Ποιοι είναι οι ξένοι που αφήνουν συνάλλαγμα στην αγορά της Κομοτηνής

Ποιοι είναι οι ξένοι που αφήνουν συνάλλαγμα στην αγορά της Κομοτηνής

-ΤΙ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
-Βούλγαροι σε μεγαλύτερο ποσοστό και ακολουθούν επισκέπτες από Τουρκία, Ρωσία, Ρουμανία, Γερμανία, και σε μικρότερο ποσοστό από άλλες χώρες

Μία δυναμική που οφείλεται στην κατανάλωση από ξένους επισκέπτες και όχι από το τοπικό καταναλωτικό κοινό, εμφανίζει η αγορά της Κομοτηνής. Το ενδιαφέρον αυτό στοιχείο, αποτελεί ένα από τα ευρήματα της έρευνας που παρουσιάστηκε από την Βάλια Αρανίτου διευθύντρια ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ, αναπληρώτρια καθηγήτρια ΕΚΠΑ, στη διάρκεια της εκδήλωσης του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής για τα 50 χρόνια από την ίδρυσή του.


Στην περίοδο από το 2017 έως το 2023 εστίασε στην εισήγησή της η κα Αρανίτου, επισημαίνοντας ότι σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας παρουσιάζεται αύξηση στον κύκλο εργασιών στα εμπορικά καταστήματα της πόλης. Τρόφιμα, ποτά, ένδυση, οικιακών εξοπλισμών, λευκά είδη, χαλιά, ρολόγια, δηλαδή τους παραδοσιακούς κλάδους του
εμπορίου, συγκεντρώνει η αγορά της Κομοτηνής, με τις επιχειρήσεις αυτού του είδους να είναι περισσότερες στην Κομοτηνή σε σχέση με όσες λειτουργούν στο σύνολο της Ροδόπης.


Όσον αφορά στους ξένους καταναλωτές που αφήνουν το συνάλλαγμά τους στην αγορά της Κομοτηνής, οι Βούλγαροι εμφανίζονται σε μεγαλύτερο ποσοστό, σύμφωνα με όσα παρουσίασε στην εκδήλωση του Εμπορικού Συλλόγου, η διευθύντρια ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ. Ακολουθούν επισκέπτες από την Τουρκία, την Ρωσία, την Ρουμανία, την Γερμανία και σε
μικρότερο ποσοστό από άλλες χώρες. Η αγορά της Κομοτηνής έχει μία δυναμική, το θέμα είναι πως θα αξιοποιηθεί αυτή η δυναμική, με ποιο τρόπο θα γίνει το προϊόν σας ελκυστικό, τόνισε η κα κα Αρανίτου, επισημαίνοντας την ανάγκη να διερευνηθεί τι ψωνίζουν από την αγορά της Κομοτηνής οι αλλοδαποί επισκέπτες και οι επισκέπτες από
την Ελλάδα «για να μπορέσετε να χαράξετε μία τέτοια στρατηγική», τόνισε χαρακτηριστικά.
Η δημιουργία ταυτότητας στην αγορά της Κομοτηνής είναι κρίσιμη για την αύξηση των πωλήσεων, είπε από πλευράς του στην ίδια εκδήλωση του Εμπορικού Συλλόγου ο Δημήτρης Δημητρίου καθηγητής, πρόεδρος τμήματος Οικονομικών επιστημών του ΔΠΘ.

Ο κ. Δημητρίου πρόσθεσε  ότι «το brand name της περιοχής δηλαδή τα χαρακτηριστικά της, συνοδεύουν και το brand name του εμπορίου αυτής της περιοχής». Το οικονομικό περιβάλλον της Κομοτηνής σε βάθος δεκαετίας, σύμφωνα με τις έρευνες που διεξήγαγε κάθε έτος ο Εμπορικός Σύλλογος, αναλύθηκε διεξοδικά στην διάρκεια της εκδήλωσης, ενώ
παρουσιάστηκαν ενδιαφέροντα στοιχεία για το brand name της Κομοτηνής.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό