Διήμερο Συνέδριο ΕΛΣΕΚΕΚ: Παρουσίαση πρωτογενών ερευνών για τον ρόλο της επαγγελματικής κατάρτισης στην ανάπτυξη

Διήμερο Συνέδριο ΕΛΣΕΚΕΚ: Παρουσίαση πρωτογενών ερευνών για τον ρόλο της επαγγελματικής κατάρτισης στην ανάπτυξη

Δυο πολύ σημαντικές έρευνες περιελάμβανε η πρώτη ημέρα στο διήμερο συνέδριο που διοργανώνει ο Ελληνικός Σύνδεσμος Εταιρειών Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης στο «Divani Caravel Hotel» με θέμα: «Η επαγγελματική κατάρτιση ως μοχλός εθνικής ανάπτυξης».

Συγκεκριμένα, ο διευθύνοντας σύμβουλος της ALCO Κώστας Παναγόπουλος παρουσίασε την πρωτογενή πανελλαδική έρευνα σε εργαζομένους για τον ρόλο και την αναγκαιότητα της επαγγελματικής κατάρτισης, ενώ ο διευθυντής της Data Consultants Θεόδωρος Λουλούδης παρουσίασε την έρευνα σε ανέργους για τον ρόλο και την αναγκαιότητα της επαγγελματικής κατάρτισης.

Η ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟ

Σε ό,τι αφορά την έρευνα του Κώστα Παναγόπουλου, ο πρώτος βασικός άξονας σε επίπεδο συμπερασμάτων, αφορούσε το έντονο ενδιαφέρον για συμμετοχή (50%) από εργαζόμενους που δεν έχουν μέχρι σήμερα πάρει μέρος σε πρόγραμμα. Όπως ανέφερε ο κ. Παναγόπουλος: «Προφανώς βοηθάει η πολύ μεγάλη γνώση της ύπαρξης προγραμμάτων (81%), που οφείλεται κυρίως στην κοινωνική συζήτηση (φίλοι-συνάδελφοι-μέσα κοινωνικής δικτύωσης) και στην επικοινωνιακή προσπάθεια των Κέντρων Κατάρτισης, είναι, όμως, σαφές, ότι πιο σημαντική είναι η γενικότερη αντίληψη για τη χρησιμότητα τους που είναι πολύ θετική»

Ο δεύτερος βασικός άξονας συμπερασμάτων είχε να κάνει με την ιδιαιτέρως θετική αξιολόγηση από τους εργαζόμενους που συμμετείχαν σε πρόγραμμα, τόσο σε ό,τι αφορά την ποιότητα του περιεχομένου του (82%, 29% πολύ και 53% αρκετά), όσο και σε ό,τι έχει να κάνει με τη συμβολή της συμμετοχής στην επίτευξη του στόχου για τον οποίο συμμετείχαν (66%, 16% πολύ και 50% αρκετά).

Ο τρίτος άξονας συμπερασμάτων, αφορούσε την αποτύπωση των προτιμήσεων των εργαζόμενων σε σχέση με λειτουργικά θέματα που αφορούν τα προγράμματα. Σύμφωνα με τον κ. Παναγόπουλο: «Σαφής είναι η προτίμηση για μικτή διεξαγωγή, 20% δια ζώσης και 80% τηλεκατάρτιση και χρονική διάρκεια 120 ωρών, ενώ μοιρασμένες είναι οι προτιμήσεις για τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων πιστοποίησης. Απολύτως ξεκάθαρη είναι και η άποψη ότι το επίδομα που λαμβάνουν οι συμμετέχοντες στα προγράμματα δεν πρέπει να συνδέεται με την επιτυχία τους στις εξετάσεις πιστοποίησης»

Ο τέταρτος άξονας είχε να κάνει με την υψηλή αξιολόγηση-αντίληψη χρησιμότητας των προγραμμάτων. «Επτά στους δέκα εργαζόμενους  θεωρούν ότι βοηθούν στο να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα-παραγωγικότητά τους, καθώς και στη διατήρηση της θέσης εργασίας τους, ενώ ένας στους δύο ότι συμβάλλουν στη αναβάθμιση / προαγωγή τους και τέσσερις στους δέκα ότι βοηθούν στην αύξηση των αποδοχών τους», σχολίασε ο Κώστας Παναγόπουλος και πρόσθεσε: «Το σύνολο των ευρημάτων της έρευνας αποτυπώνει ιδιαιτέρως θετική εικόνα των εργαζόμενων για τα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης. Η εικόνα αυτή αποτελεί σύνθεση βιωματικών εμπειριών και αντιλήψεων – κάτι πολύ σημαντικό – και στηρίζεται σε δύο άξονες: Τη θετική αξιολόγηση-υψηλή ικανοποίηση και την ισχυρή αντίληψη χρησιμότητας. Οσο περισσότερο τα προγράμματα ανταποκρίνονται στα ζητούμενα των εργαζόμενων, τόσο η αξιολόγηση τους και η αντίληψη χρησιμότητας τους θα αυξάνονται».

Η ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟΔΩΡΟ ΛΟΥΛΟΥΔΗ

Αναφορικά με την έρευνα που παρουσίασε ο Θεόδωρος Λουλούδης, ο διευθυντής της Data Consultants ανέπτυξε προτάσεις-ευκαιρίες για περισσότερη εξέλιξη των ΚΔΒΜ. Ενδεικτικά στάθηκε στα εξής:

«Διεύρυνση Ενημερωτικών Καναλιών: Παρά την επιτυχία των ΚΔΒΜ στη διάχυση πληροφοριών, ένα σημαντικό ποσοστό ανέργων ανέφερε ότι δεν είχε επαρκή ενημέρωση για τα προγράμματα. Ως εκ τούτου τα ΚΔΒΜ έχουν περιθώριο για περαιτέρω ενίσχυση της προβολής των προγραμμάτων μέσω περισσότερων καναλιών, σε συνεργασία με τους δημόσιους φορείς υλοποίησης των προγραμμάτων.

Προσαρμογή Μορφών Εκπαίδευσης: Οι άνεργοι που συμμετείχαν σε προγράμματα κατάρτισης προτιμούν τη μικτή μορφή εκπαίδευσης (δια ζώσης και τηλεκατάρτιση). Ωστόσο, υπάρχει διαφοροποίηση από όσους δεν έχουν εμπειρία, οι οποίοι προτιμούν τη δια ζώσης εκπαίδευση. Τα ΚΔΒΜ μπορούν να εξελίξουν τα προγράμματά τους με προσαρμοστικές λύσεις για να καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες εκπαιδευομένων.

Επαγγελματικός Προσανατολισμός: Αν και η επαγγελματική συμβουλευτική εκτιμάται θετικά, η ανάγκη για πιο ευρύ επαγγελματικό προσανατολισμό παραμένει, ειδικά για την προετοιμασία των ανέργων ώστε να διευρύνουν τις επιλογές τους στην αγορά εργασίας».

Και ο Θ. Λουλούδης έκλεισε ως εξής: «Συνοψίζοντας, τα ΚΔΒΜ προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες κατάρτισης και συμβουλευτικής, αλλά έχουν ευκαιρίες να ενισχύσουν την προσβασιμότητα, τη διαφημιστική προβολή, την προσαρμοστικότητα των μορφών εκπαίδευσης και να εστιάσουν σε ακόμη πιο στοχευμένη επαγγελματική καθοδήγηση. Τέλος, προκύπτει ότι τα ΚΔΒΜ παίζουν ρεαλιστικό ρόλο στην εξέλιξη τόσο των δεξιοτήτων των ανέργων όσο και στον επαγγελματικό τους προσανατολισμό, ενώ από την έρευνα προκύπτει έντονη ανάγκη των ανέργων για  αύξηση της  διάρκειας των προγραμμάτων κατάρτισης και σύνδεσης με την πρακτική άσκηση προκειμένου να εξοικειωθούν με το αντικείμενο των νέων θέσεων εργασίας».

Και οι δυο ομιλητές δέχθηκαν στο τέλος αρκετές ερωτήσεις από το κοινό, γεγονός που δείχνει το ενδιαφέρον των μελών του ΕΛΣΕΚΕΚ για τις δυο έρευνες. Θα ακολουθήσει αύριο Παρασκευή 15/11 η παρουσίαση της τρίτης και τελευταίας πρωτοτογενούς πανελλαδικής έρευνας σε επιχειρήσεις για τον ρόλο και την αναγκαιότητα της επαγγελματικής κατάρτισης από τη γενική διευθύντρια της MARC Σοφία Τσιλιγιάννη.

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό