Πότε θα απαγορευτεί η πώληση ΙΧ βενζίνης και diesel στην Ελλάδα
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο την σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και diesel) και την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Ο ξαφνικός θάνατος για τα αυτοκίνητα diesel και βενζίνης αργεί. Το θολό τοπίο που έχει δημιουργηθεί και οι κινήεις βιασύνης με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την απόσυρση των αυτοκινήτων βενζίνης και siesel έχουν φέρει άγχος σε όσους σκέφτονται να αγοράσουν ΙΧ.
Η κατάσταση όμως είναι πλέον διαφορετική. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο την σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και diesel) και την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που παρουσίασε πρόσφατα το ελληνικό υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σχετικά με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης προβλέπει την σταδιακή κατάργηση των οχημάτων βενζίνης και diesel. Αυτό θα γίνει από το 2035.
Από το 2035 η κατάργηση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης
Μάλιστα το ελληνικό σχέδιο αναθεωρείται ως προς τον χρόνο απαγόρευσης των πωλήσεων με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ να αποκαλύπτει ότι το 2030 δεν θα διακοπεί, ούτε στην Ελλάδα, η πώληση καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης ακολουθώντας τα βήματα και των υπολοίπων κρατών μελών της ΕΕ.
Η Ευρώπη έχει αποφασίσει η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2, δηλαδή των συμβατικών αυτοκινήτων βενζίνης και diesel, να ξεκινήσει το 2035 με εξαίρεση για μικρές ποσότητες οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα. Αυτά τα καύσιμα παράγονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και θεωρούνται ουδέτερα σε άνθρακα.
Παρόμοιες ανησυχίες έχουν εκφράσει και οι ηγέτες της βιομηχανίας. Ο CEO της BMW, Όλιβερ Ζίπσε, επέκρινε την απαγόρευση, υποστηρίζοντας ότι θα μπορούσε να καταστήσει τον ευρωπαϊκό τομέα αυτοκινήτων πιο εξαρτημένο από την κινεζική τεχνολογία μπαταριών και να υπονομεύσει τη γεωπολιτική ανθεκτικότητα της βιομηχανίας.
Η πρωθυπουργός της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι, δήλωσε ότι ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2035, να τερματίσει την πώληση αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2, δείχνει μια «αυτοκαταστροφική» διάθεση, τόσο απέναντι στη βιομηχανία της γηραιάς ηπείρου, όσο και στα ίδια, τα περιβαλλοντολογικά ζητήματα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η ιταλική κυβέρνηση διατυπώνει τις αντιρρήσεις στην -ψηφισμένη από το 2023- απόφαση της ΕΕ, την ώρα που βρίσκεται σε ανοικτή κόντρα με τον όμιλο Stellantis, στον οποίο ανήκουν τα κορυφαία ονόματα της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Η απαγόρευση των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035, είναι ένα από τα πιο προφανή παραδείγματα αυτοκαταστροφικής προσέγγισης», είπε ο Μελόνι σε εκδήλωση στη Ρώμη στις 18 Σεπτεμβρίου. «Η συμβολή της βιομηχανίας στην πρόκληση της οικολογικής μετάβασης, δεν μπορεί σημαίνει διάλυση ολόκληρων τομέων», κατέληξε η Ιταλίδα πρωθυπουργός.
Πηγή: dnews.gr