Δημήτρης Χαρίτου στην υπουργό Παιδείας: «Πρόσληψη εκπαιδευτικών και όχι συγχωνεύσεις τμημάτων σχολείων στη Ροδόπη εν μέσω πανδημίας»

Δημήτρης Χαρίτου στην υπουργό Παιδείας: «Πρόσληψη εκπαιδευτικών και όχι συγχωνεύσεις τμημάτων σχολείων στη Ροδόπη εν μέσω πανδημίας»

Ο βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Δημήτρης Χαρίτου με παρέμβασή του στη Βουλή  ζητά από την υπουργό Παιδείας κα Κεραμέως να επανεξετάσει την απόφαση της για συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολικές μονάδες. Απόφαση που οδηγεί σε συγχωνεύσεις  τμημάτων  σε τρία τουλάχιστον σχολεία στην ΠΕ Ροδόπης, στο 3ο Γενικό Λύκειο, στο 1ο ΕΠΑΛ και στο 2ο Γυμνάσιο, γεγονός που θα σημαίνει αύξηση του αριθμού των μαθητών σε έως και 28 ανά αίθουσα. Ο βουλευτής καλεί την υπουργό να καλύψει τα υπάρχοντα κενά και τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Ο βουλευτής στην ερώτησή του στην υπουργό Παιδείας επισημαίνει ότι η αύξηση των μαθητών είναι όχι μόνο παιδαγωγικά μη αποδεκτή, αφού αγνοεί την ιδιαιτερότητα της περιοχής, αλλά παραγνωρίζει και τη σοβαρότητα της επιδημιολογικής κατάστασης, αφού οι σχολικές αίθουσες με μεγάλο αριθμό μαθητών μπορούν να αποτελέσουν εστίες υπερμετάδοσης του ιού στην εκπαιδευτική κοινότητα και ευρύτερα στην τοπική κοινωνία.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης

 

Αθήνα, 19 Οκτωβρίου 2021

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Συγχωνεύσεις τμημάτων σχολείων της Ροδόπης εν μέσω πανδημίας»

Αναστάτωση σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς στη Ροδόπη έχει προκαλέσει η απόφαση της κυβέρνησης, να προωθήσει συγχωνεύσεις τμημάτων σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή, ενώ τις προηγούμενες μέρες οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Κομοτηνής εξέφρασαν την διαμαρτυρία τους απέχοντας από τα μαθήματά τους. Η μη πρόσληψη του απαραίτητου αριθμού εκπαιδευτικών, όπως ζήτησαν οι σύλλογοι διδασκόντων, έτσι ώστε να καλυφθούν τα υπάρχοντα κενά, έχει ως αποτέλεσμα το υπουργείο Παιδείας να ζητά συγχωνεύσεις τμημάτων σχολικών μονάδων αδιαφορώντας ότι έχει ξεκινήσει και είναι σε εξέλιξη η σχολική χρονιά. Η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε έως και 28 ανά αίθουσα όχι μόνο είναι παιδαγωγικά μη αποδεκτή, αφού αγνοεί τις ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες στην περιοχή, αλλά παραγνωρίζει τη σοβαρότητα της κρίσιμης επιδημιολογικής κατάστασης που συνεχίζει να υφίσταται και θέτει με αυτόν τον τρόπο επιπρόσθετες  δυσκολίες στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία.

Στη Ροδόπη προωθείται η συγχώνευση τμημάτων σε τουλάχιστον τρία σχολεία, λύκεια και γυμνάσιο, όπως στο 1ο ΕΠΑΛ όπου τέσσερα τμήματα της Α’ Λυκείου θα γίνουν τρία με αποτέλεσμα τον συνωστισμό των μαθητών στις αίθουσες, αφού από τους 19 μαθητές που έχει σήμερα το κάθε τμήμα, ο αριθμός τους θα ανέβει στους 28. Ενώ συγχωνεύσεις τμημάτων προωθούνται και στο 3ο ημερήσιο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής, τα έξι τμήματα της Β΄ τάξης συγχωνεύονται σε πέντε, όπως και στο 2ο γυμνάσιο Κομοτηνής, όπου τα πέντε τμήματα της Α’ τάξης θα γίνουν τέσσερα.

Επειδή, το σχολικό έτος έχει ήδη ξεκινήσει και είναι ορατός ο κίνδυνος να τιναχτεί στον αέρα η εκπαιδευτική διαδικασία, λόγω των επιλογών συγχώνευσης τμημάτων.

Επειδή, οι σχολικές αίθουσες με μεγάλο αριθμό μαθητών μπορούν να αποτελέσουν εστίες υπερμετάδοσης του ιού στην εκπαιδευτική κοινότητα και ευρύτερα στην τοπική κοινωνία.

Επειδή, τα σοβαρά υφιστάμενα κενά στις σχολικές μονάδες μπορούν και πρέπει να καλυφθούν με προσλήψεις εκπαιδευτικών και όχι με συγχωνεύσεις τμημάτων.

Ερωτάται η αρμόδια κ. Υπουργός:

1)Είναι στις προθέσεις σας να επανεξετάσετε την απόφαση για συγχωνεύσεις τμημάτων σχολικών μονάδων;

2)Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για  να καλυφθούν οι ανάγκες και τα κενά που υπάρχουν σε εκπαιδευτικό προσωπικό στην ΠΕ Ροδόπης;

Ο ερωτών βουλευτής

Χαρίτου Δημήτρης

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό