Αλεξανδρούπολη: Γιατί η  Μελόνι “καλοβλέπει” το λιμάνι της πόλης-Ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας Ελλάδας- Ιταλίας

Αλεξανδρούπολη: Γιατί η Μελόνι “καλοβλέπει” το λιμάνι της πόλης-Ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας Ελλάδας- Ιταλίας

Η Ιταλίδα Πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι εξέφρασε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για το λιμάνι της  πόλη στην πρόσφατη επίσκεψη της στην Ελλάδα

Η ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας Ελλάδας – Ιταλίας, με επίκεντρο τον οικονομικό και ενεργειακό τομέα, τις κοινές πρωτοβουλίες στην ΕΕ και το μεταναστευτικό, ήταν μεταξύ των βασικών θεμάτων της συνάντησης που είχε στην Αθήνα ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, με την ιταλίδα ομόλογό του, Τζόρτζια Μελόνι.

«Η Μελόνι επέστρεψε στη Ρώμη με την πεποίθηση ότι διαθέτει έναν σημαντικό σύμμαχο, ο οποίος σε ορισμένες περιπτώσεις θα μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικής σημασίας, για πολλές υποθέσεις που ενδιαφέρουν ιδιαίτερα την ιταλική διπλωματία», γράφει η ιταλική Corriere della Sera. Σημειώνει μάλιστα με έμφαση ότι «υπήρξε πλήρης σύγκλιση σε ό,τι αφορά τους δημοσιονομικούς κανόνες στο νέο Σύμφωνο Σταθερότητας, καθώς Αθήνα και Ρώμη έχουν τους ίδιους στόχους: Να μην περιλαμβάνονται οι αμυντικές δαπάνες στον υπολογισμό των ελλειμμάτων και του χρέους ως προς το ΑΕΠ, των κρατών μελών της Ε.Ε. Όπως επίσης και να μην συνυπολογίζονται μια σειρά από δαπάνες για επενδύσεις, που θεωρούνται στρατηγικής σημασίας και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για την πράσινη μετάβαση και την ψηφιακή τεχνολογία και την οικολογική μετάβαση», αναφέρει η Corriere della Sera.

Ιταλικές πηγές δήλωσαν επίσης στη «Ναυτεμπορική» ότι «η Τζόρτζια Μελόνι εξέφρασε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, καθώς έχει καταστεί ζωτικής σημασίας πύλη προς την Ευρώπη και κρίσιμος παράγοντας για τη διευκόλυνση των εμπορικών και ενεργειακών οδών προς τις χώρες στην υπόλοιπη Ευρώπη».

«Ο αγωγός Tap, που μεταφέρει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν στην Ιταλία και στην υπόλοιπη Ευρώπη, διέρχεται πολύ κοντά από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Η ιταλική ενεργειακή εταιρεία Snam έχει επίσης από καιρό συνδυάσει τις στρατηγικές της με το ελληνικό λιμάνι, γιατί αποτελεί ενεργειακό κόμβο στο περίφημο “σχέδιο Β” για τη διαφοροποίηση της προμήθειας ενέργειας στη μετά τον πόλεμο της Ουκρανίας Ευρώπη» τονίζουν στη «Ναυτεμπορική» οι ίδιες πηγές. Η Snam είναι ο κύριος φορέας μεταφοράς φυσικού αερίου στην Ιταλία, έχοντας σχεδόν όλες τις υποδομές μεταφορών, με αγωγούς συνολικού μήκους 40.000 χιλιομέτρων. Είναι η πρώτη στην Ευρώπη σε χωρητικότητα αποθήκευσης φυσικού αερίου (πάνω από 20 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα) και ένας από τους κύριους ηπειρωτικούς φορείς εκμετάλλευσης στην επαναεριοποίηση LNG .

Κοινοπραξία με επικεφαλής την ιταλική Snam ελέγχει άλλωστε το 66% της ΔΕΣΦΑ – του ελληνικού  φορέα εκμετάλλευσης του δικτύου φυσικού αερίου, που δείχνει την ενεργειακή, γεωπολιτική και διεθνή δυναμική της εταιρείας.

Κόμβος για τη «Via Carpatia»

«Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης συνδέεται επίσης με το λιμάνι της Καβάλας, που είναι σε μια διαδικασία ιδιωτικοποίησης και επίσης θεωρείται στρατηγικής γεωπολιτικής σημασίας. Τα δύο λιμάνια αποτελούν πύλες της λεγόμενης Via Carpatia – της Οδού των Καρπαθίων – που συνδέει το Αιγαίο με την Κλαϊπέντα της Λιθουανίας. Ο χερσαίος αυτός διάδρομος Νότου-Βορρά έχει το πλεονέκτημα ότι θα συνδέει το νότιο τμήμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά μήκος των ανατολικών συνόρων της, διασχίζοντας χώρες του ΝΑΤΟ, και θα καταλήγει απευθείας στις δημοκρατίες της Βαλτικής.

Είναι άλλωστε σημαντικό το ενδιαφέρον των ΗΠΑ για την Αλεξανδρούπολη, που υπερβαίνει τη στρατιωτική συνεργασία, καθώς περιλαμβάνει την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και του συνδεδεμένου λιμένα της Καβάλας. Επιπλέον, η Αλεξανδρούπολη είναι ιδιαίτερα στρατηγική, γιατί αποτελεί σταυροδρόμι μεταξύ της πλωτής μονάδας επαναεριοποίησης και της σύνδεσης IGB με τη Βουλγαρία, η οποία είναι το κλειδί που θέλει να χρησιμοποιήσει η Ουάσιγκτον για να ξεκλειδώσει το μονοπώλιο της Gazprom στις βαλκανικές ακτές.

Πηγή: naftemporiki.gr

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό