Ωριμάζουν ψηφιακά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις σύμφωνα με έρευνα της COSMOTE και του ELTRUN

Ωριμάζουν ψηφιακά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις σύμφωνα με έρευνα της COSMOTE και του ELTRUN

Η ψηφιακή ετοιμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα  – 2022

 Ωριμάζουν ψηφιακά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις σύμφωνα με έρευνα της COSMOTEκαι του ELTRUN

 

-Αύξηση 10% στον Μ.Ο. του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότηταςσε σχέση με το 2020

Όσο πιο μεγάλη η ψηφιακή ωριμότητα, τόσο μεγαλύτερα και τα επιχειρηματικά οφέλη για τις επιχειρήσεις, με αύξηση πωλήσεων και μείωση κόστους

– Η έλλειψη ενημέρωσης και εκπαίδευσης, πόρων και δεξιοτήτων είναι τα βασικά εμπόδια στη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών από τις ΜμΕ

-Συμμετοχή της COSMOTEστο νέο πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία για ΜμΕ»του Ελλάδα 2.0 του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης

– Νέος κύκλος #GrowYourBusiness σε συνεργασία με το ΕLTRUN

 

Αυξητικές τάσεις στην ψηφιακή ωριμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων το 2022 καταγράφει η έρευνα «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα»,που εκπόνησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της COSMOTE.Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, καταγράφεταιαύξηση 10% στο μέσο όρο του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότηταςσε σχέση με το 2020 και1 στις 5 μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ)βρίσκεται, ήδη, σε προχωρημένα στάδια ψηφιακής ετοιμότητας,ενώ1 στις 2 ΜμΕβρίσκεται ακόμη σε αρχικά στάδιαέλλειψη ενημέρωσης και εκπαίδευσης,πόρων και δεξιοτήτων φαίνεται να είναιτα βασικά εμπόδια στην αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιώνγια τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

 Η έρευναπραγματοποιήθηκε[1]πανελλαδικάτονΜάρτιο καιτον Απρίλιο του 2022σε συνέχεια προηγούμενης αντίστοιχης έρευνας του 2020. Στην έρευνα αποτυπώνεται καιο Δείκτης Ψηφιακής Ετοιμότητας των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων,που καταγράφει την ψηφιακή ωριμότητα τους, με βάση την υιοθέτηση και χρήση 10 σημαντικών ψηφιακών εργαλείων και υποδομών.

 Κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης για την παρουσίαση της έρευνας, ανακοινώθηκαν επίσης: η συμμετοχή της COSMOTEστο νέο πρόγραμμα στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων «Ψηφιακά Εργαλεία MμE» του Ελλάδα 2.0 του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης,και ο νέος κύκλος του#GrowYourBusiness. Η νέα δράση #GrowYourBusiness θα ξεκινήσει το φθινόπωρο σε συνεργασία με το ELTRUN και θα προσφέρει δωρεάν και πιστοποιημένηonline εκπαίδευση στις ΜμΕαπό το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Οικονομικού Πανεπιστημίου. Οι θεματικές του προγράμματος θα εστιάζουν στην ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των εργαζομένων μιας επιχείρησης, στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το DigitalMarketing, τα SocialMedia, το InternetofThings, κ.ά.

 «Στην COSMOTEστεκόμαστε δίπλα στιςμικρομεσαίες επιχειρήσεις, ενισχύοντας την ψηφιακή τους ανάπτυξη,παράλληλα, με την ψηφιακή πρόοδο της χώρας. Η έρευνα που πραγματοποιoύμε με το ELTRUN, κάθε δύο χρόνια, προσφέρει μια σημαντική χαρτογράφηση της ψηφιακής ωριμότητας των ΜμΕ, οι οποίες αποτελούν το 99% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα.Στη φετινή έρευνα βλέπουμε ότι,ενώ οι ΜμΕ σημειώνουν πρόοδο στην αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών, εξακολουθούν να υπάρχουν ανασταλτικοί παράγοντες, όπως η έλλειψη ενημέρωσης, ψηφιακών δεξιοτήτων, εκπαίδευσης και η εξεύρεση πόρων. Για αυτούς τους λόγους εντείνουμε τη δράση μας για την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού τους, συνεχίζοντας με τον επόμενο κύκλο της εκπαιδευτικής δράσης #GrowYourBusiness, με νέα αναβαθμισμένη μορφή, αλλά και συμμετέχονταςστο νέο πρόγραμμα στήριξης «Ψηφιακά Εργαλεία για τις ΜμΕ». Με ισότιμη πρόσβαση στην ψηφιακή γνώση και με την τεχνολογία μπορούμε να φτιάξουμε έναν κόσμο καλύτερο για όλους.» δήλωσεο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής Εnterprise&BusinessMarketing&CRM του Ομίλου ΟΤΕ.

 Ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών,κ. Γιώργος Δουκίδης, δήλωσε σχετικά: «Παρά το μικρό τους μέγεθος, η έρευνα καταγράφει ότι 2 στις 3 ΜμΕαξιοποιώντας τις ψηφιακές τεχνολογίες, μπόρεσαν να ξεπεράσουν τα προβλήματα λόγω COVID-19, ενώ 6 στις 10ΜμΕ αποκόμισαν ποσοτικά οφέλη, όπως μείωση κόστους και αύξηση πωλήσεων. Παρά την πρόοδο που σημειώθηκε, η πλειοψηφία των ελληνικών ΜμΕ βρίσκεται ακόμη στα αρχικά στάδια ψηφιακής ωριμότητας. Χρειάζεται επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού των ΜμΕ με περαιτέρω αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Για την προώθηση της ψηφιακής ετοιμότητας και της ανταγωνιστικότητας των ΜμΕ χρειάζονται συστηματικές και συντονισμένες δράσεις από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.»  

Βασικά συμπεράσματα της έρευνας:

Αύξηση παρατηρείται στηχρήσητων ψηφιακών εργαλείων και υποδομώναπό τις ΜμΕ το 2022 με την έρευνα να καταγράφει αυξημένα ποσοστά χρήσης τεχνολογιών για ψηφιακή παρουσία,ηλεκτρονικό εμπόριο, τηλεδιασκέψεις και ψηφιακές καμπάνιες. 8 στις 10 ΜμΕφαίνεται να διαθέτουν παρουσία στο διαδίκτυο (Website), ενώ σημειώνεται και αύξηση σε 77% από 65%των εταιρειών που διαθέτουν Websites, τα οποία υλοποιήθηκαν από επαγγελματίες. Αύξηση 40%καταγράφηκε επίσης στις ΜμΕ, που διαθέτουν eshop, ενώ φαίνεται ότι6 στις 10ΜμΕ χρησιμοποιούν σταθερά ERP ήCRM συστήματα.

 Το 2022 παρατηρείται αύξηση 10% στον Μ.Ο. του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας των ΜμΕσε σχέση με το 2020. Ο Μ.Ο. των εταιρειών με βάση τον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας είναι σήμερα στο 4,49/10, ενώ το 2020 κυμαινόταν στο 4,06/10. Οι εταιρείες κατατάσσονται στον δείκτη, σύμφωνα με τη χρήση των 10 ψηφιακών τεχνολογιών που αξιοποιούν, σε πέντε εξελικτικά στάδια: 1-2 στοιχειώδες στάδιο (Elementary), 3-4 βασικό (Basic), 5-6 μεσαίο (Medium), 7-9 προχωρημένο (Advanced), 10 ιδεατό (Ideal).Σύμφωνα με την έρευνα καταγράφεται και αύξηση των εταιρειών που συγκαταλέγονται στο προχωρημένο στάδιο (Advanced). Πιο συγκεκριμένα 1 στις 5 ΜμΕ βρίσκεται, ήδη, σε προχωρημένα στάδια ψηφιακής ετοιμότητας, ενώ 1 στις 2 ΜμΕβρίσκεται ακόμη σε αρχικά στάδια (Elementary, Basic).

Λόγω του COVID-19, 1 στις 2ΜμΕ χρησιμοποίησε περισσότερα εργαλεία για τηλεργασία και τηλεδιάσκεψη και πραγματοποίησε περισσότερες digital προωθητικές ενέργειες. Επίσης 2 στις 3ΜμΕαξιοποιούντις ψηφιακές τεχνολογίες,για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα από την πανδημία. Κατά τη διάρκεια των 2 τελευταίων χρόνων,7 στις 10ΜμΕπαρατήρησαν αύξηση της κίνησης στο ηλεκτρονικό κατάστημακαι 1 στις 2ΜμΕ με τηλεφωνικό κέντρο,κατέγραψε αύξηση στις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Τα κύρια ευρήματα της έρευνας, καθώς και οι πρωτοβουλίες της COSMOTE για τη στήριξη των ΜμΕμπορείτε να τα δείτε στο: growyourbusiness.gr

Η COSMOTE αξιοποιεί τα αποτελέσματα της έρευνας, έτσι ώστε να αναλαμβάνει τις κατάλληλες πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την ενσωμάτωσή τουςστον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο. Η μείωση του ψηφιακού χάσματος και η ισότιμη πρόσβαση όλων στην ψηφιακή εποχή αποτελεί μία από τις προτεραιότητες βιώσιμης ανάπτυξης της COSMOTE, ταυτόχρονα με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού και κοινωνικού της αποτυπώματος.

[1] Η έρευνα διεξήχθη με τη μέθοδο τηλεφωνικών συνεντεύξεων σε δείγμα 500ελληνικών επιχειρήσεων με 1-50 εργαζομένους.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό