Συνέντευξη του Ευριπίδη Στυλιανίδη στην εφημερίδα “ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Κυριακής”

Συνέντευξη του Ευριπίδη Στυλιανίδη στην εφημερίδα “ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Κυριακής”

Ο βουλευτής Ροδόπης της ΝΔ, Ευριπίδης Στυλιανίδης, παραχώρησε συνέντευξη στην εφημερίδα “Μακεδονία της Κυριακής”

Ακολουθεί το κείμενο της συνέντευξης:

1. Ένα σχόλιό σας για την ψήφιση του εκλογικού νόμου, στην οποία δεν επετεύχθη τελικά η ενισχυμένη πλειοψηφία των 200 βουλευτών.

Η παράταξη μου με συνέπεια υποστηρίζει τη συνταγματική αρχή της σταθερότητας με τη μεγαλύτερη δυνατή αναλογική εκπροσώπηση. Οι εκλογές πρέπει να δίνουν ισχυρές και αποτελεσματικές κυβερνήσεις και να μη συμβάλουν στην πολυδιάσπαση του πολιτικού συστήματος, που επαυξάνει στην παρούσα συγκυρία τους εθνικούς και τους οικονομικούς κινδύνους λόγω αστάθειας. Αν πρέπει κάτι στον υφιστάμενο νόμο να διορθωθεί, αυτό έχει να κάνει με την αποκατάσταση της δίκαιης και ισόρροπης εκπροσώπησης στις 12 τριεδρικές περιφέρειες της χώρας που στη Θράκη δημιουργεί στρεβλώσεις όχι μόνο με πολιτικές αλλά και εθνικές προεκτάσεις. Στη Ροδόπη και την Ξάνθη δεν εκπροσωπείται το δεύτερο κόμμα την ΝΔ και ειδικά στη Ροδόπη δεν εκπροσωπείται καθόλου η Χριστιανική πλειονότητα, με επιπτώσεις στη δίκαιη και ισόρροπη εκπροσώπηση των σύνοικων στοιχείων (Χριστιανών και Μουσουλμάνων) και επακόλουθα που έχουν αρχίσει ήδη να διαφαίνονται.

2. Γιατί η ΝΔ όμως δεν θέλει την απλή αναλογική; Άλλωστε έχουμε απομακρυνθεί από τις εποχές των αυτοδύναμων κυβερνήσεων.

Η απλή αναλογική θα μπορούσε να λειτουργεί αποδοτικά μόνο αν τα κόμματα είχαν καταφέρει πρώτον να έχουν ξεκάθαρα και συγκεκριμένα προγράμματα και δεύτερον ισχυρή βούληση για εθνική συνεννόηση. Όσο αυτά δεν υπάρχουν και κινητήριος δύναμη είναι μόνο ο πόθος για εξουσία, η απλή αναλογική καθίσταται δυστυχώς τροχοπέδη για την αποτελεσματική διακυβέρνηση και τη συνέχεια μιας αναπτυξιακής εθνικής πολιτικής.

3. Στο πλαίσιο της αναθεώρησης του Συντάγματος συζητείται και το θέμα της άμεσης εκλογής του ΠτΔ από το λαό. Μια άμεση εκλογή θα ισχυροποιήσει πολιτικά το ρόλο του ΠτΔ και αυτό δεν θα δημιουργεί έναν ισχυρό πολιτικό πόλο απέναντι στην κυβέρνηση κάτι που μπορεί να δημιουργήσει εντάσεις και τριβές;

Η άμεση εκλογή προέδρου από το λαό με παράλληλη ενίσχυση των ρυθμιστικών του αρμοδιοτήτων είναι μια πρόταση που υποστήριξε το 2001 στην αναθεωρητική συζήτηση ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης και ομολογώ ότι με έπεισε να άρω τις αρχικές μου επιφυλάξεις για ενδεχόμενο διπολισμό στο σύστημα εξουσίας. Ο βασικός λόγος που πιστεύω ότι αξίζει αυτή η συζήτηση είναι γιατί περιορίζει τον υπερβολικό πρωθυπουργοκεντρισμό του Συντάγματος, αποκαθιστά το σύστημα Ελέγχων και Ισορροπιών χωρίς να μεταβάλει το πολίτευμα από Προεδρευομένη σε Προεδρική Δημοκρατία και εμποδίζει την πρόωρη και βίαιη διάλυση της Βουλής εξαιτίας της εκλογής προέδρου της Δημοκρατίας, που χρησιμοποιήθηκε καταχρηστικά τα τελευταία χρόνια (2009 και 2015) από κάποια κόμματα, επιφέροντας τραγικές επιπτώσεις σε εθνικά θέματα, στην οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας. Ο φόβος έναντι του διπολισμού εκφράζει την ανασφάλεια των πολιτικών που πηγάζει από την έλλειψη παιδείας Εθνικής Συνεννόησης. Είτε το θέλουμε είτε όχι όμως οι εξελίξεις θα μας οδηγήσουν σε αυτή τη λογική όπως ακριβώς έγινε σε πολλές ώριμες δημοκρατίες της Δύσης. Αν το είχαμε επιτύχει από την αρχή, η κρίση θα είχε ξεπεραστεί σε δύο τρία χρόνια. Το παλιό πολιτικό σύστημα όμως δε μας έμαθε να μοιραζόμαστε τα βάρη και τις ευθύνες διότι μια ζωή ο ένας προσπαθούσε να τα φορτώσει στους άλλους.

4. Συζητείται ότι σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο μια καλή υποψηφιότητα θα ήταν και αυτή του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή. Συμφωνείτε;

Αυτό είναι κάτι που δε μπορώ εγώ να σας το απαντήσω και ένας εκ των λόγων είναι διότι νιώθω πως κάποιοι σκόπιμα το καλλιεργούν με αποκλειστικό σκοπό να πλήξουν το Κώστα Καραμανλή στη συνείδηση των Νεοδημοκρατών. Αυτοί είναι όσοι δε κατάλαβαν ποτέ ότι τα εθνικά και τα θεσμικά θέματα δεν αποφασίζονται, ούτε συζητούνται με μικροκομματική, ατομικιστική ή ευκαιριακή λογική, διότι δεν αφορούν τα πρόσωπα ή τα κόμματα, αλλά τη μοίρα του λαού και του έθνους.

5. Η ΝΔ επιμένει σε πρόωρες εκλογές. Συμφωνείτε με το “φύγετε”, βλέπετε πολιτικές εξελίξεις;

Είναι κάτι που συνηθίζει να λέει η εκάστοτε αντιπολίτευση για να καταγράψει έντονα τις διαφωνίες της και να συσπειρώσει την κοινωνία. Προσωπικά προτιμώ την θετική ψήφο. Πιστεύω στη δύναμη ενός ελκυστικού Εθνικού Οράματος μέσα στο οποίο θα χωρούν τα μικρά και μεγάλα όνειρα όλων των Ελλήνων. Ο λαός κουράστηκε από τις λογιστικές προσεγγίσεις, τον ουτοπικό ψευδεπίγραφο λόγο που χρησιμοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ, τις αφ’ υψηλού αναλύσεις τηλεοπτικών αστέρων που έχουν λύσει οι ίδιοι τα προβλήματα τους και κάνουν υποδείξεις υπομονής στους άλλους που δοκιμάζονται τα τελευταία 7 χρόνια. Μη ξεχνάτε ότι σε κάποιες δύσκολες ώρες λειψυδρίας ο Μέγας Αλέξανδρος πρώτα έδωσε το ελάχιστο νερό που διέθετε για να ξεδιψάσουν οι στρατιώτες του και μετά ήπιε ο ίδιος. Γι’ αυτό έγινε “Μέγας”. Σήμερα συμβαίνει συνεχώς το αντίθετο, γι αυτό έχει χαθεί η εμπιστοσύνη του λαού προς την ηγεσία του και δεν εννοώ μόνο την πολιτική αλλά και την πνευματική, οικονομική, κλπ.

6. Πιστεύετε πως (η ή μια) μείωση του ορίου του 3% για είσοδο στη Βουλή θα οδηγήσει και στην αυτόνομη κάθοδο μειονοτικού κόμματος και είσοδό του στη Βουλή;

Κάτι τέτοιο το θεωρώ εθνικά απαράδεκτο και πολιτικά καταστροφικό. Πρώτον διότι ανοίγει απίστευτες ορέξεις σε ακραίους ξενοκίνητους μηχανισμούς και δεύτερον διότι οδηγεί μαθηματικά στην πολυδιάσπαση του πολιτικού σκηνικού καθιστώντας τη χώρα πεδίο σύγκρουσης τοπικών και διεθνών συμφερόντων.

7. Με αφορμή την επέτειο του θανάτου του Σαδίκ, το μειονοτικό κόμμα DEB διοργανώνει πορείες και συγκεντρώσεις “διεκδικώντας δικαιώματα”, όπως λένε. Πως το σχολιάζετε;

Αυτό που πολλοί τώρα το θεωρούν περίεργο ή και ύποπτο για τη δράση διαφόρων τουρκοκίνητων ακραίων κύκλων στη Θράκη, σας ομολογώ ότι εμένα δε με αιφνιδιάζει, διότι το είχα προβλέψει πολύ νωρίτερα στο βιβλίο μου που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ με τίτλο “ΘΡΑΚΗ: το Επόμενο Βήμα…”. Αγωνίζομαι για να το αντιμετωπίσω τα τελευταία 15 χρόνια. Μερικές φορές με την συμπαράσταση της Ελληνικής κυβέρνησης όπως την περίοδο Κ. Καραμανλή. Τις περισσότερες φορές όμως μόνος έχοντας συχνά απέναντι μου τη φαυλότητα του Εθνικού Κέντρου. Τώρα που η Τουρκία μας εξάγει την ένταση στη Θράκη θα μας ξαναθυμηθούν δίδοντας μας υπερβολική αρνητική δημοσιότητα για λόγους τηλεθέασης και μετά από λίγο πάλι θα μας ξεχάσουν, όπως ξέχασαν να πληρώσουν στις βιομηχανίες μας τα οφειλόμενα από το νόμο 260 εκ. Ευρώ από το 2010 οδηγώντας τες στο κλείσιμο, όπως ξέχασαν να ενισχύσουν το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο τα τελευταία χρόνια, όπως ξέχασαν να αποκαταστήσουν το προνοιακό επίδομα των Ποντίων ή τις αποζημιώσεις των αγροτών,… Δεν με φοβίζει πλέον τόσο η επιθετικότητα της Τουρκίας, διότι αυτή εμείς οι Θρακιώτες δείξαμε διαχρονικά ότι μπορούμε να την αντιπαλέψουμε θωρακίζοντας την “Ανοιχτή Κοινωνία” που χτίσαμε όλοι μαζί Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι. Με φοβίζει η προχειρότητα, η αδιαφορία, η ασυνέχεια, η ψηφοθηρία, η ιδεοληψία και γενικότερα η φαυλότητα των εκάστοτε κυβερνήσεων του Εθνικού Κέντρου. Αν δε διορθωθεί αυτό θα το πληρώσουμε όλοι ακριβά και η Ελλάδα ακριβότερα.

8. Στην υπόθεση των 8 αξιωματικών τι πρέπει να γίνει; Και πως κρίνετε την παρουσία στην Αλεξανδρούπολη ανθρώπων από τη μειονότητα;

Οι πρωταγωνιστές της μειονότητας που ενεπλάκησαν στην Αλεξανδρούπολη ευελπιστούν στην εύνοια της Τουρκίας, αν αποφασίσουν να πολιτευτούν στη Θράκη και αυτός είναι ο αποκλειστικός λόγος της εμπλοκής τους.
Η ελληνική κυβέρνηση δεν πρέπει να επιτρέψει η Θράκη να μετατραπεί σε πεδίο αντιπαράθεσης ενδοτουρκικών συγκρούσεων. Η μουσουλμανική μειονότητα αποτελείται από Έλληνες πολίτες που πρέπει να προστατέψουμε από ξένες επιρροές και παρεμβάσεις. Την οποιαδήποτε αρωγή και στη γείτονα και στήριξη στη δημοκρατική νομιμότητα πρέπει να την αποφασίσει και να τη διαχειριστεί η Ελληνική πολιτεία και μόνο αυτή, με σεβασμό στο Σύνταγμα και το Ευρωπαϊκό δίκαιο αλλά λαμβάνοντας υπόψη και την πολιτική στάση των συμμαχιών στις οποίες ανήκουμε δηλαδή της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.
Η Ελλάδα δεν πρέπει να γίνει μέρος του τουρκικού ζητήματος, αλλά πρέπει να παραμείνει μέρος της λύσης και εγγυητής της σταθερότητας, της ειρήνης και της συνεργασίας στην ευρύτερη περιοχή.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό