Πέντε υποψηφιότητες για όσκαρ για “Τα Παιδιά του Χειμώνα” του Έλληνα σκηνοθέτη Αλεξάντερ Πέιν (trailer)

Πέντε υποψηφιότητες για όσκαρ για “Τα Παιδιά του Χειμώνα” του Έλληνα σκηνοθέτη Αλεξάντερ Πέιν (trailer)

Η νέα ταινία του Αλεξάντερ Πέιν, που απέσπασε τις Χρυσές Σφαίρες Α’ Ανδρικού και Β’ Γυναικείου Ρόλου και είναι υποψηφία για πέντε Όσκαρ (μεταξύ των οποίων και αυτό της Καλύτερης Ταινίας).

Σε ένα αμερικάνικο κολλέγιο υψηλού κύρους της δεκαετίας του ’70, ένας αυστηρός καθηγητής, που αρνείται να ανεβάσει τον βαθμό ενός μαθητή, του οποίου ο πατέρας είναι από τους μεγάλους χορηγούς ιδρύματος, τιμωρείται από τον διευθυντή και έτσι υποχρεώνεται να παραμείνει στην πανεπιστημιούπολη κατά τη διάρκεια των Χριστουγεννιάτικων διακοπών του, για να προσέχει λίγους σπουδαστές του, οι οποίοι δεν έχουν πουθενά αλλού να πάνε. Ένας από αυτούς είναι ο Άνγκους Τάλι, του οποίου η μητέρα προτίμησε να φύγει για μήνα του μέλιτος, παρά να περάσει στις διακοπές μαζί του. Στην παρέα τους θα προστεθεί και η Αφρικανοαμερικανή αρχιμαγείρισσα του κολεγίου, η οποία έχασε μόλις τον γιο της στον πόλεμο του Βιετνάμ. Οι τρεις τους, χωρίς να το περιμένουν, αναπτύσσουν μία ιδιαίτερη φιλία που θα τους βοηθήσει να επουλώσουν τα τραύματά τους.

Ο ήδη βραβευμένος με Όσκαρ ελληνικής καταγωγής Αλεξάντερ Πέιν («Nebraska», «Πλαγίως») θα βρεθεί και φέτος στην Απονομή της Ακαδημίας με μία δραμεντί, που είναι πολύ περισσότερα από μία οικογενειακή ταινία Χριστουγέννων. Αν και τα υλικά του Πέιν-διαφορετικοί χαρακτήρες, που συγκρούονται και βρίσκουν την αγάπη μέσα σε χριστουγεννιάτικο κλίμα -μοιάζουν κλισέ, ο ίδιος, εμπνευσμένος από μία ξεχασμένη ταινία του Μαρσέλ Πανιόλ του 1935, το «Merlusse», και με τη συνδρομή του Τζον Χέμινγκσον, στον οποίο ανέθεσε το σενάριο, δημιουργεί μία ατμόσφαιρα χαρμολύπης, όπου η μελαγχολία και η εσωτερική μοναξιά των ηρώων του συνδυάζονται δεξιοτεχνικά με το βιτριολικό χιούμορ, αλλά και μια υπόκωφη οργή για τη μοίρα και τις επιλογές τους, φτάνοντας τελικά στη σωτηρία ,που δεν είναι ένα ανέφελο happy end, αλλά μία βαθιά συνειδητοποίηση.

Ο υποψήφιος για το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου Πολ Τζιαμάτι μετά από το «Πλαγίως» πλάθει με τη βοήθεια του Πέιν έναν ακόμα μισάνθρωπο, που απέχει συνειδητά- ή μήπως στερείται;- από το αμερικανικό όνειρο και χρησιμοποιεί τον κυνισμό ως όπλο. Η επίσης υποψήφια και μεγάλο φαβορί για το Όσκαρ Β’ γυναίκειου ρόλου Νταβάιν Τζόι Ράντολφ λειτουργεί ως αντίβαρο στη συγκρουσιακή σχέση των δύο ανδρών, ενώ ο πρωτοεμφανιζόμενος Ντόμινικ Σέσα παραδίδει το πορτραίτο ενός ευάλωτου εφήβου με χαρακτηριστικά ενήλικα.

Οι τρεις τους αποτελούν ένα απολαυστικό τρίγωνο «περιθωριακών», που ο Πέιν σκηνοθετεί, διατηρώντας το στυλ του ανεξάρτητου κινηματογράφου της δεκαετίας του ’70, χωρίς να θυσιάζει στον βωμό του ύφους την ουσία, και με μια αφοπλιστική απλότητα και ειλικρίνεια, χτυπάει στην καρδιά του θεατή, στην πιο ώριμη ταινία της καριέρας του

Δείτε το trailer της ταινίας:

Πηγή: iefimerida.gr

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό