Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη εμπειρία

Αν δεν αλλάξετε τις ρυθμίσεις του προγράμματος περιήγησης, συμφωνείτε με αυτό.

Αποδέχομαι
elbgentr

maroneiawebradio

970x250 mask 1

gazon

94016342 547586876161694 372900150244278272 n

20187312 10155133937199340 1452719040 o

Παρασκευή, 10 Απρίλιος 2020 18:28

Πέτσας: Δεν προβλέπονται εκπτώσεις για την καμπάνια των 11 εκατ. Ευρώ. Ευριπίδης Στυλιανίδης : «να διασφαλισθεί η στήριξη όλων των περιφερειακών Μέσων Ενημέρωσης και των εργαζομένων τους..»

Παρέμβαση όμως έκανε και ο βουλευτής Ροδόπης Ευριπίδης Στυλιανίδης στην Επιτροπή Θεσμών της Βουλής παρουσία του αρμόδιου Υπουργού κ.Πέτσα για να διασφαλισθεί η στήριξη όλων των περιφερειακών Μέσων Ενημέρωσης και των εργαζομένων τους προκειμένου να συμμετέχουν στην πανελλήνια καμπάνια για την πανδημία και να επιβιώσουν μετά την κρίση.

Ο Βουλευτής Ροδόπης κάλεσε την κυβέρνηση να συμπεριλάβει τα περιφερειακά Μέσα στην πανελλήνια καμπάνια για την πανδημία, τονίζοντας την αναγκαιότητα της ενημέρωσης για την προστασία της υγείας των πολιτών αλλά και τις δυσκολίες που βιώνει ο Τύπος αυτή την περίοδο εξαιτίας της κλειστής αγοράς και της επακόλουθης μείωσης των εσόδων από τις διαφημίσεις.

Αναλυτικά, ο Ευριπίδης Στυλιανίδης δήλωσε:

«Ιδιαίτερα όσον αφορά τον άξονα της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων είναι απαραίτητα τα ΜΜΕ, και τα κεντρικά και τα περιφερειακά, να μείνουν όρθια. Πρώτον, διότι οι ίδιοι οι λειτουργοί της δημοσιογραφίας που ενημερώνουν τους πολίτες, συμβάλλουν στην προστασία της ζωής και της υγείας τους και είναι εκτεθειμένοι και οι ίδιοι σε καθημερινούς κινδύνους διότι είναι ακριβώς εκεί που δίνεται η μάχη, στις εντατικές απ’ έξω, στα νοσοκομεία. Δεν είναι λίγα τα κρούσματα που έχουμε δει στους χώρους των ηλεκτρονικών Μέσων τα οποία δείχνουν πόσο εκτεθειμένοι είναι οι δημοσιογράφοι και όσοι συμβάλλουν στο λειτούργημα του Τύπου.

Αν θέλουμε όντως να προστατεύσουμε τα ατομικά δικαιώματα, τις ελευθερίες και τον πλουραλισμό της δημοκρατίας μας, πρέπει να κρατήσουμε όρθια τα Μέσα. Δεν υπάρχει διαφήμιση, η αγορά είναι κλειστή. Θα πρέπει να στηρίξει τα Μέσα των διαφορετικών απόψεων η κυβέρνηση.

Θα ήθελα ως εκπρόσωπος μιας ακριτικής περιοχής που δοκιμάστηκε και από άλλες απειλές, από υβριδικό πόλεμο στα σύνορα, από χειραγώγηση και εκμετάλλευση του μεταναστευτικού ρεύματος από τη γείτονα, να δείξετε μια ευαισθησία και να στηρίξετε τα περιφερειακά Μέσα όπως τους αξίζει. Τα περιφερειακά Μέσα σηκώνουν ένα βάρος στο πρόβλημα της τοπικής κοινωνίας και η ενημέρωση τοπικά πρέπει να είναι διαφορετική, πιο εξειδικευμένη από τη γενική ενημέρωση, για να μπορέσουμε να αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα στη πηγή».

Η ενημέρωση των πολιτών είναι η βέλτιστη άμυνα της Πολιτείας απέναντι σε ανυπόστατα, αβάσιμα και επικίνδυνα fake news τόνισε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, ενημερώνοντας την επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για τη διαχείριση των κονδυλίων ενημέρωσης για τον κορονοϊό, κατόπιν αιτήματος βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.

Αναφερόμενος στην τρέχουσα φάση ενημέρωσης των πολιτών, ο κ. Πέτσας σημείωσε ότι αυτή δεν σταματά στο τέλος Απριλίου. Αντίθετα, τώρα θα μπούμε στην πιο δύσκολη φάση της, είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και συνέχισε: Η διαδικασία επιστροφής στην κανονικότητα θα είναι αργή και μακρόσυρτη. Δεν θα γίνει από την μια μέρα στην άλλη. Η έναρξη της επιστροφής εξαρτάται από όλους μας, διότι τίποτα δεν έχει κριθεί οριστικά.

Όπως εξήγησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, μέσω της εκστρατείας ενημέρωσης, θα διασφαλίσουμε ότι στη περίοδο μετάβασης στην κανονικότητα, οι Έλληνες θα ενημερώνονται έγκαιρα και έγκυρα: Έχουμε υποχρέωση να σχεδιάσουμε πρόγραμμα με στοχευμένα μηνύματα, για διαφορετικές κοινωνικές και ηλικιακές ομάδες, για διαφορετικούς κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας, «καθώς η άρση των περιοριστικών μέτρων δεν θα είναι οριζόντια και ταυτόχρονη».

Σχολιάζοντας μάλιστα την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για το κόστος της εκστρατείας ενημέρωσης που, όπως o κ. Πέτσας παρατήρησε, ανέρχεται σε 11 εκατ. ευρώ, αντιστοιχεί στο 0,16% του συνόλου των μέτρων και δεν προβλέπει εκπτώσεις στις εταιρείες που θα την αναλάβουν, σημείωσε: «Πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους, ότι το πεδίο της υγείας και ασφάλειας των πολιτών δεν προσφέρεται για μικροκομματική αντιπαράθεση. Στα θέματα αυτά, οι αντιπολιτευτικές κορώνες πρέπει να μπαίνουν στην άκρη».

Eπίσης απέδωσε στη στενότητα του χρόνου προκειμένου να γίνει η ενημερωτική καμπάνια «Μένουμε Σπίτι»  την επιλογή της κυβέρνησης να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση και όχι σε διαγωνισμό που θα επέβαλε την ανάρτηση στη Διαύγεια όλων των στοιχείων για την κατανομή του κοκνδυλίου.

Κατά τη δευτερολογία στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, όπου κλήθηκε κατόπιν σχετικού αιτήματος του ΣΥΡΙΖΑ για παροχή εξηγήσεων και διευκρινίσεων σχετικά με το κονδύλι προς τα ΜΜΕ, είπε πως «αν κάναμε διαγωνισμό θα θέλαμε κατ' ελάχιστον έξι μήνες». Τι νόημα θα είχε να κάναμε την καμπάνια στο τέλος της χρονιάς, διερωτήθηκε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ.

petsas 04 20 arxeio

Επίσης, ανέφερε ότι το υφισταμένο πλαίσιο δεν προβλέπει τόσο γρήγορη διαδικασία για τέτοιες περιπτώσεις.

Όσον αφορά στην επιλογή της εταιρείας Initiative, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υποστήριξε πως πρόκειται για μια «εγνωσμένη» εταιρεία, «από τις μεγάλες που μπορεί να φέρει σε πέρας το μεγάλο έργο που της αναθέσαμε».

Είπε επίσης, ότι δεν παίρνει η εταιρεία το ποσό των 11 εκατ. ευρώ αλλά 3% και διευκρίνισε ότι το υπουργείο Οικονομικών πληρώνει απευθείας όσους συμμετέχουν στην προβολή των μηνυμάτων και πάρουν χρήματα από την καμπάνια. «Στο τέλος θα έχετε πλήρη εικόνα ποιοι και πόσα πήραν από την καμπάνια», είπε.

Όσο για το πώς θα ελεγχθεί όλο αυτό είπε πως «έχουμε όλα τα μέσα» και τόνισε ότι όλα θα γίνουν με διαφάνεια. Ο κ. Πέτσας είπε ότι ο έλεγχος θα γίνει στη ροή προγραμμάτων, αλλά και με τα αποκόμματα των εφημερίδων και τα screen shots για τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης.

Επίσης, έδωσε διαβεβαιώσεις πως στην καμπάνια θα συμπεριληφούν και τα περιφερειακά μέσα, λέγοντας ότι στόχος είναι να πλησιάσει το 30% και να γίνει η μέγιστη δυνατή κατανομή.


Απαντώντας στο ζήτημα της αναβολής της υποχρέωσης πληρωμής της ετήσιας δόσης των τηλεοπτικών αδειών, που επίσης έθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Πέτσας διευκρίνισε: Το οφειλόμενο ποσό δεν χαρίζεται ούτε διαγράφεται. Η υποχρέωση πληρωμής της δόσης για το 2020 απλώς μετατίθεται χρονικά και οι τηλεοπτικοί σταθμοί θα την καταβάλουν, ενώ η φετινή δόση θα επιμεριστεί στις δόσεις των επόμενων ετών.

Όπως είπε ο κ. Πέτσας, λόγω της πανδημίας καταγράφηκε μείωση των εσόδων των τηλεοπτικών σταθμών, «οι οποίοι αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας». Η σχετική πρόβλεψη αφορά όλα τα κανάλια εθνικής εμβέλειας, με στόχο την εξασφάλιση της βιωσιμότητας και της πολυφωνίας και τη διαφύλαξη των θέσεων εργασίας.

Η διάταξη δεν προβλέπει απαλλαγή, διαγραφή ή έκπτωση πληρωμής από συνολικό τίμημα απόκτησης της άδειας. «Οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να είναι υπόχρεες για το σύνολο ποσού της άδειας, συνολικού ύψους 35 εκατ. ευρώ».

Έφερε μάλιστα το εξής παράδειγμα: Ένα κανάλι που έχει καταβάλει δύο δόσεις (2χ3,5κ) δηλαδή 7 εκατ., έχει υποχρέωση να καταβάλει τα υπόλοιπα 28 εκατ. σε 7 δόσεις αντί 8, δηλαδή, αντί να καταβάλει δόση 3,5 εκατ. θα πληρώνει από τον επόμενο χρόνο, 4 εκατ. ευρώ ανά δόση.

Για την κυβέρνηση, πρόσθεσε ο κ. Πέτσας, η διαφύλαξη της πολυφωνίας, της ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας, αποτελεί αδιαπραγμάτευτο στόχο, ιδιαίτερα σήμερα που οι σταθμοί συμβάλλουν σημαντικά στην ενημέρωση για τα μέτρα και επιπλέον ψυχαγωγούν τους πολίτες επειδή "μένουμε σπίτι".

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αναρωτήθηκε εάν συμφωνούμε όλοι ότι η ενημέρωση μπορεί να σώσει κυριολεκτικά ζωές; Εύχομαι να μην υπάρχει κανείς που δεν κατανοεί αυτή την αυτονόητη αλήθεια και «παρακαλώ να διευκρινιστεί ιδίως από της αξιωματική αντιπολίτευση. Εάν κάποιοι αμφισβητούν την ανάγκη ενημέρωσης, αναρωτιέμαι ποια είναι η επιδίωξή τους.. Να μην κάνουμε εκστρατεία ενημέρωσης; Να αφήσουμε τους πολίτες στο σκοτάδι άγνοιας; Να τους αφήσουμε στην παραπληροφόρηση των "fake news", της ανεύθυνης σπερμολογίας, των αβάσιμων φημών και των θεωριών συνωμοσίας; Δεν καταλαβαίνουν ότι όταν δεν υπάρχει ενημέρωση, θεριεύουν η ανασφάλεια, ο φόβος και ο πανικός; Τι θέλουν; Να παίξουμε κορώνα-γράμματα τη ζωή και υγεία των πολιτών; Χωρίς οργάνωση και στόχους; Είναι δυνατόν να βάζουν τις κομματικές επιδιώξεις πάνω από το συλλογικό καλό;».

Εμείς τόνισε ο κ. Πέτσας, δεν κάνουμε επιλεκτικές ή χαριστικές ρυθμίσεις, ούτε εκμεταλλευόμαστε την παρούσα κρίση για να ελέγξουμε τους "αρμούς της εξουσίας", όπως είπε ο κ. Τσίπρας. Μόνο μας μέλημα είναι να συμβάλουμε σε ομαλή λειτουργία κάθε υγιούς επιχείρησης, θέλουμε η έξοδος από την κρίση να γίνει με τις λιγότερες δυνατές απώλειες για τους εργαζόμενους, την οικονομία και το κοινωνικό σύνολο. Ο δικός μας δρόμος είναι καθαρός και οδηγεί σε έξοδο από την πανδημία με ασφάλεια, ώστε να βγούμε όλοι μαζί από την καραντίνα, αισιόδοξοι δυνατοί και ενωμένοι, κατέληξε.

 

Μοιραστείτε το

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

ΘΡΑΚΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Διεύθυνση: Γ.ΝΙΚΟΛΑΟΥ 1-3 , 69100 ΚΟΜΟΤΗΝΗ
69100 ΚΟΜΟΤΗΝΗ

E-mail:info@thrakikiagora.gr
Τηλέφωνο: 25310 – 26.500
Fax:25310 – 26.500

media

Τελευταία άρθρα

komotini24

logo2