Έγκριση 2 νέων έργων Erasmus+ για το Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των 7 έργων Erasmus+ την τριετία 2020 – 2023, το Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής συνεχίζει την Ευρωπαϊκή του πορεία στα προγράμματα eTwinning και Erasmus+.
Στις αρχές του σχολικού έτους, παρέλαβε την πλακέτα eTwinning School που του απονεμήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση
στις αρχές του 2023 (στην Ελλάδα 45 σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πληρούσαν τους όρους & έλαβαν την αντίστοιχη πλακέτα) ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε η έγκριση 2 έργων Erasmus+ ΚΑ210, που θα υλοποιηθούν έως τα τέλη του σχολικού έτους 2025.
Η πλακέτα eTwinning school, απονέμεται σε σχολεία που έχουν υλοποίηση τουλάχιστον ένα Ευρωπαϊκό έργο στην πλατφόρμα του eTwinning εφαρμόζοντας σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και εφόσον αναπτύσσουν παράλληλα ένα όραμα για το σχολείο που επικεντρώνεται στη μάθηση όλων των μαθητών, στην υιοθέτηση διαφοροποιημένων μεθοδολογιών και στην αναζήτηση ευκαιριών
έρευνας, καινοτομίας και εξερεύνησης για τους μαθητές.
Τα νέα έργα Erasmus+ που εγκρίθηκαν είναι:
1. Το έργο Let’s CLIL it, όπου κύριος άξονας είναι η εφαρμογή της μεθόδου CLIL (Συνδυασμένη Εκμάθηση Επιστημονικού Αντικειμένου και Ξένης Γλώσσας), που είναι μια καινοτόμος, βιωματική μέθοδος διδασκαλίας που εφαρμόζεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο στα σύγχρονα μοντέλα εκπαίδευσης. Μέσω της μεθόδου CLIL, ένα επιστημονικό αντικείμενο (Φυσική, Χημεία, Ιστορία, Λογοτεχνία κλπ) διδάσκεται σε ξένη γλώσσα, στην περίπτωση μας στα Αγγλικά. Μέσω των δράσεων του έργου, οι μαθητές θα αποκτήσουν ένα υψηλότερο επίπεδο δεξιοτήτων στη ξένη γλώσσα συγκρινόμενο με αυτό που αποκτάται στο παραδοσιακό μάθημα, και θα αφομοιώσουν καλύτερα το περιεχόμενο του
επιστημονικού αντικειμένου που διδάσκεται, ενώ παράλληλα θα αναπτύξουν διαπολιτισμικές ικανότητες.
Παράλληλα το έργο θα βοηθήσει:
– τους μαθητές να γίνουν ψηφιακά εγγράμματοι, ικανοί για αποτελεσματική συνεργασία και εξοπλισμένοι με ικανότητες κριτικής σκέψης,
– τους μαθητές από διαφορετικά υπόβαθρα, (συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αντιμετωπίζουν κοινωνικές προκλήσεις) να βελτιώσουν την πρόσβασή τους σε ποιοτική εκπαίδευση.
– τους μαθητές να αντιληφθούν ότι η Αγγλική γλώσσα δεν είναι απλώς ένα μάθημα, αλλά κομμάτι της καθημερινής τους ζωής.
– τους εκπαιδευτικούς να διαδίδουν καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας
– τα σχολεία να υιοθετήσουν και να εφαρμόσουν σύγχρονες μεθοδολογίες διδασκαλίας
– τα μαθήματα να γίνουν πιο ελκυστικά και διασκεδαστικά, αυξάνοντας την ενεργή συμμετοχή των μαθητών
Στο έργο προβλέπεται να συμμετέχουν τουλάχιστον 16 μαθητές που θα μετακινηθούν με τη χρηματοδότηση του προγράμματος Erasmus στα
σχολεία συνεργάτες που είναι από τη Γαλλία και την Πολωνία. Υπεύθυνος εκπαιδευτικός υλοποίησης του έργου είναι ο Κώστας Αραμπατζόγλου.
2. Το έργο S.M.I.L.E.S. (Sound/Science Music Innovation/Inclusion Learning in Education & Sports), που έχει ως βασικές προτεραιότητες:
την ένταξη και διαφορετικότητα σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης, της κατάρτισης, της νεολαίας και του αθλητισμού
την προώθηση του ενδιαφέροντος και της αριστείας στις επιστήμες, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά μέσω της προσέγγισης STEAM
την υποστήριξη καινοτόμων πρακτικών από τους εκπαιδευτικούς των συνεργαζόμενων σχολείων
την ένταξη & προώθηση της ισότητας και της μη διάκρισης
την πρόληψη της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και αποτυχίας στην εκπαίδευσης
την εφαρμογή νέων μεθόδων και προσεγγίσεων μάθησης και διδασκαλίας
Στο έργο προβλέπεται να συμμετέχουν τουλάχιστον 16 μαθητές που θα μετακινηθούν με τη χρηματοδότηση του προγράμματος Erasmus στα
σχολεία συνεργάτες που είναι από τη Γαλλία και την Πορτογαλία. Υπεύθυνος εκπαιδευτικός υλοποίησης του έργου είναι ο Φώτης Φωτιάδης.
Η παιδαγωγική ομάδα των εκπαιδευτικών του Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής που θα υποστηρίξουν τα 2 έργα Erasmus και τους υπεύθυνους υλοποίησης είναι οι εκπαιδευτικοί: Χρήστος Ναλμπάντης, Δώρα Καραγκιοζάκη, Γιάννης Δάσκαλος, Δήμος Δανάς, Άννα Παυριανίδου, Στέλλα Κάλτσου και Ειρήνη Σταμπούλογλου.