Επίτιμος Διδάκτορας του Τμήματος Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του Δ.Π.Θ. αναγορεύτηκε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος Β΄

Επίτιμος Διδάκτορας του Τμήματος Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του Δ.Π.Θ. αναγορεύτηκε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος Β΄

Επίτιμος Διδάκτορας του Τμήματος Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης αναγορεύτηκε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος Β,΄ την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2024 στην Καβάλα.

Τις προσφωνήσεις από τον Πρύτανη Καθηγητή κ. Φώτιο Μάρη και από τον Κοσμήτορα της Σχολής Θετικών Επιστημών Καθηγητή κ. Κωνσταντίνο Ταρχανίδη, ακολούθησε η παρουσίαση του έργου του τιμωμένου από τον Καθηγητή του Τμήματος Φυσικής κ. Δημήτριο Μπαντέκα, ενώ στην συνέχεια ο Πρόεδρος του Τμήματος, Αν. Καθηγητής  κ. Νικόλαος Βορδός ανέγνωσε το Ψήφισμα, την Αναγόρευση και το Διδακτορικό Δίπλωμα και επέδωσε στον Μακαριώτατο τις μεβράνες. Η επίδοση των διασήμων και η αναγόρευση πραγματοποιήθηκε από τον Πρύτανη του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης  Καθηγητή κ. Φώτιο Μάρη.

Η ομιλία του Αρχιεπισκόπου «Ο κόσμος ως έκπληξη» προσέφερε μία αναλυτική θεολογική προσέγγιση της σχέσης ανθρώπου και φύσης, στο πλαίσιο της Ορθόδοξης Θεολογίας.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος τόνισε ότι η ύψιστη σημασία της ύλης για την Ορθόδοξη Εκκλησία προκύπτει από τη σάρκωση του Χριστού, δηλαδή τη θεία ενσάρκωση. Το γεγονός ότι «ο λόγος σάρξ εγένετο» κατέχει κεντρική θέση στην Αγία Γραφή, τη Θεολογία και τη λατρεία της Εκκλησίας, αποδεικνύοντας την αξία της ύλης στην Ορθοδοξία. Εξήγησε ότι η Ορθόδοξη Θεολογία αναγνωρίζει την ύλη ως δημιουργημένη από τον Θεό, και επομένως δεν την απορρίπτει ούτε την υπερτονίζει, αλλά την θεωρεί ως ένα μέσο που μπορεί να οδηγήσει τον άνθρωπο προς τον Θεό.

Ο Αρχιεπίσκοπος έκανε μία ιστορική αναδρομή στην ανθρώπινη προσέγγιση της ύλης και της φύσης, ξεκινώντας από την αρχαία ελληνική φιλοσοφία. Αναφέρθηκε στους Ίωνες φυσικούς φιλοσόφους του 6ου αιώνα π.Χ., οι οποίοι προσπαθούσαν να κατανοήσουν τον κόσμο και τη φύση. Σημείωσε επίσης ότι μεγάλοι φιλόσοφοι όπως ο Αριστοτέλης, ο Δημόκριτος και ο Πλάτωνας θεωρούσαν δεδομένη την ύπαρξη του κόσμου και εστίαζαν στην κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του. Ωστόσο, παρά την πρόοδο των επιστημών, ακόμη δεν έχουμε συμφωνήσει στην προέλευση του κόσμου ή τον τρόπο πλήρους λειτουργίας της φύσης.

Στο πλαίσιο της σχέσης μεταξύ θρησκείας και επιστήμης, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος αναφέρθηκε στον ρόλο των θρησκειών, σημειώνοντας ότι έχουν ευθύνη να προσφέρουν καθοδήγηση για τη φύση και την ανθρώπινη ύπαρξη. Εξήγησε ότι, σύμφωνα με την Αγία Γραφή, ο Θεός δεν μπορεί να αποδειχθεί με επιστημονικούς όρους, διότι αν μπορούσε, θα υπόκειτο σε ανθρώπινα μέτρα και δεν θα ήταν Θεός αλλά ένα είδωλο. Ο κόσμος, κατά την Ορθόδοξη θεολογία, δεν δημιουργήθηκε αυθόρμητα ή τυχαία, αλλά είναι δημιούργημα του Τριαδικού Θεού, που υπάρχει ως αγάπη και ελευθερία.

Ολοκληρώνοντας, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος αναφέρθηκε στο πώς η αντίληψη για τη δημιουργία του κόσμου έχει εξελιχθεί από τον Μεσαίωνα έως την περίοδο του Διαφωτισμού, επισημαίνοντας τη μετάβαση από τη θεοκρατία στην ανθρωποκρατία, την φιλοσοφία του Νίτσε και τελικά στον σύγχρονο «μετάνθρωπο» της τεχνολογίας.

Την τελετή αναγόρευσης του αρχιεπισκόπου παρακολούθησαν μεταξύ άλλων ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριάρχη Μητροπολίτης Μιλήτου Απόστολος, εκπρόσωποι του κλήρου, βουλευτές, δήμαρχοι, εκπρόσωποι των στρατιωτικών αρχών και τοπικών αρχών, μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και πλήθος κόσμου.

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό