Εφορία: Ψηφιακό δελτίο αποστολής στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής

Εφορία: Ψηφιακό δελτίο αποστολής στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής

Μπλόκο στη φοροδιαφυγή και τη διακίνηση αγαθών χωρίς παραστατικά ή με εικονικά τιμολόγια επιχειρεί να βάλει η ΑΑΔΕ επιστρατεύοντας το ψηφιακό δελτίο αποστολής. Μέσω του ψηφιακού δελτίου αποστολής ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τη διακίνηση αγαθών στην αγορά με τους ελέγχους να επικεντρώνονται στη διακίνηση αγροτικών προϊόντων και οικοδομικών υλικών όπου εντοπίζονται τα περισσότερα κρούσματα φοροδιαφυγής.

Σύμφωνα με τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, το σχέδιο της υπουργικής απόφασης για το ψηφιακό δελτίο αποστολής αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση εντός της εβδομάδας. Στην απόφαση θα καθορίζονται η έκταση εφαρμογής, η έναρξη ισχύος των νέων κανόνων, το περιεχόμενο και μορφότυπος των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης, οι υποχρεώσεις και οι προδιαγραφές που θα πρέπει να τηρούν οι επαγγελματίες και επιχειρήσεις κατά τη ψηφιακή έκδοση του δελτίου αποστολής και τη διακίνηση αγαθών.

Με την έκδοση του ψηφιακού δελτίου αποστολής μέσω της πλατφόρμας myDATA όλα τα στοιχεία της συναλλαγής θα διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ. Με τον τρόπο αυτό θα ελέγχεται η διακίνηση των προϊόντων και οι ελεγκτικές αρχές θα γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο τι διακινείται και πού πάει.

Το ψηφιακό δελτίο αποστολής είναι ένα από τα όπλα που ρίχνει στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής η ΑΑΔΕ. Στο οπλοστάσιο του φοροελεγκτικού μηχανισμού περιλαμβάνεται και το ψηφιακό πελατολόγιο το οποίο θα κάνει πρεμιέρα εντός του έτους σε συνεργεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, εταιρείες πάρκινγκ, επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων αλλά και εκδρομών. Στη λίστα είναι πιθανόν να ενταχθούν επαγγελματίες οι οποίοι στο παρελθόν τηρούσαν πρόσθετα βιβλία τα οποία καταργήθηκαν το 2013 όπως γιατροί, φυσικοθεραπευτές – αισθητικοί, γυμναστήρια, οίκοι ευγηρίας, επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, φροντιστήρια.

Μέσω του ψηφιακού πελατολογίου οι ελεγκτικές αρχές θα έχουν τη δυνατότητα να «ανιχνεύουν» τις εισπράξεις και να τις διασταυρώνουν με τις φορολογικές δηλώσεις για να εντοπίζουν περιπτώσεις φοροδιαφυγής. Οι επαγγελματίες θα είναι υποχρεωμένοι να τηρούν το ψηφιακό πελατολόγιο ώστε να είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και να συγκρίνεται με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στην πλατφόρμα του MyData. Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.

Πηγή: insider.gr

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό