Καβάλα: Έκθεση φωτογραφίας-Εικαστικός καθρέφτης των «Επαρχιών του Βορρά» (Έβρος, Καβάλα, Παγγαίο, Δράμα)
Ο δημιουργικός χώρος nekubi, σε συνεργασία με τον Φωτογραφικό Όμιλο Καβάλας, φιλοξενεί την ομαδική θεματική έκθεση φωτογραφίας της ομάδας-πλατφόρμας The Provinces με τίτλο «Επαρχίες στο Βορρά». Έβρος, Καβάλα, Παγγαίο και Δράμα: Η εικαστική-φωτογραφική τους προσέγγιση φιλοξενείται στην Καβάλα από το Σάββατο 3/2.
Πρόκειται για μια έκθεση η οποία προσεγγίζει εικαστικά την κοινωνική και πολιτιστική ζωή, καθώς και τη Φύση περιοχών της βόρειας Ελλάδας, όπως του Έβρου, της Καβάλας, του Παγγαίου και της Δράμας, με εικόνες που αποτυπώνουν τα επίπεδα που δε βλέπει το μάτι σε πρώτο χρόνο, εν είδει εικαστικού καθρέφτη, παγώνοντας στιγμές που ζούνε οι κάτοικοί τους καθημερινά, αλλά δεν τις «βλέπουν».
Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση μιλούν για τις φωτογραφίες τους
Νίκος Ζωάκης-Secrets of Delta
Στις φωτογραφίες μου μιλώ για τον Έβρο που ξεκινάει το ταξίδι του από τον ομφαλό της Θρακικής γης και καταλήγει στα νερά του Αιγαίου.Το ποτάμι ποτίζει την διψασμένη γη, δημιουργεί κήπους και θρέφει τους ανθρώπους, αλλά και αφανίζει στα φουσκωμένα και θολά νερά του άμοιρες και κυνηγημένες ψυχές. Εδώ στο Δέλτα, στο τέλος του ταξιδιού του ο Έβρος, απλώνεται μέσα σε μαιάνδρους από καλαμιές και μοιάζει να σιωπά. Όταν βρεθείς εδώ σε διακατέχει μια ψυχική αβεβαιότητα, μια θλιμμένη αίσθηση, μια αμφιθυμία που οσφρίζεται παντού την φθορά, σαν την μυσταγωγία της ζωής και του θανάτου. Εδώ ο ποταμός -σαν τον Ερμή- κουβαλά και αφήνει μπροστά στον ταξιδιώτη, «σημάδια» που καλείται να διαβάσει.
Θεοδόσης Γιαννακίδης-Πλάι στο υγρό σύνορο
H Θράκη, αποτελεί για εμένα σταθερό σημείο αναφοράς της προσωπικής μου αναζήτησης, μια γόνιμη πρόκληση για ένα αναπάντεχο ταξίδι. Εικόνες από τη Νέα Βύσσα. Εκεί, δίπλα στο υγρό σύνορο, στον Έβρο. Από τα υψώματα των λόφων της όπου μπορείς να αγναντεύεις τα νερά του ποταμού Έβρου, Άρδα και του Τούντζα, την Ανδριανούπολη, και να ανακαλείς πλήθος από ιστορίες και μύθους που συντηρούν ο τόπος και ο χώρος. Χώροι που φέρνουν στο φώς τα σημάδια από προσωπικές και οικογενειακές στιγμές, από πράγματα που μιλούν για λεπτομέρειες της καθημερινής ζωής. Τεκμήρια μιας ανάγκης για επιβίωση και συνέχεια. Ένας περίπατος στις παιδικές μου αναμνήσεις. Πλούσια και ταπεινά μνημεία των πράξεων μιας ζωής. Πρόσωπα ανθρώπων, σμιλεμένα από το χρόνο, βλέμματα που προκαλούν θαυμασμό, που στηρίζουν μέσα από τη δύναμη της ψυχής τους τον τόπο τους, τον Έβρο.
Ηλίας Κουμουλίδης-Voreia
Γεωγραφικά το Voreia αναφέρεται σε ένα μικρό κομμάτι της Βόρειας Ελλάδας, κυρίως στους Νομούς Καβάλας και Δράμας. Μια περιοχή των Βαλκανίων με όλα τα θετικά και αρνητικά που της προσδίδει αυτή η θέση. Το τοπίο και οι άνθρωποι: δυο συστατικά αυτού του τόπου, αλλά και ο τρόπος που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους είναι αυτά που αναζητώ μέσα από μια αποκαλυπτική διαδικασία που τελικά με οδηγεί στην κατανόηση του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο ζω και εργάζομαι. Ο δικός μου Βορράς, που είναι Νότος για άλλους, αλλάζει μέσα από μια διαδικασία που μερικές φορές είναι αργή και ομαλή, ενώ άλλες φορές είναι βίαιη και απότομη. Οι κατασκευές στην ύπαιθρο αλλά και στα όρια των πόλεων και των χωριών μού δίνουν πληροφορίες και για τους ανθρώπους που τις δημιούργησαν. Είναι ένα κομμάτι από το χθες και το σήμερα αυτού του τόπου και σε ένα βαθμό αφήνουν υπόνοιες για το πώς θα είναι το αύριο. Τη φωτογραφική αυτή εργασία την ξεκίνησα το 2017.
Σώτη Τυρολόγου-Παγγαίο
Η φωτογραφική αυτή σειρά εστιάζεται στο τοπίο της περιοχής του Παγγαίου όρους ως μια πολύπλοκη σχέση ιστορίας, μυθολογίας και οικολογίας. Εξετάζει τις επιπτώσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας στο τοπίο, εξερευνώντας τα σημάδια που έχει αφήσει χαραγμένα στο σκληρό γρανίτη και στον ασβεστόλιθο, τις άδειες μεταλλευτικές στοές, τις βραχογραφίες, τα ανεξίτηλα ίχνη που αποκαλύπτουν τη ζωή και το πνεύμα των ανθρώπων που ζήσαν εκεί από την εποχή του Χαλκού και Σιδήρου μέχρι σήμερα. Οι θρύλοι και οι μύθοι του Παγγαίου, «του όρους με τους όγκους χρυσού, του οποίου η γη κρύβει άργυρο» όπως αναφέρεται από τον Ευριπίδη, ακολουθούν ακόμα τη φήμη του, καθώς βλέπει κανείς συχνά σύγχρονες εκσκαφές που μαρτυρούν χρυσοθηρικές ενέργειες. Η ιστορική αυτή κληρονομιά του Παγγαίου, διαμορφώνει την αντίληψη των ανθρώπων που ζουν στους πρόποδές του όσοv αφορά στην ταυτότητα του τόπου τους και δημιουργεί μια ιδιαίτερη σχέση με τον τόπο αυτό. Τις φωτογραφίες αυτές τις δημιούργησα μέσα σε μια περίοδο 1 έτους (2019), ακολουθώντας μια ομάδα περιπατητών, αφοσιωμένων στη μελέτη της ιστορίας του Παγγαίου. Η σειρά είναι σε εξέλιξη.
Κυριάκος Μιχαϊλίδης-TerraDrama
Δράμα. Μια επαρχιακή πόλη μακριά από τους κεντρικούς οδικούς άξονες της χώρας και τα μεγάλα αστικά κέντρα. Στον τόπο αυτό δεν φτάνουν τουρίστες, παρά μόνο επισκέπτες της μίας ώρας. Από αυτή την πόλη, τη γενέθλια πόλη, δεν έφυγα ποτέ. Φωτογραφίζω καθημερινά κυρίως στις παρυφές της, εκεί δηλαδή που μεγάλωσα και συνεχίζω να ζω και να κινούμαι. Μελετώ τις αλλαγές της στο πέρασμα του χρόνου. Τη συνύπαρξη του παλιού με το καινούργιο, τις μεταβολές στη χρήση χώρων, την παρέμβαση του ανθρώπου στο τοπίο της. Μέσα από αυτή την σχεδόν καθημερινή διαδικασία φωτογράφισης επιχειρώ να κατανοήσω κάποιες φορές πως η συνθήκη αυτή της αλλαγής επηρεάζει και εμένα μεταβάλλοντας τη σχέση μου με τον τόπο αυτό.
Πηγή: kavalapost.gr