Κινητικότητα μαθητών για την κλιματική αλλαγή στο ΓΕΛ Ιάσμου
Κάνοντας έναν απολογισμό του έργου Erasmus +Τechnology as a solution for Climate Change που υλοποιεί το ΓΕΛ Ιάσμου και κλείνει τον ερχόμενο Ιούνιο θέλουμε να μοιραστούμε στιγμές από την τελευταία κινητικότητα στην Ελλάδα. Το σχολείο μας φιλοξένησε φέτος μαθητές μαζί με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς τους από την Ιταλία, την Λιθουανία, την Πορτογαλία και την Τουρκία.
Πλούσιο σε εμπειρίες και γνώσεις ήταν το πρόγραμμα, καθώς περιελάμβανε επίσκεψη στο ερευνητικό κέντρο ‘Aθηνά’ στην Ξάνθη, όπου είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια διάλεξη από τους ερευνητές του κέντρου και να συμμετέχουμε σε διαδραστική δραστηριότητα.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε ενημέρωση στην Πολυτεχνική Σχολή της Ξάνθης από τον Καθηγητή του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δ.Π.Θ. κ. Κουρτίδη Κωνσταντίνο. Ο κ. Κουρτίδης μας ξενάγησε στις εγκαταστάσεις του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων και μας ενημέρωσε για την κλιματική αλλαγή.
Ακολούθησε καθαρισμός της παραλίας του Φαναρίου. Οι µαθητές από τις πέντε χώρες µετέβησαν στο Φανάρι και εξοπλισμένοι με πλαστικά γάντια και µεγάλες σακούλες σκουπιδιών μάζεψαν αποτσίγαρα και άλλα σκουπίδια, συνειδητοποιώντας την έκταση του προβλήματος της ρύπανσης των θαλασσών και των παράκτιων περιοχών.
Στο πλαίσιο του προγράμματος επίσης επισκεφθήκαμε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μαρώνειας και με τη συνοδεία της υπεύθυνης του κέντρου, κ. Κυνδελέρου Δάφνης ανεβήκαμε στο Αιολικό πάρκο Ροδόπης όπου οι μαθητές ενημερώθηκαν για τον ρόλο των εναλλακτικών μορφών ενέργειας και έλαβαν απαντήσεις στις απορίες τους σχετικά με το κόστος και σχετικά με τις συνέπειες της εγκατάστασης ανεμογεννητριών στη χλωρίδα και την πανίδα του τόπου. Στην επιστροφή κάναμε στάση στο φράγμα της Γρατινής για να ακούσουμε από τον υπεύθυνο για τον ρόλο του φράγματος στην ύδρευση της βιοµηχανικής ζώνης της Κοµοτηνής και της πόλης.
Στο σχολείο οι δραστηριότητες είχαν ποικιλία και χαρακτήρα βιωματικό. Οι μαθητές δημιούργησαν βίντεο και συμμετείχαν σε εργαστήρια Φυσικών Επιστημών με την καθοδήγηση της υπεύθυνης του ΕΚΦΕ Ροδόπης κ. Σοφίας Κυριαζοπούλου.
Καθώς οι δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν εκτός από στόχους γνωστικούς κάλυπταν και στόχους κοινωνικοσυναισθηματικούς, διαπολιτισμικούς, μέρος του προγράμματος περιλάμβανε πολιτιστικές επισκέψεις. Ξεχώρισε η επίσκεψη στον οικισμό των Αγίων Θεοδώρων την Καθαρά Δευτέρα όπου οι Ευρωπαίοι εταίροι είχαν την ευκαιρία να βιώσουν αυθεντικά τι σημαίνει ελληνική παράδοση και ελληνική φιλοξενία. Απόλαυσαν τα παραδοσιακά εδέσματα που προετοιμάστηκαν για τη γιορτινή μέρα με πρωτοβουλία του Ιερέα του ναού της Αγίας Τριάδος και του Πολιτιστικού Συλλόγου Αγίων Θεοδώρων και ψυχαγωγήθηκαν στους ήχους ελληνικής παραδοσιακής μουσικής.
Ξεχώρισε επίσης η επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Κομοτηνής όπου η μουσειολόγος κ. Κέλυ Γκόγκου ανέπτυξε βιωματικά παιχνίδια για τους μαθητές και δραστηριότητες «Παγωμένης εικόνας» (Freeze frames),
Εποικοδομητική και πλούσια ήταν η εμπειρία των μαθητών. Τόσο τους άρεσε ο τόπος μας, που τον επόμενο μήνα έχοντας διαπίστευση Erasmus+ προτίμησαν πάλι τον δικό μας τόπο για να υλοποιήσουν την κινητικότητά τους.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους γονείς των μαθητών του σχολείου για την άψογη συνεργασία καθώς και τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ροδόπης κ. Νίκο Τσαλικίδη για την αμέριστη συμπαράστασή του.
Η παιδαγωγική ομάδα του έργου Erasmus +Τechnology as a solution for Climate Change του ΓΕΛ Ιάσμου.