Πανέτοιμη η ΑΜΘ να υποδεχτεί εργοστάσιο παραγωγής αυτοκίνητων…

Πανέτοιμη η ΑΜΘ να υποδεχτεί εργοστάσιο παραγωγής αυτοκίνητων…

Πίεση από φορείς να έρθει μια τέτοια επένδυση στην περιοχή που θα έχει τεράστιο όφελος…

Η Next.e.Go είναι μία γερμανική εταιρεία που κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που προορίζονται κυρίως για αστικές μετακινήσεις. Μπορεί ακόμα να μην έχουμε δει στην Ελλάδα να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητά της αλλά είναι ήδη γνωστή στο ευρύ κοινό, καθώς από το 2020 έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να κατασκευάσει δικό της εργοστάσιο παραγωγής στη χώρα μας.

Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, η επένδυση που θα γίνει θα ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Αυτό σημαίνει πως στο εργοστάσιο της θα απασχολούνται σχεδόν 1.000 εργαζόμενοι ενώ έμμεσα θα ξεπερνούν τους 5.000. Η ετήσια παραγωγή οχημάτων υπολογίζεται μεταξύ 30.000 – 45.000 μονάδων, νούμερο ιδιαίτερα υψηλό για παραγωγή οχημάτων στην Ελλάδα που αυτήν την στιγμή παράγει ελάχιστα για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Επίσης το εργοστάσιο θα προκαλέσει και ένα επιπλέον εξαιρετικά θετικό οικονομικό αντίκτυπο, καθώς αναμένεται να προσφέρει δυναμικά στην αύξηση της απασχόλησης με την ταυτόχρονη αξιοποίηση εξειδικευμένου, υψηλών δεξιοτήτων ανθρώπινου δυναμικού, την ανάδειξη πρωτοποριακής τεχνολογίας στην κατασκευή οχημάτων και τη μεγέθυνση του οικοσυστήματος των υποστηρικτικών επιχειρήσεων (clustering effect).

Προβλέπεται η ανάπτυξη ισχυρού τοπικού δικτύου προμηθευτών για τις παραγωγικές ανάγκες της εργοστασιακής μονάδας. Συγκεκριμένα στα πεδία των μεταλλικών εξαρτημάτων, του αλουμινίου, των υφασμάτων και του εσωτερικού μέρους των οχημάτων, των κρυστάλλων, κ.α.

Η υλοποίηση του έργου αναμένεται να προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον και άλλων διεθνούς φήμης βιομηχανιών ηλεκτρικών οχημάτων, μετατρέποντας σταδιακά την Ελλάδα σε χώρα αναφοράς στην ηλεκτροκίνηση και σε διεθνές brand name. Έρχεται δε, ως συνέχεια της πρόσφατης ανακοίνωσης εισόδου της γερμανικής Volkswagen στην Ελλάδα (Αστυπάλαια) στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης.

Τα παραπάνω λίγο πολύ τα γνωρίζουμε, ή… κάτι έχουμε διαβάσει στο «newsAuto» !. Στην πραγματικότητα δεν έχουμε δει ακόμα πράξεις γεγονός που οφείλεται σε δύο σημαντικούς παράγοντες. Την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία καθώς πολλοί προμηθευτές της γερμανικής εταιρείας έχουν έδρα στη χώρα που βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση μετά την εισβολή της Ρωσίας.

Δύο υποψήφιες πόλεις

Αυτοί είναι και οι δύο κύριοι λόγοι που το συγκεκριμένο project έχει ήδη πάει πίσω, όμως οι εργασίες και οι έρευνες συνεχίζονται κανονικά. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, αυτήν τη στιγμή υπάρχουν δύο υποψήφιες περιοχές που θα κατασκευαστεί το εργοστάσιο.

Πρόκειται για δύο πόλεις που βρίσκονται στη Βόρεια Ελλάδα και μέσα στο καλοκαίρι θα έχει ξεκαθαριστεί ποια θα φιλοξενήσει το εργοστάσιο αυτοκινήτων της Next.e.Go. Η μία πόλη διαθέτει λιμάνι και εξυπηρετεί σημαντικές ανάγκες, ενώ η δεύτερη μπορεί να μην διαθέτει υποδομές (π.χ. λιμάνι, σαεροδρόμιο κ.λπ.) αλλά βρίσκεται σε τέτοιο σημείο που δίνει κίνητρα για επενδύσεις.

Η τελική απόφαση θα παρθεί εντός του καλοκαιριού καθώς πρόθεση των Γερμανών είναι να ξεκινήσουν το χτίσιμο του εργοστασίου το φθινόπωρο.

 

Ποια είναι η Next.e.GO

Η Next.e.GO Mobile SE ιδρύθηκε το 2015 από τον καθηγητή Dr. Günther Schuh. Οι περίπου 450 εργαζόμενοι της εταιρείας απασχολούνται σήμερα σε πολύ ευέλικτες ομάδες στην παραγωγή οικονομικά αποδοτικών και ιδιαίτερα ανθεκτικών ηλεκτρικών οχημάτων, κατάλληλων για μικρές αποστάσεις.

Η εταιρεία αξιοποιεί το μοναδικό δίκτυο ερευνητικών εγκαταστάσεων και περισσότερες από 400 εταιρείες τεχνολογίας που βρίσκονται στο RWTH Aachen Campus του ομώνυμου Πανεπιστημίου στη Γερμανία.

Από το 2018, η Next.e.GO Mobile SE αναπτύσσει και παράγει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο e.GO Life στη βιομηχανική περιοχή Aachen Rothe Erde.

Η εταιρεία είναι η μόνη ανεξάρτητη παραγωγός αυθεντικού γερμανικού εξοπλισμού (Original Equipment Manufacturer) τετρακίνητων ηλεκτρικών οχημάτων.

Το βασικό μοντέλο e.GO Life αποτελεί ένα δίθυρο τετραθέσιο μοντέλο με μπαταρία 21,5 KW, ηλεκτρικό κινητήρα 57 kW (77 hp) από τη Bosch και συνολικό βάρος 1,2 τόνων. Η αυτονομία του μέσα στην πόλη ανέρχεται σε 203 χιλιόμετρα, ενώ στο εθνικό οδικό δίκτυο η αυτονομία του μειώνεται στα 139 χιλιόμετρα.

H κατασκευή του μοντέλου γίνεται πάνω σε ένα αλουμινένιο πλαίσιο, ενώ το αμάξωμά του αποτελείται από ειδικό πλαστικό-πολυμερές υλικό. Η e.Go τονίζει ότι πολλά από τα τμήματά του μπορούν να ανακυκλωθούν στο τέλος της «ζωής» του αυτοκινήτου.

Η Next e.GO Mobile έχει σήμερα ένα εργοστάσιο παραγωγής στο Άαχεν της Γερμανίας, ενώ πρόσφατα ξεκίνησε η κατασκευή ενός δεύτερου εργοστασίου στο Λόβιτζ της Βουλγαρίας.

 

Απορρίφθηκαν Βόλος και Πάτρα

Αρχικά υπήρξαν άλλες δύο υποψήφιες πόλεις για την κατασκευή του εργοστασίου, ο Βόλος και η Πάτρα. Η πρώτη περίπτωση απορρίφθηκε γιατί δεν εξυπηρετούσε τις ανάγκες η θαλάσσια υποδομή ενώ στην δεύτερη, η πόλη της Πάτρας έδειξε πως το τελικό budget θα ανέβαινε αρκετά ψηλά.

Να σημειώσουμε πως σύμφωνα με τις αρχικές προβλέψεις η τιμή του e.Go Life, όπως θα ονομάζεται ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα τη μάρκας, θα κυμαίνεται στην Ελλάδα κοντά στα 20.000 ευρώ (με την επιδότηση).

Το σίγουρο είναι πως το project της Next.e.Go συνεχίζει κανονικά αλλά καθυστερεί λόγω των συνθηκών που επικρατούν σε παγκόσμιο επίπεδο.

Υπομονή και τους επόμενους μήνες θα μάθουμε περισσότερες πληροφορίες και λεπτομέρειες για τη μεγάλη όπως και εξίσου σημαντική επένδυση για την Ελλάδα.

 

ΥΓ. : Καλό πάντως θα ήταν όλοι οι φορείς της περιοχής μας να πιέσουν πρόσωπα και πράγματα για να έρθει μια τέτοια επένδυση προς της ΑΜΘ που θα συμπαρασύρει μαζί και δεκάδες κόμη επενδύσεις με όποιο όφελος για την περιοχή και τους κατοίκους της που βλέπουν την ανεργία να ξεπερνάει το 17% με επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ….

Πηγή: newsauto.gr

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό