Το τουριστικό  προϊόν της Περιφέρειας ΑΜΘ πρέπει να είναι κάτι διαφορετικό από το «ήλιος – θάλασσα»

Το τουριστικό προϊόν της Περιφέρειας ΑΜΘ πρέπει να είναι κάτι διαφορετικό από το «ήλιος – θάλασσα»

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΤΟΨΙΔΗ

Το τουριστικό  προϊόν της Περιφέρειας ΑΜΘ πρέπει να είναι κάτι διαφορετικό από το «ήλιος – θάλασσα»

Πολλές ενδιαφέρουσες προτάσεις και επισημάνσεις από τους περιφερειακούς συμβούλους της αντιπολίτευσης

Το τουριστικό  προϊόν της Περιφέρειας ΑΜΘ πρέπει να είναι κάτι διαφορετικό από το «ήλιος – θάλασσα». Σε αυτό συμφώνησαν οι περιφερειακοί σύμβουλοι συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης, στη συνεδρίαση του σώματος στην Καβάλα το βράδυ της 27ης Μαΐου, πριν διαφωνήσουν, ακόμη και λογομαχήσουν, για το Πρόγραμμα Τουριστικής προβολής 2024.

Το ετήσιο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής παρουσιάστηκε από τον αντιδήμαρχο Τουρισμού Περιφέρειας ΑΜΘ Παναγιώτη Αρχοντή και σύμφωνα με αυτό σκοπό έχει να ενδυναμώσει περεταίρω το τουριστικό  προϊόν «ήλιος – θάλασσα» καθώς είναι ήδη καταχωρημένο στην αντίληψη του καταναλωτή και ταυτόχρονα να πετύχει την αύξηση της διείσδυσης σε υπάρχουσες και νέες αγορές. Η στρατηγική της Περιφέρειας δεν θα εξαντληθεί ωστόσο στο προϊόν «ήλιος – θάλασσα». Δεδομένου πως οι ταξιδιώτες απαιτούν ολοένα και περισσότερες μοναδικές εμπειρίες που συνδυάζουν πολλαπλά τουριστικά προϊόντα (city break, πολιτιστικός τουρισμός, θρησκευτικός τουρισμός κλπ )  και εκμεταλλευόμενη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της (φύση, πολυπολιτισμικότητα, παραδοσιακά προϊόντα κλπ), θα στοχεύσει και στην καθιέρωσή της ως «προορισμός 4 εποχών».

Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη η τουριστική αποτίμηση του 2023 στην Περιφέρεια ΑΜΘ έχει θετικό πρόσημο καθώς παρουσιάστηκε σχετική άνοδος σε σχέση με προηγούμενα έτη. «Με γνώμονα ότι ο τουρισμός αποτελεί την βαριά βιομηχανία της χώρας και σαφώς και της Περιφέρειας μας, το νέο πρόγραμμα προβολής τουρισμού στοχεύει στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη με πολλαπλάσια αποτελέσματα για την περιφέρεια μας.

Ενισχύοντας την τοποθέτηση μας ως «προορισμός 4 εποχών». ανοιγόμαστε σε νέες αγορές – στόχους όπως ενδεικτικά: εγχώρια αγορά, βαλκανικές χώρες και κεντρική Ευρώπη εκμεταλλευόμενοι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα στον εναλλακτικό τουρισμό που είναι ο φυσικός πλούτος. Πέρα λοιπόν από το προϊόν «ήλιος θάλασσα» η Περιφέρεια ΑΜΘ πλεονεκτεί και διεκδικεί μια θέση δυναμικά στον εναλλακτικό τουρισμό, στον γαστρονομικό και θρησκευτικό τουρισμό με την πλούσια θρησκευτική παράδοση και την πολυπολιτισμικότητά της, στον city break τουρισμό λόγω της άμεσης σύνδεσης με τις δυο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας.

Τα κοινά – στόχοι ποικίλουν: ηλικιακά με την εναλλακτικό τουρισμό να καλύπτει μικρότερες ηλικίες και τον θρησκευτικό – πολιτιστικό να απευθύνεται και σε μεγαλύτερης ηλικίας κοινά, υψηλό επίπεδο προσβασιμότητας σε ΑΜΕΑ, οικογενειακός προορισμός μακριά  από στρεσογόνους παράγοντες της καθημερινότητας (οικονομικός, ασφαλής, με θεματικές τουριστικές εμπειρίες ικανές να καλύψουν όλη την οικογένεια), ευρείας οικονομικής κλίμακας προορισμός με διαθέσιμα καταλύματα από luxury hotels (επισκέπτες υψηλού αγοραστικού προφίλ) έως campings (μαθητές, φοιτητές από εγχώρια, βαλκανική και ευρωπαϊκή αγορά)», σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο κος Αρχοντής.

Για την επίτευξη των ανωτέρω, η Περιφέρεια ΑΜΘ  έχει ως βασικούς άξονες του στρατηγικού της σχεδιασμού:

  • Την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού ως σημαντικό πυλώνα της οικονομίας της.
  • Την ενίσχυση της εξωστρέφειας του τουριστικού τομέα της Περιφέρειας (Διαφημιστικές καμπάνιες, Συνέργειες με tour operators, συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, διοργάνωση workshops και ειδικές εκδηλώσεις, διοργάνωση συνεδρίων, ημερίδων, αθλητικών & πολιτιστικών διοργανώσεων, φιλοξενίες)
  • Την αύξηση της μέσης κατά κεφαλήν ταξιδιωτικής δαπάνης και της μέσης διάρκειας παραμονής.
  • Την βελτίωση της επισκεψιμότητας πέρα των καλοκαιρινών μηνών (επιμήκυνση τουριστικής περιόδου).
  • Την αναβάθμιση του τουρισμού εμπειρίας δίνοντας έμφαση στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα (γαστρονομικός, πολιτιστικός, αθλητικός, θρησκευτικός, συνεδριακός τουρισμός).
  • Την ανάδειξη και διάδοση του ιδιαίτερου χαρακτήρα της Περιφέρειας, των παραδοσιακών προϊόντων, της πολιτιστικής κληρονομιάς, του φυσικού της πλούτου, της πολυπολιτισμικότητάς της.
  • Τη βελτίωση της ποιότητας πληροφόρησης όσον αφορά τον προορισμό των εν δυνάμει επισκεπτών (online και offline διαφήμιση μέσω πλατφορμών και μέσων μαζικής ενημέρωσης κλπ).

Προτάσεις και επισημάνσεις από την αντιπολίτευση

Πολλές ενδιαφέρουσες προτάσεις και επισημάνσεις τέθηκαν από τους περιφερειακούς συμβούλους της αντιπολίτευσης, με όσους πρόσκεινται στην παράταξη του Χρήστου Μέτιου να υπερψηφίζουν το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής, δίνοντας, όπως τόνισαν, περίοδο χάριτος στη νέα διοίκηση της Περιφέρειας. Ο τουρισμός θέλει σταθερό πρόγραμμα, σημείωσε ο πρώην αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αθανάσιος Τσώνης, ο οποίος εξέφρασε τη λύπη του γιατί δεν κλήθηκαν από την διοίκηση της Περιφέρειας ΑΜΘ να συνδιαμορφώσουν το πρόγραμμα τουριστικής προβολής, αλλά παρατήρησε πολλά κοινά στοιχεία με το πρόγραμμα τουριστικής προβολής που υλοποίησε στη διάρκεια της δικής του θητείας. Για απουσία των νησιών της Θάσου και Σαμοθράκης από το πρόγραμμα, έκανε λόγο ο περιφερειακός σύμβουλος Κώστας Αντωνιάδης και κάλεσε την διοίκηση της Περιφέρειας να επενδύσει στον σχολικό τουρισμό και τον τουρισμό για άτομα με ειδικές ανάγκες

Για έλλειψη βασικών υποδομών, όπως το πρόβλημα ύδρευσης σε μία κατεξοχήν τουριστική περιοχή όπως η Καλλιράχη Θάσου, που ακυρώνουν στην πράξη κάθε τουριστική προσπάθεια, έκανε λόγο ο περιφερειακός σύμβουλος Διονύσης Κλάδης και καταψήφισε το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής. Για την ανάγκη αναθεώρησης του συνόλου της τουριστικής προβολής της ΑΜΘ, μίλησε ο περιφερειακός σύμβουλος Στέργιος Ηλιόπουλος και καταψήφισε.

Το βέβαιο είναι ότι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης διαθέτει πλούσια ιστορία, φυσικό κάλλος και πολιτιστική ποικιλομορφία, καθιστώντας την ιδανική περιοχή για ανάπτυξη τόσο του κλασικού όσο και του θεματικού τουρισμού. Γι’ αυτό οι προσπάθειες για την βιώσιμη ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος θα πρέπει να είναι συνεχείς και αδιάκοπες, προκειμένου να καταστεί η Περιφέρεια ιδανικός τουριστικός προορισμός για κάθε επισκέπτη, καθόλη την διάρκεια του έτους.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό