Παρέμβαση Φοιτητή Νομικής ΔΠΘ: Όχι στη διακοπή της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας στα Πανεπιστήμια

Παρέμβαση Φοιτητή Νομικής ΔΠΘ: Όχι στη διακοπή της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας στα Πανεπιστήμια

Παρέμβαση Φοιτητή Νομικής ΔΠΘ: Όχι στη διακοπή της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας στα Πανεπιστήμια

Ο φοιτητής στην Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Θράκης Δημήτρης Κατενίζογλου και μέλος της ομάδας / πρωτοβουλίας που έχει δημιουργηθεί (το διάστημα που ήταν κλειστά τα πανεπιστήμια) στο Facebook με ονομασία “Επαναλειτουργία Πανεπιστημίων της χώρας” εκφράζει το αίτημα συνέχισης της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας στα Πανεπιστήμια και διατυπώνει μέσω του «Φοιτητικά Νέα» το συλλογισμό του επί του ζητήματος αυτού εξ αφορμής της τοποθέτησης του κ. Καθηγητή Δημοσθένη Σαρηγιάννη.

Ως προπτυχιακός φοιτητής της Νομικής Σχολής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου της Θράκης και ως νέος σκεπτόμενος ακαδημαϊκός πολίτης που αφουγκράζεται τις ανησυχίες, τις υγειονομικές εξελίξεις και τις επίσημες τοποθετήσεις αδιαμφισβήτητου κύρους που ερείδονται σε επιστημονικό υπόβαθρο, θα ήθελα συντόμως, απλώς, λιτώς και απερίττως να παραθέσω μέσω του «Φοιτητικά Νέα» τον ως εξής λελογισμένο – θαρρώ- προβληματισμό αναφερόμενος προπάντων με σεβασμό, ευθύτητα και απόλυτη ειλικρίνεια στον αξιότιμο κ. Καθηγητή Περιβαλλοντικής Μηχανικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Δημοσθένη Σαρηγιάννη:

Αξιότιμε κύριε Καθηγητά,

Προβήκατε σε αναφορά περί της νοσηρότητας της υγειονομικής κατάστασης στη χώρα μας και εμμέσως πλην σαφώς τάσσεσθε υπέρ της επαναφοράς της εξ αποστάσεως εκπαιδευτικής διαδικασίας στα ΑΕΙ, τονίζοντας μάλιστα μεταξύ άλλων πως θα ήταν εγκληματικό λάθος να γίνουν δια ζώσης οι εξετάσεις του χειμερινού εξαμήνου στα ελληνικά Πανεπιστήμια.

Ως υπέρμαχος της πολυφωνίας και της έμπρακτης τήρησης της συνταγματικώς επιτασσόμενης αρχής του πλουραλισμού που διέπει το δημοκρατικό πολίτευμα, θα μου επιτρέψετε να παρουσιάσω εν συντομία τις υποστηριζόμενες θέσεις μου.

Εκ προοιμίου, τουναντίον, ξεκαθαρίζω πως εγκληματικό σφάλμα λογίζεται δυνάμει της ιδίας συνειδήσεως η προωθούμενη ως επιστημονικώς συμφέρουσας τακτική της άμεσης εφαρμογής της αναστολής της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας στα Πανεπιστήμια προς το σκοπό προάσπισης της δημόσιας υγείας, την στιγμή που βάσει επίσημων εισηγήσεων καθ ‘ύλην αρμοδίων φορέων και εκδοθέντων επιστημονικών δεδομένων, ούτε καν το 0,3% των συνολικών κρουσμάτων στη Χώρα το τελευταίο 3μηνο- 6μηνο σε ακαδημαϊκό επίπεδο-, όχι διασωληνώσεων ή θανάτων, αλλά μόνο κρουσμάτων, σχετίζεται όχι μόνο με τα Πανεπιστήμια όσον αφορά τη διεξαγωγή των μαθημάτων ή εξεταστικής που είναι εν προκειμένω το ζητούμενο, αλλά με την ακαδημαϊκή κοινότητα εν γένει.

Συνεπώς ερωτώ:

– Πόθεν πώς να ληφθεί τέτοιου είδους απόφαση;

– Σε ποια προσκομιζόμενα επιστημονικά δεδομένα ερείδεται μια τέτοιου είδους κίνηση αναστολής, όταν μάλιστα βάσει όσων οι ίδιοι εν συνόλω οι εμπειρογνώμονες επιστημονικώς έχετε εισφέρει ως αδιάσειστα στοιχεία στο δημόσιο διάλογο, τα ποσοστά εμβολιασμού στις εν λόγω δομές της Δημόσιας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης υπερφαλαγγίζουν κατά πολύ τον αντίστοιχο εθνικό μέσο όρο, ενώ μάλιστα σε αρκετές Σχολές και Πανεπιστημιακά Τμήματα προσεγγίζουν ποσοστά που θα είχαν – όπως χαρακτηριστικά έχετε ως ειδικοί πει- μόνο αν υπήρχε υποχρεωτικότητα, ενώ αυτή στην συντριπτική πλειοψηφία των Σχολών ΑΕΙ δεν υφίσταται;

Καταλήγω στο εξής συμπέρασμα  έχοντας αφενός το γνώθι σε αυτόν και αφετέρου το θάρρος της γνώμης μου να υποστηρίξω πως δεδομένων των ως άνω εκτιθεμένων, το μήνυμα θα πρέπει να είναι ένα, απλό, σαφές και αδιαπραγμάτευτο: Τα Πανεπιστήμια αποδεδειγμένα δεν επιβαρύνουν την επιδημιολογική κατάσταση της Χώρας, οπότε κάθε άλλο παρά θέμα αναστολής της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας πρέπει να τίθεται. Αγωνιζόμαστε για Πανεπιστήμια ανοιχτά και για σπουδές αξιοπρεπείς και προπάντων με ασφάλεια.

*Ο Δημήτρης Κατενίζογλου είναι προπτυχιακός φοιτητής της Νομικής Σχολής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό