204)

και προβλέπει μεταξύ άλλων:

α) τη μείωση του ποσοστού την αντιπροσωπευτικότητας από το 1/3 στο 15%

για τα πρώτα πέντε χρόνια, το οποίο πρέπει να φτάσει το 30% σε βάθος

πενταετίας.

β)τη σύσταση μίας εθνικής και δυνατότητα σύστασης περιφερειακών

Διεπαγγελματικών Οργανώσεων,

υποστηρίζοντας το αντίστοιχο εθνικό σχέδιο ανάπτυξης του κάθε κλάδου, για

πρωτοβουλίες έρευνας και καινοτομίας για τα εκπροσωπούμενα αγροτικά

προϊόντα.

Αναφορικά με τα δάνεια των αγροτών και κτηνοτρόφων η Κυβέρνηση κατάφερε

σε λιγότερο από 3 μήνες, να «ξεπαγώσει» χρηματοδοτικά εργαλεία, που

‘’λίμναζαν’’ επί χρόνια, από την προηγούμενη Κυβέρνηση.

Με την υπογραφή της Συμφωνίας μεταξύ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης

και Τροφίμων και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων για τη σύσταση του

Ταμείου Εγγυήσεων Αγροτικής Ανάπτυξης, ξεκίνησε μία νέα περίοδος

δημιουργίας και διευκόλυνσης της παραγωγικής διαδικασίας, για τους Έλληνες

αγρότες και κτηνοτρόφους.

Πρόκειται για το πρώτο στην Ελλάδα, και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη

χρηματοδοτικά εργαλεία του αγροτικού τομέα, το οποίο στοχευμένα, θα

καλύψει μέρος του χρηματοδοτικού κενού στον πρωτογενή τομέα, που

υπολογίζεται περίπου 2,5 δισ. ευρώ για τη γεωργία και την κτηνοτροφία και στα

2,85 δισ. ευρώ για τη μεταποίηση των αγροτικών προϊόντων.

Με την υπογραφή της συγκεκριμένης συμφωνίας, το Πρόγραμμα Αγροτικής

Ανάπτυξης (ΠΑΑ 2014-2020) θα συνεισφέρει στο εργαλείο αυτό, 80

εκατομμύρια ευρώ ως παροχή εγγυήσεων, για κάλυψη νέων δανείων από

10.000 έως και 5.000.000 ευρώ. Έτσι αναμένεται ότι το συνολικό ύψος των

κεφαλαίων, τα οποία θα διατεθούν μέσα από τη μόχλευση, να ανέλθουν στα

400 εκατομμύρια ευρώ.

Εκτιμάται ότι τον προσεχή Ιανουάριο 2020 θα υπάρχει πρόσβαση στο ποσό

αυτό από τους παραγωγούς, με στόχο να μην υπάρξει η παραμικρή

καθυστέρηση.

Όσον αφορά στη στήριξη της γαλακτοπαραγωγού κτηνοτροφίας, ως διαθέσιμα

εργαλεία στήριξής της αναφέρονται τα εξής:

-Η στήριξη του κλάδου επιτυγχάνεται μέσα από τις άμεσες ενισχύσεις, την

ενίσχυση του γάλακτος των μικρών νησιών του Αιγαίου Πελάγους και τις

ευκαιρίες χρηματοδότησης του νέου Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης

(ΠΑΑ). Το νέο ΠΑΑ αποτελεί πηγή χρηματοδότησης για τη στήριξη των

Οργανώσεων Παραγωγών, για τη δημιουργία τους, αλλά και για την εμπορική

τους δραστηριοποίηση, καθώς και για ευρύτερες συμπράξεις με ερευνητικά

κέντρα ή φορείς με στόχους την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους, την

ανάπτυξη καινοτομιών, καθώς και ενδεχομένως τη δημιουργία συμπράξεων

πρωτογενούς παραγωγής και μεταποίησης/εμπορίας/ διάθεσης των προϊόντων

στην κατεύθυνση της ενίσχυσης των τοπικών προϊόντων, του εξαγωγικού

προσανατολισμού και της διασύνδεσης με τον τουρισμό.

-Για τη στήριξη των μικρών μονάδων παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων,

καθετοποιημένων ή μη, έχουν εκδοθεί εθνικά μέτρα και παρεκκλίσεις από το

ενωσιακό πλαίσιο των Κανονισμών (ΕΚ) αριθ. 852/2004 και (ΕΚ) αριθ.

853/2004, στην κατεύθυνση της στήριξης και της διευκόλυνσης της μικρής,

τοπικής και παραδοσιακής παραγωγής. [υπ’ αριθ. 3724/162303/22-12-2014

απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας και Αγροτικής

Ανάπτυξης & Τροφίμων «Εθνικά μέτρα και παρεκκλίσεις στον τομέα των

τροφίμων ζωικής προέλευσης σε εφαρμογή των Κανονισμών (ΕΚ) 852/2004 και

(ΕΚ) 853/2004» (Β ́3438/22-12-2014)].

Επίσης, σε εφαρμογή του άρθρου 52 του Κανονισμού (ΕE) αριθμ. 1307/2013

του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και του κεφαλαίου 5 του

Κανονισμού (ΕΕ) αριθμ. 639/2014 της Επιτροπής, προβλέπεται η χορήγηση

συνδεδεμένης ενίσχυσης στον τομέα πρόβειου και αίγειου κρέατος μέχρι το

2020 τόσο για τις ορεινές όσο και για τις πεδινές περιοχες, καθώς επίσης και

στους αιγοπροβατοτρόφους κατόχους πρώην ειδικών δικαιωμάτων.

Σκοπός της εν λόγω συνδεδεμένης ενίσχυσης είναι η διατήρηση της εγχώριας

παραγωγής του πρόβειου και αίγειου κρέατος στα τρέχοντα επίπεδα

παραγωγής.

Ειδικότερα για τη χορήγηση της συνδεδεμένης ενίσχυσης στον τομέα της

αιγοπροβατοτροφίας:

 η συνδεδεμένη ενίσχυση αιγοπρόβειου κρέατος δύναται να χορηγηθεί

στο σύνολο των κτηνοτρόφων της χώρας που παραδίδουν γάλα,

ανεξαρτήτως του χαρακτηρισμού (ορεινή, μειονεκτική, με ειδικά

μειονεκτήματα, πεδινή) της περιοχής στην οποία βρίσκεται η έδρα

εκμετάλλευσής τους και

 ο υπολογισμός των επιλέξιμων αιγοπροβάτων λαμβάνει υπόψη μία

ελάχιστη αναλογία ποσότητας γάλακτος - αριθμού επιλέξιμων προβατίνων

ή/και αιγών, η οποία θα πρέπει να είναι 100:1, ενώ δεν απαιτείται

κατώτερο όριο παραδιδόμενης ποσότητας γάλακτος ανά εκμετάλλευση.

Επίσης, για την έμμεση στήριξη της κτηνοτροφίας, χορηγείται συνδεδεμένη

ενίσχυση στην καλλιέργεια των πρωτεϊνούχων κτηνοτροφικών ψυχανθών, καθώς

επίσης και στον τομέα των πρωτεϊνούχων σανοδοτικών. Αντίστοιχα, χορηγούνται

συνδεδεμένες ενισχύσεις και για τη στήριξη της βοοτροφίας.

Αναφορικά με τη μάστιγα των ελληνοποιήσεων, η Κυβέρνηση, έχει την

διακηρυγμένη πολιτική βούληση για την αντιμετώπισή της, με εργαλεία την

εντατικοποίηση και τη δημοσιοποίηση των ελέγχων, την αυστηριοποίηση του

κυρωτικού πλαισίου και την επιβολή προστίμων σε ό,τι αφορά τους παραβάτες,

ειδικά δε, τους παραβάτες που ελληνοποιούν προϊόντα παραβιάζοντας το

κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τα Προϊόντα Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και

Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ).

Δυστυχώς με ευθύνη της απελθούσας Κυβέρνησης, το 2017 υπήρξαν λιγότεροι

έλεγχοι τόσο στο γάλα όσο και στο κρέας σε σχέση με το 2016. Θλιβερό

αντιπροσωπευτικό παράδειγμα, η ανακοίνωση του προηγούμενου ΔΣ του ΕΛΓΟ

Δήμητρα στις 12/7/2018, όπου ομολογεί την πλήρη έλλειψη ελέγχων στην

αγορά γάλακτος και κρέατος επί 18 μήνες. Η απουσία ελέγχων από τον ΕΛΓΟ-

ΔΗΜΗΤΡΑ καθώς και η άρση των προστίμων, σε επιχειρήσεις που δεν

υπέβαλαν έγκαιρα ή καθόλου τη «Μηνιαία Δήλωση Ισοζυγίου Γάλακτος» για

μέρος ή όλο το έτος 2017, συνέβαλαν στην πτώση της τιμής του γάλακτος και

υπονόμευσαν την πολύτιμη κατοχύρωση των Προϊόντων Ονομασίας

Προέλευσης, όπως η φέτα.

Αντιθέτως το νέο Δ.Σ. του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της

νέας πολιτικής ηγεσίας, λίγες μέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του,

προχώρησε σε ελέγχους 32 επιχειρήσεων που όπως διαπιστώθηκε δεν είχαν

υποβάλει ισοζύγια γάλακτος το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου 2019,

εισηγούμενο την επιβολή προστίμων.

Επιπλέον, στο αμέσως επόμενο διάστημα δρομολογούνται τα ακόλουθα:

- Τακτή και συνεχής δημοσιοποίηση των ελέγχων και του ισοζυγίου γάλακτος

στον ιστότοπο του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ και του ΥΠΑΑΤ,

- Ενιαιοποίηση των βάσεων δεδομένων του ΥΠΑΑΤ και διασύνδεσή τους με το

taxisnet, με σκοπό τη διασταύρωση των δηλωθέντων και τη δημιουργία

συστήματος καταγραφής των υπότροπων,

- Συνεχής εκπαίδευση των ελεγκτών ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις

ολοένα αυξημένες απαιτήσεις του έργου τους.

Επίσης εξετάζεται η δυνατότητα πρόσληψης εποχικού Προσωπικού, με

τροφοδότη τις εισφορές προς τον ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ.

Επιπροσθέτως, ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) διεξάγει

συστηματικούς ελέγχους στην εγχώρια αγορά, σχετικά με την ασφάλεια και την

ποιότητα των προσφερόμενων προϊόντων, την παροχή πληροφοριών για τα

τρόφιμα και εν γένει την προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών σε

θέματα νοθείας και παραπλάνησης. Οι ανωτέρω έλεγχοι καλύπτουν όλο το

φάσμα των τροφίμων, μεταξύ των οποίων και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, για

τα οποία διεξάγονται έλεγχοι για την ασφάλεια αλλά και για την ποιότητα και

την καταγωγή τους. Στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται μη συμμόρφωση με τη

νομοθεσία, οι επιχειρήσεις τροφίμων υφίστανται τις προβλεπόμενες κυρώσεις.

Συγκεκριμένα, ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) πραγματοποίησε

κατά το χρονικό διάστημα από 1/07/2019 έως 10/10/2019, 58 ελέγχους σε

επιχειρήσεις, κατά τους οποίους διαπιστώθηκαν 4 παραβάσεις που αφορούν σε

ζητήματα γενικής υγιεινής, ιχνηλασιμότητας και επισήμανσης των προϊόντων,

επιβάλλοντας τα προβλεπόμενα πρόστιμα.

Πέραν των ανωτέρω συστηματικών και τακτικών ελέγχων στην αγορά του

γάλακτος, πραγματοποιούνται ταυτόχρονα έκτακτοι και στοχευμένοι έλεγχοι,

από μικτά ελεγκτικά κλιμάκια όλων των φορέων του Υπουργείου Αγροτικής

Ανάπτυξης και Τροφίμων, με τη συνδρομή και άλλων φορέων και θεσμών [όπως

Συντονιστικό Κέντρο Εποπτείας Αγοράς και Αντιμετώπισης Παραεμπορίου

(ΣΥΚΕΑΑΠ), Οικονομική Αστυνομία].

Όσον αφορά στα θέματα χορήγησης ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de

minimis), αυτά ρυθμίζονται από τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1408/2013 της

Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτός τροποποιήθηκε από τον Κανονισμό (ΕΕ)

αριθ. 316/2019 της Επιτροπής. Οι κυριότερες τροποποιήσεις είναι οι κάτωθι:

1. Το σωρευτικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που χορηγούνται σε

επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών

προϊόντων σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών δεν δύναται να

υπερβαίνει το εθνικό ανώτατο όριο που καθορίζεται στο Παράρτημα Ι του εν

λόγω Κανονισμού και ανέρχεται σε 134.272.042 € και κατά παρέκκλιση σε

161.126.460 € σύμφωνα με το Παράρτημα ΙΙ του Κανονισμού.

2. Το ύψος ενίσχυσης ανά ενιαία επιχείρηση δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό

των 20.000 € και κατά παρέκκλιση το ποσό των 25.000 € σε οποιαδήποτε

περίοδο τριών οικονομικών ετών.

3. Θεσπίζεται η, προς το παρόν προαιρετική, δημιουργία και χρήση κεντρικού

μητρώου εκ μέρους των κρατών μελών προς επαλήθευση της μη υπέρβασης

του ατομικού και εθνικού ανώτατου ορίου που ισχύουν για τις ενισχύσεις

ήσσονος σημασίας. Επισημαίνεται ότι, η δημιουργία του εν λόγω μητρώου

είναι υποχρεωτική για όσα κράτη μέλη επιλέξουν υψηλότερο ατομικό και

εθνικό ανώτατο όριο ενίσχυσης.

4. Η περίοδος ισχύος του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1408/2013 παρατείνεται

μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2027.

Κατά τα λοιπά, για το πλαίσιο χορήγησης ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de

minimis) σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1408/2013 απαιτούνται:

α) η ενημέρωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την αναγνώριση της ανάγκης

χορήγησης της εν λόγω ενίσχυσης και

β) ο υπολογισμός του συνολικού ποσού που θα χορηγηθεί.

Όσον αφορά στις ζωονόσους, αναφέρεται ειδικά η αποζημίωση των βοοτρόφων

λόγω βρουκέλλωσης ή/και φυματίωσης, όπου το όριο των 5 (+1) δικαιωμάτων

στην αποζημίωση τέθηκε σε ισχύ με την αριθμ. 432/20486/13-2-2014

απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων

"Έγκριση προγράμματος οικονομικών αποζημιώσεων και ενισχύσεων, που

προκύπτουν από την επιβολή κτηνιατρικών μέτρων εξυγίανσης του ζωικού

κεφαλαίου για το έτος 2014" (Β ́345/14-02-2014) και έκτοτε επικαιροποιείται

σε ετήσια βάση. Αρχικά τα δικαιώματα ήταν 3 (+1), και σήμερα είναι 5 (+1),

αριθμός ικανός για να εξυγιανθεί μία εκμετάλλευση από τα νοσήματα, εφόσον

τηρούνται ορθά τόσο οι διαδικασίες εφαρμογής των προγραμμάτων ελέγχου και

εκρίζωσης, όσο και τα μέτρα βιοασφάλειας από μέρους του κτηνοτρόφου για

την αποτροπή της μετάδοσης των νοσημάτων σε ζώα άλλων εκμεταλλεύσεων και

κατά συνέπεια την περαιτέρω διασπορά τους.

Σημειώνεται ότι, τόσο η βρουκέλλωση όσο και η φυματίωση αποτελούν

νοσήματα, τα οποία παρουσιάζουν υψηλή μολυσματικότητα, καθώς

χαρακτηρίζονται από ταχεία μεταδοτικότητα μεταξύ ζώων, αλλά και μεταξύ

ανθρώπων και ζώων. Τα εν λόγω νοσήματα μεταδίδονται με άμεση επαφή των

ευαίσθητων ειδών ζώων με τα μολυσμένα ζώα ή και εμμέσως μετά την επαφή

των ευαίσθητων ειδών ζώων με μολυσμένα αντικείμενα του περιβάλλοντος, στα

οποία περιβάλλοντα τα ζώα αυτά στεγάζονται ή βόσκουν και τα οποία

περιβάλλοντα έχουν μολυνθεί από τις διάφορες εκκρίσεις των μολυσμένων

ζώων.

Το ετήσιο κόστος αποζημίωσης των δύο αυτών ζωοανθρωπονόσων/ζωονόσων

κυμαίνεται από 2-3 εκατομμύρια ευρώ.

Κατά τα λοιπά αρμόδια να απαντήσουν για τα θέματα που τα αφορούν, είναι τα

Υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, προς τα οποία

διαβιβάζεται ηλεκτρονικά η Ερώτηση 2040/21-11-2019 και το παρόν έγγραφό

μας.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ

 

Μοιραστείτε το

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Τελευταία άρθρα Θρακική Αγορά

ΘΡΑΚΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Διεύθυνση: Γ.ΝΙΚΟΛΑΟΥ 1-3 , 69100 ΚΟΜΟΤΗΝΗ
69100 ΚΟΜΟΤΗΝΗ

E-mail:info@thrakikiagora.gr
Τηλέφωνο: 25310 – 26.500
Fax:25310 – 26.500

media

Τελευταία άρθρα

komotini24

logo2