Εντός του 2024 η νέα “Γέφυρα Φιλίας” που θα ενώσει Ελλάδα και Τουρκία στους κήπους του Έβρου (φωτος)
Μέσα στο επόμενο έτος αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή της νέας γέφυρας Ελλάδας-Τουρκίας στην περιοχή των Κήπων του Έβρου, που θα συμβάλλει και στη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών.
Με τον Τούρκο Πρόεδρο, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, αναμένεται να συναντηθεί στις 7 Δεκεμβρίου στην Αθήνα o πρωθυπουργός της χώρας μας, Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να βελτιωθούν οι διμερείς σχέσεις.
Η προσπάθεια ενίσχυσης των δεσμών φιλίας μεταξύ των δύο χωρών αποτυπώνεται -μεταξύ άλλων- στην αμοιβαία πρόθεση για κατασκευή μιας νέας διασυνοριακής οδικής γέφυρας στον Έβρο, η κατασκευή της οποίας σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Υφυπουργού Εξωτερικών, Κώστα Φραγκογιάννη, αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2024.
Με δεδομένο, λοιπόν, ότι η νέα γέφυρα η -οποία έχει ονομαστεί «Φιλίας»– έχει πάρει την άγουσα της υλοποίησης, μόνο ως απίθανο δεν φαντάζει το ενδεχόμενο να γίνει αναφορά στο συγκεκριμένο έργο που θα βρίσκεται στη συνοριακή οδό Κήποι Έβρου-Ύψαλα, μόλις λίγα μέτρα δίπλα από την υπάρχουσα (γέφυρα των Κήπων).
Όπως είχε γράψει το carandmotor.gr, η οδική «Γέφυρα Φιλίας» αποτελέσε το κύριο θέμα συζήτησης στη συνεδρίαση της Μεικτής Επιτροπής Σχεδιασμού και Παρακολούθησης Έργου (ΜΕΣΠΕ), την Πέμπτη και Παρασκευή 1η και 2α Ιουνίου 2023, όταν και διευθετήθηκαν οι λεπτομέρειες για την οριστικοποίηση της τεχνικής λύσης που θα υιοθετηθεί, προλειαίνοντας το έδαφος για την ολοκλήρωση της μελέτης και την εκκίνηση των εργασιών κατασκευής.
Τη μελέτη εκπονούν οι εταιρείες Μαυράκης και Egis για λογαριασμό της «Εγνατία Οδός» ΑΕ που είναι η εποπτεύουσα αρχή του έργου.
Η νέα γέφυρα θα είναι καλωδιωτή “extradose”, τριών ανοιγμάτων, με το μήκος της να ανέρχεται σε 811 μέτρα, από τα οποία 344 μ. βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας. Θα έχει δύο 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πλευρικές διαμορφώσεις πεζοδρομίων για τον κάθε κλάδο..
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο, καθώς εξυπηρετεί λειτουργικά τη διασύνδεση Ελλάδας και Τουρκίας με τον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο IV (Βερολίνο-Σόφια-Θεσσαλονίκη), τη λειτουργική σύνδεση της Τουρκίας μέσω της Εγνατίας Οδού με τον Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου Χ και τις βαλκανικές χώρες, με άμεσα οικονομικά οφέλη για την Ελλάδα.
Παράλληλα, βελτιώνει τις συνθήκες οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής άνεσης, συμβάλλει στην εθνική πολιτική περιφερειακής ανάπτυξης και γενικότερα στην περαιτέρω ανάπτυξη των σχέσεων των δύο χωρών, Ελλάδας και Τουρκίας.
Η νέα γέφυρα βρίσκεται επί πολλά χρόνια στην κοινή ατζέντα των δύο χωρών και εισήλθε δυναμικά στο προσκήνιο στις 26 Ιανουαρίου του 2013 όταν υπεγράφη Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Εγνατίας Οδού Α.Ε. και της Τουρκικής Αρχής Αυτοκινητοδρόμων για την κατασκευή δεύτερης διασυνοριακής οδικής γέφυρας στην περιοχή της συνοριακής διόδου «Κήπων –Υψάλων».
Η Egis, η οποία έχει σχεδιάσει τo έργο, έχει δημοσιεύσει κάποιες εικόνες που δείχνουν πώς θα είναι η γέφυρα όταν αυτή ολοκληρωθεί.
Η νέα γέφυρα βρίσκεται επί πολλά χρόνια στην κοινή ατζέντα των δύο χωρών και εισήλθε δυναμικά στο προσκήνιο στις 26 Ιανουαρίου του 2013 όταν υπεγράφη Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Εγνατίας Οδού Α.Ε. και της Τουρκικής Αρχής Αυτοκινητοδρόμων για την κατασκευή δεύτερης διασυνοριακής οδικής γέφυρας στην περιοχή της συνοριακής διόδου «Κήπων –Υψάλων».
Η Egis, η οποία έχει σχεδιάσει τo έργο, έχει δημοσιεύσει κάποιες εικόνες που δείχνουν πώς θα είναι η γέφυρα όταν αυτή ολοκληρωθεί:
Πηγή: carandmotor.gr