Αυτοκίνητο: Γιατί δεν πρέπει να σβήνουμε αμέσως τον κινητήρα μετά από μια μεγάλη διαδρομή
Η λειτουργία του κινητήρα για πολλές ώρες και ειδικά σε συνθήκες με υψηλές θερμοκρασίες είναι κάτι που απαιτεί συγκεκριμένο τρόπο για το σβήσιμό του ώστε να αποφύγουμε συγκεκριμένες βλάβες.
Κανένας κατασκευαστής, πέρα από σπάνιες περιπτώσεις σπορ μοντέλων, δεν αναφέρει στο εγχειρίδιο χρήσης ότι θα πρέπει να αφήνετε τον κινητήρα να λειτουργεί για ένα μικρό χρονικό διάστημα μετά από ένα μεγάλο ταξίδι ή εάν τον έχετε “πιέσει” κυνηγώντας τις επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο.
Εάν δεν ακολουθήσετε αυτόν τον άγραφο κανόνα, δεν θα πρέπει να νιώσετε άσχημα για το αυτοκίνητό σας, αλλά να γνωρίζετε ότι εάν θέλετε να παρατείνετε τη διάρκεια ζωής του κινητήρα σας, είναι απαραίτητο.
Για αρχή, η συγκεκριμένη τακτική δεν αφορά μόνο τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, αν και ενδείκνυται περισσότερο για αυτούς, αλλά και τους ατμοσφαιρικούς. Το λιπαντικό θα πρέπει να κυκλοφορήσει ήπια για ορισμένο χρονικό διάστημα, με σκοπό να μειώσει την θερμοκρασία του και να μην “βράσει” μέσα στο κύκλωμά του. Με αυτό το τον τρόπο αποφεύγουμε βλάβες στα σωθικά του κινητήρα και το λιπαντικό διατηρεί τις ιδιότητές του.
Από την άλλη, η πίεση του λιπαντικού παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην σωστή λειτουργία του τούρμπο και προφανώς εξαρτάται από τη λειτουργία του κινητήρα. Οπότε, αν ο τελευταίος σβήσει ενώ το τούρμπο γυρίζει ακόμη, οι επιβαρύνσεις στα έδρανά του είναι πολύ μεγάλες. Για αυτό τον λόγο θα πρέπει να σβήσετε τον κινητήρα όταν γυρίζει στο ρελαντί. Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο έχει σύστημα stop/start δεν θα πρέπει να ανησυχήσετε διότι το συγκεκριμένο σύστημα σέβεται αυτή τη συνθήκη.
Επομένως, ειδικά μετά από ταξίδι το καλοκαίρι, πρέπει να μένει αναμμένος ο κινητήρας για ένα-δυο λεπτά (απενεργοποιώντας για σιγουριά το stop/start σε τέτοιες περιπτώσεις) για να κρυώσει το λάδι που κυκλοφορεί σε αυτόν και τα παρελκόμενα του.
Πηγή: carandmotor.gr